World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Wixia, vill du köra med en build jag körde med förrut när jag spelade? Den funkade skit bra för mig, du får ner fienden ganska fort med bra gear

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Jag tog bort ice barrier då jag klarat mig väldigt bra utan den, genom o köra mana shield. PoM och imp Silence gör det lättare för dig i PVP, 15% imp mana regen och clearcasting gör det lättare för dig i PVE. Iceblock funkar skit bra både i PVP och PVE

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Jag är en Warrior, lvl 37. Man har ju tre "stancer" Battle, Defense och Berserker -stance. Tycker det är störande att man måste byta stance genom att klicka på en ikon och undrar om man kan göra ett makro eller liknande så man kan trycka på tex. F1 för battle, F2 för defense och F3 för berserker...?

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet är stances Special Action Buttons i keybindings. Defaultbinds är iaf:
ctrl+F1 för battle
ctrl+F2 för def
ctrl+F1 för zerker
Personligen använder jag min scroll för det hela(scroll up, middle mouse, scroll down), funkar finfint.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en bra lvl up build för Mage och vad man ska sen ändra sina talents när man kommer upp i lvl 40 och sen lvl 60

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Någon som kan rekommendera en bra lvl up build för Mage och vad man ska sen ändra sina talents när man kommer upp i lvl 40 och sen lvl 60

jag skulle rekomendera full frost (dock inte frostbite) om du speccar frost så blir det mycket enkelt att AOE grinda, alltså döda typ 5-10 mobs åt gången, om du inte aoeat innan så rekomendera jag att prova på lite lägre lvl mobs först (inte några casters) du gör så att du drar på dig sköld, ice barrier om du har den annars mana shield, pullare nåra mobs ser till att dom är ganska samlade, frostnova - spring iväg en bit, blizzard, blizzard igen fast nu lite längre fram (för att kunna andvända 2 st blizzard är det nästan ett måste med imp blizzard), cone of cold om dom inte är döda så är det bara köra nåra arcane explosion.

vid lvl 60 tycker jag du ska specca elemental, alltså lite i fire o lite i frost, skippa arcane för det är bara bra var tredje minut o kräver ingen skicklighet...dock om du ska gör mycket instancer så kan det vara bra med lite i arcane och frost.

hoppas jag inte skrev allt för luddigt...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jamen, alla är elites? Eller har jag helt åt helvete fel nu? (Hoppas det :> )

helt åt helvete fel :P, de flesta är inte elites utan vanliga mobs

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Warrior, lvl 37. Man har ju tre "stancer" Battle, Defense och Berserker -stance. Tycker det är störande att man måste byta stance genom att klicka på en ikon och undrar om man kan göra ett makro eller liknande så man kan trycka på tex. F1 för battle, F2 för defense och F3 för berserker...?

finns addons, bindstance tror jag det hete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Warrior, lvl 37. Man har ju tre "stancer" Battle, Defense och Berserker -stance. Tycker det är störande att man måste byta stance genom att klicka på en ikon och undrar om man kan göra ett makro eller liknande så man kan trycka på tex. F1 för battle, F2 för defense och F3 för berserker...?

Du går in på din spellbook eller vad det är, där dina skills är. Där finns alla stancer. För in berserker stance i din battle stance skillbar osv. Sedan trycker du bara F6 eller nåt så byter du mellan berserker och battle. Du kan lägga in defensive som F7 också.. F6 = switcha mellan battle/berserker

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
jag skulle rekomendera full frost (dock inte frostbite) om du speccar frost så blir det mycket enkelt att AOE grinda, alltså döda typ 5-10 mobs åt gången, om du inte aoeat innan så rekomendera jag att prova på lite lägre lvl mobs först (inte några casters) du gör så att du drar på dig sköld, ice barrier om du har den annars mana shield, pullare nåra mobs ser till att dom är ganska samlade, frostnova - spring iväg en bit, blizzard, blizzard igen fast nu lite längre fram (för att kunna andvända 2 st blizzard är det nästan ett måste med imp blizzard), cone of cold om dom inte är döda så är det bara köra nåra arcane explosion.

vid lvl 60 tycker jag du ska specca elemental, alltså lite i fire o lite i frost, skippa arcane för det är bara bra var tredje minut o kräver ingen skicklighet...dock om du ska gör mycket instancer så kan det vara bra med lite i arcane och frost.

hoppas jag inte skrev allt för luddigt...

Fattar vad du menar, så full frost när man lvl up och sedan byta till fire frost när man är 60

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Fattar vad du menar, så full frost när man lvl up och sedan byta till fire frost när man är 60

Det är väl helt upp till dig egentligen. Jag körde mestadels fire hela vägen upp då jag körde en del pvp med. Gillade det bäst. Beror ju helt på vilket sätt du har tänkt att spela. Kör du mycket själv och tänker grinda mycket så är ju frost väldigt bra då det tillåter AoE i större utsträckning. Är du mer för att questa och göra instancer så skulle jag nog lägga lite mer på fire.

I dag kör jag mest frost och 5-10 poäng på fire, minns inte exakt hur den är.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

kör mest quest och instances så fire satsar man mest på

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Warrior, lvl 37. Man har ju tre "stancer" Battle, Defense och Berserker -stance. Tycker det är störande att man måste byta stance genom att klicka på en ikon och undrar om man kan göra ett makro eller liknande så man kan trycka på tex. F1 för battle, F2 för defense och F3 för berserker...?

Finns i keybindings, kolla efter "self action button" tror jag det var. Default är Ctrl + F1,F2,F3 för stances bara att ändra.

(gäller även paladin auror, druid shapes osv.)

Permalänk
Medlem

Ett tips om man har en mus med många knappar är att sätta stance-byte på dom. Det är riktigt behändigt, inte minst i pvp när det går fort.

Permalänk

På min warrior har jag Q,E och F bindat till stancen

Permalänk
Medlem

q-e-r-f-t-g-x-c-v är alla knappar som inte har några gamebreaking funktioner, jag har bindat alla dessa till skills. Funkar riktigt bra

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Det är väl helt upp till dig egentligen. Jag körde mestadels fire hela vägen upp då jag körde en del pvp med. Gillade det bäst. Beror ju helt på vilket sätt du har tänkt att spela. Kör du mycket själv och tänker grinda mycket så är ju frost väldigt bra då det tillåter AoE i större utsträckning. Är du mer för att questa och göra instancer så skulle jag nog lägga lite mer på fire.

I dag kör jag mest frost och 5-10 poäng på fire, minns inte exakt hur den är.

Om man fortfarande raidar BWL, MC, Onyxia aoe kör frost
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Är man stort sett klar i BWL, MC och onyxia och håller sig till AQ40 och Naxx kan man köra denna specc funkar fint för pvp med:
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Alternativ PVP specc
Fire http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...
Frost http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents.html?2300550010231531000000000000000005350203002000000

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
q-e-r-f-t-g-x-c-v är alla knappar som inte har några gamebreaking funktioner, jag har bindat alla dessa till skills. Funkar riktigt bra

Q och E är strafe knappar

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Q och E är strafe knappar

A & D?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
q-e-r-f-t-g-x-c-v är alla knappar som inte har några gamebreaking funktioner, jag har bindat alla dessa till skills. Funkar riktigt bra

Jag har skills på skills på sknapparna: Q, E, F, C, X, 1, 2, 3.
Sedan har jag varianter då jag håller in antagligen Shift eller Alt på dom också.

A & D svänger jag på och dom blir Strafe om jag håller in mouse2.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
http://img149.imageshack.us/img149/4300/wowscrnshot1012061457...

vill också ha så mycket guld.

Du är inte ensam

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Warrior, lvl 37. Man har ju tre "stancer" Battle, Defense och Berserker -stance. Tycker det är störande att man måste byta stance genom att klicka på en ikon och undrar om man kan göra ett makro eller liknande så man kan trycka på tex. F1 för battle, F2 för defense och F3 för berserker...?

Det finns en addon som gör att, låt säga att du är i battles stance, i battle, dvs ifall du vill charga, så måste du byta till berserker stance och intersepta, så kan du istället bara trycka på intersept, så bytar den stance automatiskt åt dig. Mycket lättare att spela så imho. ska bara komma ihåg vad den heter också >_<

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Det finns en addon som gör att, låt säga att du är i battles stance, i battle, dvs ifall du vill charga, så måste du byta till berserker stance och intersepta, så kan du istället bara trycka på intersept, så bytar den stance automatiskt åt dig. Mycket lättare att spela så imho. ska bara komma ihåg vad den heter också >_<

Precis den jag vill ha, har försökt med olika macros men det har aldrig funkat(PEBKAK)

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Det finns en addon som gör att, låt säga att du är i battles stance, i battle, dvs ifall du vill charga, så måste du byta till berserker stance och intersepta, så kan du istället bara trycka på intersept, så bytar den stance automatiskt åt dig. Mycket lättare att spela så imho. ska bara komma ihåg vad den heter också >_<

När du kommer på, posta verkar väldigt användbart

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Det finns en addon som gör att, låt säga att du är i battles stance, i battle, dvs ifall du vill charga, så måste du byta till berserker stance och intersepta, så kan du istället bara trycka på intersept, så bytar den stance automatiskt åt dig. Mycket lättare att spela så imho. ska bara komma ihåg vad den heter också >_<

Menar du SkillStance?

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2609-1-skillstance....

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Mycket lättare att spela så imho. ska bara komma ihåg vad den heter också >_<

Mycket lättare att spela CS med aimbot också vet du

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med min PVE Warlock build. Funderar på och köra efter den här:
http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=365...

Tror ni den funkar bra?
Ska jag lägga alla poäng i Affliction först sen Demonology?
Tacksam för svar

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Behöver lite hjälp med min PVE Warlock build. Funderar på och köra efter den här:
http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=365...

Tror ni den funkar bra?
Ska jag lägga alla poäng i Affliction först sen Demonology?
Tacksam för svar

Antar att du menar lvling guide?

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warlock/talents.h...

skulle köra den här, och drain tanka mobs, detta är väl en "klassisk" SM/ruin. Kanske inte ser ut just sådär, men den där är bra för att lvla med samt om du blir jumped utav alliance så är du inte freekill typ:p

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warlock/talents.h...

Funkar också bra för draintanking, här bygger du istället på din VW så att han funkar bättre. du får pröva dig fram lite grann, men draintankning är klart det som går snabbast för lvling, enligt mig..

Eller ja, om jag grindar med min warlock så slänger jag upp alla dots och sen kör searing pain tills moben är död :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Är lvl 28 just nu, och har en talent build likt den undre men tycker inte den funkar så bra. ska testa den första du posta

Ska jag lägga poäng först i Affliction sen destruction eller ska jag blanda?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Mycket lättare att spela CS med aimbot också vet du

Men nu fuskar man inte..