Dark Messiah of Migh and Magic - Tråden

Permalänk

Har prövat det och det verkar mycket kul. Men jag stör mig mycket på dom konstiga animationerna hur man använder vapnen. Svärd svingas i dom konstigaste av vinklar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker det var lustigt svårt på någe vis, eller så är jag bara kass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Han på gamespot kan ju inte varit nykter, fick bra betyg på IGN iaf .........http://pc.ign.com/articles/741/741956p1.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pösk
Är min dator för dålig eller ( se sign.) maxar jag eller drar på lite med inställningarna så laggar det som fan.

klart det kommer funka Jag har E6300 och XTX 512 med 512mb minne ( vet, ska fixa fler, men just nu rustar man inför kommande vinterhalvår, med andra ord SNOWBOARD WOHO ) Och jag maxade skiten ur det utan problem, några mindre hack pga minnnets ringa mängd

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guccisneakers
klart det kommer funka Jag har E6300 och XTX 512 med 512mb minne ( vet, ska fixa fler, men just nu rustar man inför kommande vinterhalvår, med andra ord SNOWBOARD WOHO ) Och jag maxade skiten ur det utan problem, några mindre hack pga minnnets ringa mängd

Varför kan inte jag maxa ut skiten när jag har en vassare dator? Jag får ju inte ens AA som rekommenderat och det andra vad det nu heter AT (det man kan ha x16 på)

På Oblivion får jag ju "ultra high"

Permalänk
Inaktiv

Gah, det fanns inte i affärerna, då får man beställa det
Hur är multiplayer läget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Gah, det fanns inte i affärerna, då får man beställa det
Hur är multiplayer läget?

Du vill nog ha andra personers kommentarer. Men jag tycker inte det är något att hura för. Obalanserade karaktärer och kan inte jämföras med WOW pvp eller Guildwars eller liknande. Bästa jämförelsen är nog halflife med kofot.

Permalänk
Medlem

helt sjukt roligt spel..året hittils bästa

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Inaktiv

Okej, verkar vara mycket delade kommentarer om dethär

Kan ni inte skriva lite + och - för spelet?

Lääängtar tills jag får det

Permalänk

Körde spelet idag men det är totalt ospelbart på min burk verkar det som, inte ens in lägre inställningar flyter det.
Extrema laddningstider också ca 5-10min för att loada en level, för att loada en quiksave tar mellan 2-4min:( samma gäller för att avlusta själva spelet, tar ett antal minuter.
Spelet hackar som bara den och ljudet hänger sig ofta och upprepas flera ggr, är väl det så kallade "stuttering" som så många hade problem till HL2.

Nå det kommer väl patchar som fixar till det känns inget skoj när man pungat ut 464kr för ett spel som väntat på och inte kan köra.
Kan tillägga att andra spel som tex doomIII, QuakeIV, Prey, F.E.A.R, HL2, HL2ep1 flyter på bra i drägliga inställningar.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Spelet funkar bra på min dator i sign om man bortser från att jag får lite frys-hack pga. 1024mb minne. Jag kör på 1024*768 med det mesta på high, ingen kantutjämning eller något sånt.

Tycker spelet är riktigt underhållande, har inte provat multiplayer så det kan jag inte uttala mig om. Tycker de lyckats bra med att få en att använda olika vapen hela tiden. Kul att kunna göra sitt eget vapen också även om allt är ganska linjärt annars.

EDIT: kan hålla med om att ladd-tiderna är lite frustrerande och då har jag ändå en raptordisk som spelet ligger på.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är riktigt, riktigt roligt!

Det är helt enkelt jättekul att slåss i det, närvarokänslan är mycket större än i andra spel där man knappt får någon reaktion hos fienderna när man slår/skjuter dem, här får du både reaktioner, samt blir själv runtknuffad och omkullslagen av dem. Det känns mer "realistiskt" (OBS att jag använder den termen väldigt löst nu alltså...)

Det flyter helt perfekt på min dator nu, först gick det helt vansinnigt slött och HD'n laddade konstant, ljudet poppade osv... Men när jag drog ner texturerna till Medium från High så blev det helt plötsligt helt smooth. Behövs antagligen mer än 1GB minne för High på texturerna.

Allting annat på det högsta utom AA och AF.

Kul spel! (borde varit fler magier dock... men coola vapen man får senare i spelet!)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

jag har lirat demot å det var så jävla coolt smarta lösningar å allt

det är Dark messiah å Quake wars man väntat på

dok har jag hittat en bug på Dark messiah där man ramlar ut ur banan utan att dö vidd ett snöre in mot en vägg :S

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nu när man kommit in i det lite så är det kanon,
va lite nötig i början å väljde helt fel saker på skills.
Kör i 1680 allt på max flyter på hur fint som helst, får dock ibland efter en tids spelande artifacts,
men som försvinner om d laddar en film snutt eller ny bana oxå om man startar om spelet vet inte varför , tror inte att grafikkortet går för varmt.
Skumt men men den lilla biten kan jag ta.
Mycket bra spel rekomenderas varmt,
när man väl lär sej å fajtas är det riktigt kul.
Verkar dock aningen kort bara är på chapter 6 nu tror d va 12 banor om jag inte minns fel...

Permalänk

Köpte det via steam i torsdags och började lirar när det blev relece på det igår via steam. kan inte säga något ont om det mer än att det är riktigt svårt en bit in. Har varit på samma sälle nu nägra timmar och kommer fan inte längre, hehe. Dock så är det väl lite övning som krävs bara. Då det är fienderna som är jobbiga att ta dö på.

Lirar det på 1920*1200 med allt på max. Flyter på riktigt fint på min laptop iaf. Kan lagga till när minnena läser om. Men det är inte ofta och det går snabbt med.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Har köpt det från steam nu jippie:):):P

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela, och kan inte ge några slutliga ord utom att grafiken är fin fin spelar på 1280*1024 med allt på High utom AA.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Är hela spelet bättre optimerad än demot? Ty, demot gled på min burk som en sumobrottare med klister på arslet nerför en waterslide utan vatten - det vill säga, inte bra alls.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Är hela spelet bättre optimerad än demot? Ty, demot gled på min burk som en sumobrottare med klister på arslet nerför en waterslide utan vatten - det vill säga, inte bra alls.

Det är ungefär så det flyter på min dator....vet inte vad det är för fel, sen tar laddningstiden till banorna typ 10 min

Permalänk
Inaktiv

okej, uppdaterar första posten med det ni har sagt..

Permalänk

hur är multiplayer-delen då? Älskar HL2-dm så jag har höga förväntningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
hur är multiplayer-delen då? Älskar HL2-dm så jag har höga förväntningar...

Det är nog inte det minsta likt förutom att svärdsfighterna kan liknas vid kofotfight i HL.

EDIT: Det är skönt att veta att det inte bara är jag som får spelet att flyta som mormors förstoppning med bra datorer.

Permalänk
Medlem

Nån annan som spelet krashar otroligt mycket för? Speciellt under loadingar.

aww, nu krashar spelet konstant mellan Chapter 3 och 4

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

Flyter på som jag sa på min, men iom att det här är en dark messiah tråd så behöver jag er hjälp nu. Vet itne vilket kapitel jag är på. men är inte als slångt, men har fastnat redan..

Tita på bilden nedan så ser nu vart jag är, ska till vänster förstår jag, men grinden där inne är så låst som den bara kan bli. har båda nycklar... hehe

Kanske lite för mycket poiler för vissa, säg till isf så tar jag bort igen..

Måste säga att multiplayer inte alls var någon höjdare faktiskt. har ifs bara spelat lite men det var nog för att jag skulle tröttna.

Kan fixa fler sxcrrens kanske för den som vill

EDIT: nevermind.. hittade nu

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Har läst på tok för mycket negativt, långa laddningstider, massa krascher osv.. tror jag avvaktar med ett köp.

Permalänk
Medlem

Jag får blåskärmar ibland när det laddar imellan de olika chapterna. Ganska drygt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

så då var det avklarat och inte en enda krasch för min del...
hmm vad ska man lira nu då...

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt krash problem med att ställa ned Texture till Medium synd dock då FPS'n inte hade några problem på High.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Inaktiv

Köpa från steam eller inte, sitter här o e uttråkad! Och demot av detta spel var ju så kul!