Sony NW-S205F någon som har den?

Permalänk
Medlem

Sony NW-S205F någon som har den?

Hej.
Jag har en Sony Walkman (NW-E95) som jag är mycket nöjd
med men den börjar bli gammal och sliten så jag är ute efter en
ersättare.
Har sneglat åt NW-S205F http://www.netonnet.se/index.asp?iid=103955&zanpid=3903001C19... men har en fundering.
På min nuvarande spelare har jag kunnat instellera "MP3-file manager", ett program som gör att man med "drag och släpp" kan föra över MP3filer till spelaren utan Atrac-konvertering och Sonicstage. Märkligt nog så verkar programmet bara funka till vissa Sonyspelare.
Så jag undrar om det är någon som har köpt NW-S205F och testat att installera "MP3-file manager"?

Permalänk
Medlem

Har också en NW-E95 som jag är mycket nöjd med

Har för mig att det står på Sonys hemsida vilka spelare det går att göra detta med. Annars lär det väl komma någon gång.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

jag har en men ska få den när jag fyller år på måndag...så dui kan få svar tidigast måndag..kanske kanske imorgon

Visa signatur

Mobiler:
Sony Ericsson:R600, T300, T310, K700i, S700, K610i.
Nokia: N93 + 2gb Sandisk mini SD

Permalänk
Medlem

"CD-skiva med programvara" är det du ska oroa dig för i den produktspecifikationen...

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att ringa/maila sony eller någon återförsäljare (t.ex. NetOnNet) och fråga, de borde veta!

Visa signatur

Datorn: AMD64 3800+ | GeForce 7800GTO | 1536MB PC3200 | 1320gb hdd |
Bilen | Last FM
Sådetså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZengiR
Mitt tips är att ringa/maila sony eller någon återförsäljare (t.ex. NetOnNet) och fråga, de borde veta!

Jag har mailat Sony men de säger att de inte vet vilket är lite märkligt då det är deras egen programvara det handlar om. Jag får hoppas att TixXxii kan testa när han får sin på måndag. Grattis btw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
"CD-skiva med programvara" är det du ska oroa dig för i den produktspecifikationen...

Verkligen!

Av min erfarenhet, sen två tidigare mp3-spelare från sony, så är deras mjukvara enormt dryg. Den fick en annars otroligt stabil dator att hänga sig vid låtöverföring. Och nej, det är inte pga bristande kompetens hos användaren. Jag har även använt en creative zen microphoto, en iPod video 60gb och en no-name-spelare för 200kr från kina. Dom har däremot fungerat finfint. Så mitt råd är att hålla dig borta från Sony. Dom gör mycket bra, och spelarna i sig är säkert bra. _Men_, mjukvaran är horribel!

Det här var den senaste jag hade att göra med. Den första var en riktig relig på 64mb som jag inte hittar någon information om (orkar inte heller leta). Den samarbetade lika uselt med min dator. Man tycker att de borde ha lärt sig något från de första versionerna av mjukvaran. But nooo...

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Verkligen!

Av min erfarenhet, sen två tidigare mp3-spelare från sony, så är deras mjukvara enormt dryg. Den fick en annars otroligt stabil dator att hänga sig vid låtöverföring. Och nej, det är inte pga bristande kompetens hos användaren. Jag har även använt en creative zen microphoto, en iPod video 60gb och en no-name-spelare för 200kr från kina. Dom har däremot fungerat finfint. Så mitt råd är att hålla dig borta från Sony. Dom gör mycket bra, och spelarna i sig är säkert bra. _Men_, mjukvaran är horribel!

Det här var den senaste jag hade att göra med. Den första var en riktig relig på 64mb som jag inte hittar någon information om (orkar inte heller leta). Den samarbetade lika uselt med min dator. Man tycker att de borde ha lärt sig något från de första versionerna av mjukvaran. But nooo...

Precis. Det är Sonicstage som är riktigt dåligt. Jag fick med programmet till min spelare men fimpade det ganska omgående. Jag har testat den senaste versionen (4.0) men den var inte heller något lyft. Man kan inte föra över MP3-filer till spelaren utan att Sonicstage konverterar om dom till Atrac. Att konvertera om en redan komprimerad fil till ett annat komprimeringsformat kan bara innebära en försämring, dessutom tar det onödigt med tid. Till min nuvarande Sony fick jag med "MP3-file manager" vilket är riktigt smidigt. Man öppnar en ruta på skrivbordet och för över MP3-filer till spelaren genom drag och släpp. Filerna konverteras inte till Atrac. Mycket smidigt när man har skivsamlingen sparad på hårddisken som MP3. Det är väl så här alla andra spelare utom Sonys fungerar?
Nu har det dessutom dykt upp en ny intressant modell http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=132066

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TixXxii
jag har en men ska få den när jag fyller år på måndag...så dui kan få svar tidigast måndag..kanske kanske imorgon

Hur går det? Har du fått spelaren? Kan vi få ett utlåtande?

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i detta. Är det ingen som har köpt spelaren och testat?