Dark Messiah of Migh and Magic - Tråden

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte mp mode, någon mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Jag gillar inte mp mode, någon mer?

Jag tycker det är kul på något sätt ändå, men dom har ju verkligen tagit bort det bästa med hela spelet, nämligen möjligheten att sparka sina motståndare. Blev rent ledsen när jag märkte att man inte kunde sparkas. I multiplayer handlar det sedan dessutom enbart om att trycka så fort som möljligt på knappen, ingen som använder sköld och svärd på vanligt sätt och liksom blockar och drar superslag, alla bara trycker så fort dom kan, speciellt på warriors och asassins icke stealthat.

Visa signatur

[MSI K8N Neo4 SLI Platinum, AMD64 4000+, A-Data DDR400 2*512mb, Geforce 7900GT]

Lökmannen himself

Permalänk
Inaktiv

Kanske tar ett tag innan alla blir bra, och kommer på att man borde blocka, om det nu är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Köpa från steam eller inte, sitter här o e uttråkad! Och demot av detta spel var ju så kul!

Många som klagat på buggar o.s.v. tyvärr.

Men jag tankade det från Steam, upplevde "ljudbuggen" men det problemet är lätt löst, bara högerklicka på spelet i "My Games"-listan, "Properties", "Local Files", "Verify integrity of game cache".

Sen funkade det ypperligt. Har nött spelet hela dagen, sjukt roligt!

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Multiplayerdelen kan inte vara lika bra som i Rune, eller?

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Det lustiga för mig är att jag kan maxa allt på sp flytande, men mp mode får jag jobbiga fps drops.

Permalänk
Medlem

Är det bara något skumt med min dator just nu eller är det fler som upplever att hela spelet är mer krävande än DEMOT? Jag tycker det känns konstigt men spelet är både fulare och mer krävande än vad demot är. I demot kunde jag köra allt på MAX med 2x AA utan några problem men i hela så får jag köra det mesta på Medium och ingen AA.

Permalänk
Inaktiv

jag får nog mitt på måndag eller tisdag, kan kolla hur det presterar på

3200+
X1900GT
1 gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pan123
Är det bara något skumt med min dator just nu eller är det fler som upplever att hela spelet är mer krävande än DEMOT? Jag tycker det känns konstigt men spelet är både fulare och mer krävande än vad demot är. I demot kunde jag köra allt på MAX med 2x AA utan några problem men i hela så får jag köra det mesta på Medium och ingen AA.

satt precis och tänkte samma sak, nog kunde jag köra på högre inställningar på demot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pan123
Är det bara något skumt med min dator just nu eller är det fler som upplever att hela spelet är mer krävande än DEMOT? Jag tycker det känns konstigt men spelet är både fulare och mer krävande än vad demot är. I demot kunde jag köra allt på MAX med 2x AA utan några problem men i hela så får jag köra det mesta på Medium och ingen AA.

Med den datorn i sign är det väl inte så kontisgt?

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj spel, tänk att man kunde pressa fram ett sånt här spel av sourcemotorn, jag måste nog säga att det är mer underhållande än vad HL2 är.
Det flyter på för övrigt riktigt bra med allt uppdraget på burken i sign.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

flytter hur bra som hälst på min burk med allt på högsta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Med den datorn i sign är det väl inte så kontisgt?

det är det väll visst det? spelar väll ingen roll vilken dator man har, om hela spelet är mer krävande än datorn så är det konstigt oasätt vilken dator man än har..

Permalänk
Medlem

hur dödar man pao kai????? HJÄLP har försökt i 3 timmar nu:( EDIT:klara han innan idag:P

Permalänk
Medlem

Underbart spel Laddningstiderna var enorma dock, sänkte textures till medium så kortades de ner markant.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Inaktiv

ser man någon större skillnad på texturerna i medium ?
jag hadde en mod till HL2 som gav otroliga texturer

kolla: http://halflife2.filefront.com/screenshots/File/55302/2 om ni är intresseade av att spela HL2 igen med en ny upplevelse

Permalänk
Medlem

tjo nån som har nått tips på hur man dödar draken pao kai ? Tjejen man har med sig säger nått man ska göra tycker jag men jag förstår inte vad hon säger

MVH Andreas

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
tjo nån som har nått tips på hur man dödar draken pao kai ? Tjejen man har med sig säger nått man ska göra tycker jag men jag förstår inte vad hon säger

MVH Andreas

du ska gå in i portöppningen, då drar draken in sitt huvud där och då ska du dra i spaken så att porten stängs, så att han spetsas:P skriv om du ej fattar för i så fall printscreenar jag:P

Permalänk
Medlem

Tar en dag att klara vilket jag tycker är väldigt dåligt gjort för 7GB spelglädje. Däremot gillar jag storyn men tycker slutet var dåligt. Provade att spara innan och välja de olika sluten och det var rätt "fattig" skillnad tycker jag.

Jag vill i alla fall ha 50h spelglädje för ett singleplayerspel.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill i alla fall ha 50h spelglädje för ett singleplayerspel.

50 timmar? Säg ett singleplayerspel som släpps på senaste tiden med så mycket tid, så köper jag det NU...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

men vafan... blev lite förvånad över att det var så kort.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
50 timmar? Säg ett singleplayerspel som släpps på senaste tiden med så mycket tid, så köper jag det NU...

Oblivion? Själv ligger jag på drygt 450 timmar...

Snart släpps NWN2, det borde gå och krama ur minst 50 timmar ur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
50 timmar? Säg ett singleplayerspel som släpps på senaste tiden med så mycket tid, så köper jag det NU...

Final Fantasy, dock konsoll men ändå. FF7 har släppts till pc också så.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
50 timmar? Säg ett singleplayerspel som släpps på senaste tiden med så mycket tid, så köper jag det NU...

Lite spel på senmare tid jag spelat som varat så länge och vissa ennu mer.

Xenosaga epsidoe 3
Grandia 3
Oblivion
Disgaea 2
Valkyrie Profile 2

Spelar för tillfället Phantasy Star Universe till PC, redan spelat single player i ca 8 timmar och bara 1/3 klar :P.

o.s.v. spel som är värda pengarna för sin spel tid, så trött på så got som allt PC krafs 400 kr för ett spel som oftast inte enns varar 10 timmar. Vist finns undantag, och nej Multiplayer addar inte mycker mer' fun' för alla, tycker själv inte det är så roligt t.ex. o trägla igenom multiplayer it .ex. HL2, kanske skoj i 2-3 timmar men inte mer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Varför måste den instalera spelet via steam när man installerat det från skivan?
Går det att komma runt det genom att flytta mappen eller något?

Hur långt är det kvar på spelet när man kommit till pao-kai ?
ska visserligen köra om det med en magiker sen, hittils är det jättekul iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Varför måste den instalera spelet via steam när man installerat det från skivan?
Går det att komma runt det genom att flytta mappen eller något?

För multiplayer måste man använda steam tror jag, men i single ska det gå bra utan vad jag hört.

Permalänk
Inaktiv

Jag har hört att det skall komma en patch snart
Dom som har problem med att spelet krashar kan testa att ställa ner grafiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jag har hört att det skall komma en patch snart
Dom som har problem med att spelet krashar kan testa att ställa ner grafiken

Mycket riktigt.. mitt Dark Messiah dog lite titt som tätt när jag laddade mellan kapitlen. Men när jag sänkte ner grafiken till det absolut minsta så kom jag förbi det. Det jobba var bara att höja grafiken igen :s

Visa signatur

Pints of Guinness makes you strong.. oh, and YOU look like I need a drink.

Permalänk
Medlem

Var finns demot?

Permalänk
Medlem

Den bitch-demonen i min skalle är het

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |