Permalänk
Melding Plague

Antec Nine Hundred

Antec lanserade nyligen ett nytt chassi som heter Nine Hundred. Det är ett chassi som enligt Antec själva är designat för spelentusiaster. Chassit har totalt plats för fem stycken 120-millimetersfläkt och kommer med en 200-millimetersfläkt på ovansidan.

Läs nyheten: Antec Nine Hundred

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

w00t

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Dammfilter?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Tycker att P180 fortfarane är snyggare...

Permalänk
Medlem

Det är säkert bra men inte var det snyggt i alla fall...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ni kan få mitt P180, jag är redan trött på det, det är för slätstruket...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

När jag såg det tänkte jag Tank och Stealth. Kan bli mitt nästa chassi.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Ni kan få mitt P180, jag är redan trött på det, det är för slätstruket...

för fan ge mig det då älskar det chassit men det e bara så dyrt:(

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Mm det enda som stoppar mig är damfilter??!

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Synd att den hade fönster. Hade nog kunnat tänka mig att köpa det om det inte hade haft fönster. Har det på mitt nuvarande och är trött på det. Tycker inte det är snyggt längre.

Permalänk
Medlem

Jag undrar...
Hur i all världens väg är ett chassi utformat för spelentusiaster?
uttag för några usb-prylar och headset i fronten eller vad?

Bra kylningsmöjligheter är väl ändå någonting som entusiaster inom överklockning och prestanda-segmenten letar efter? Även om man sen använder de möjligheter som bättre kylning medför till att öka sin prestanda så man kan spela så är de väl ändå rätt långt ifrån samma sak. Jag vet inte inte hur många "gamers" jag känner som inte själva ens kan koppla in en dvd eller en extra sticka ram.

Att spelentusiaster på nått sätt skulle kunna få ett chassi utformat för derasbehov tycker jag känns lika vettigt som att säga att färgen på bilen är utformad för bättre tophastiget...

Verkar dock vara riktigt trevligtför de som vill ha bra kylningsmöjligheter, även om designen känns lite... ehm... klumpig Och fönstret var väl ingen höjdare.. men det var ju för "gamers" så vad ska man vänta sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Den blir säkert jätte bra och luftflödet saknas det inte, dock är den inte snygg i mina ögon.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt, riktigt fult...

Lär knappast vara särskilt tyst då hela fronten är pereforerad av hål

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

vad hände med alla gamla goa chassin från 90-talet?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

gaaah det är inget chassie det är en vindtunnel!

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag undrar...
Hur i all världens väg är ett chassi utformat för spelentusiaster?
uttag för några usb-prylar och headset i fronten eller vad?

Bra kylningsmöjligheter är väl ändå någonting som entusiaster inom överklockning och prestanda-segmenten letar efter? Även om man sen använder de möjligheter som bättre kylning medför till att öka sin prestanda så man kan spela så är de väl ändå rätt långt ifrån samma sak. Jag vet inte inte hur många "gamers" jag känner som inte själva ens kan koppla in en dvd eller en extra sticka ram.

Att spelentusiaster på nått sätt skulle kunna få ett chassi utformat för derasbehov tycker jag känns lika vettigt som att säga att färgen på bilen är utformad för bättre tophastiget...

Verkar dock vara riktigt trevligtför de som vill ha bra kylningsmöjligheter, även om designen känns lite... ehm... klumpig Och fönstret var väl ingen höjdare.. men det var ju för "gamers" så vad ska man vänta sig.

word..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Brukar inte gilla sånahär typer av chassin men det här var riktigt jävla snyggt!

Permalänk

de har fått in det på dustin i alla fall. http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100698

1120:-

Visa signatur

Stationär: [dualB Windows 7 & Ubuntu 9.10][P182][Core2 Duo E8400][2 x 2GB][8800GTS 512 MB][SAMSUNG 226BW 22"][Canon Pixma IP4000][Logitech MX1000][diNovo Edge]
Cam: [Canon EOS 40D]
Phone: [Iphone 3G]

Permalänk
Medlem

Kände på det förra veckan hos cody computer i Skövde, chassit kändes ganska klent och plastigt. Fast det är ju mina åsikter, behöver ju inte stämma

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Den är ju ämnad till gamers.
så vem bryr sig om den är högljud?
De är ett performance chassi.
man kan väll säga att de är en pitbull och inte en chiuaua.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

flyger det till lanet eller? (A)

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Citat:

Antec har placerat en sorts ”låda” ovanpå där man exempelvis kan lägga sin mobiltelefon eller skruvar vid bygge

minns när en kompis hade mobilen på sitt chassi... första man hörde var högtalarna som "bippidibippbidippp" när mobilen söker nät, sen blev skärmen på datorn svart, sen hördes sms-signalen medans datorn började boota upp...

vi testade igen
vid samtal/sms startade datorn om när mobilen låg på

undra om antec har testat eller bara designat

Visa signatur

"Get a life!" But? What lvl do I need 4 that?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Att spelentusiaster på nått sätt skulle kunna få ett chassi utformat för derasbehov tycker jag känns lika vettigt som att säga att färgen på bilen är utformad för bättre tophastiget...

Det är ett väl dokumenterat faktum att blåa bilar är snabbare än bilar med andra färger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anders Anders
Det är ett väl dokumenterat faktum att blåa bilar är snabbare än bilar med andra färger.

men ferrari e ju röda och dom är snabba. hur förklarar du det:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Minus fönster, plus dammfilter, och övertryck i lådan, så hade det varit intressant.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att spelentusiaster på nått sätt skulle kunna få ett chassi utformat för derasbehov tycker jag känns lika vettigt som att säga att färgen på bilen är utformad för bättre tophastiget...

Att användare av bärbara datorer skulle få datorer utformade för sina behov, är det lika fel? Precis som att serverchassin kan monteras i rackskåp och sådant?

Skillnaden mellan en dator man ska spela på, resp inte spela på är ungefär precis allt. Du kan i princip "krympa" en dator på alla hårdvaror (grafikkort, minne, cpu etc) om du bestämmer dig för att INTE spela. Ska du spela, då måste du genast uppgradera ALLT, utom hårddisken kanske

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
men ferrari e ju röda och dom är snabba. hur förklarar du det:P

Schumacher i en röd ferrari förlorade mot Alonso i en blå renault

För att säga någonting vettigt: Ta bort fönstret samt LED-fläktarna så blir jag intreserad för desigen är smart och priset ganska humant.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Nine hundred....

Jaha.. 900 ja.. det måste väl anspela på hur många CFM den genomflödar!!!

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTin
Mm det enda som stoppar mig är damfilter??!

Är du en tjej? Damfilter torde ju bara stoppa damer, eller?

Nee, men det var väl inget fel på det chassit. Skulle kunna tänka mig att köpa det, eller vänta (läs: drömma) om en P 180C som har en 20cm blåsare på taket precis som Nine Hundred. Make 'em big, make 'em quiet!

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

Det verkar rätt schysst, men frågan är hur ljudnivån är. Chassit är långt ifrån snyggt men å andra sidan brukar jag aldrig någonsin sitta och titta på min dator. Den är inklämd under datorbordet där den inte syns om man inte sträcker sig ner för att klämma och känna lite.

Priset är inte heller jätteblodigt men jag vill nog veta hur ljudnivån är egentligen med alla de öppna hålen.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz