max temp fråga, 1 av 1000 andra trådar... +BONUS FRÅGA :)

Permalänk
Medlem

max temp fråga, 1 av 1000 andra trådar... +BONUS FRÅGA :)

sry att jag skriver en ny tråd om värme fråga, men pallar inte o leta upp lämlig max temp för min cpu... Undrar nämligen vilken temp som går att köra med i fullload under några år. Alltså vilken max temp man vågar ha på sin cpu. Sitter ju själv med en opteron 146, och har 50-52 grader fullload med min zalman9500le (dock nerställd rpm på fläkten, men med max rpm går den ändå bara ner till 45-48). Vågar jag sitta med 52 i max temp under prime 95 tourter test? eller är det okristligt högt?

EDIT: en liten fråga angående fläkten, man får ju med två guld "rör" som man ska ha när man monterar en 929socket, men fattar inte... behövs dom lr? Är för pushin moderkort, har jag det lr? väldigt dålig på såntdär krimskrams hoppas någon som vet nått omet tack på förhand.

MVH///Flamur

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

52 grader är inga som helst problem.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

okey, så då kan ja låta den vara då

när bör man sänka tempen? vilken temp är inte bra att köra med?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Avstängd

60 grader kör jag

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::