Permalänk

Call of duty 2 dx9

Jag blir lite fundersam om det e så att man på något sätt missat någonting eller va det nu kan vara... ni kan se mina dator spec nedan... en kompis till mig har i pricip likadan dator fast det som skiljer är grafik kortet... han har radeon x850 (kanske xt)...

Men med min dator, skulle jag inte kunna spela Cod2 i dx9??? Jag får ca ca 35fps... lite tråkigt att köpa råå dyr dator och sedan inte ens kunna spela Cod2 på fullt... va e det för datorer folk har egentligen?... kostar deras 30k kanske? ingen aning... men någon som kan lösa mitt problem eller är datorn redan gammal? (har nyaste drivrutiner till allt)

Tacksam för svar!!!

Visa signatur

MSI K8N SLI Platinum / AMD X2 4200+ / 2Gb RAM / 7800GT / Barracuda IDE 200GB och Maxtor SATA 300GB

Permalänk

Varför skulle inte du kunna köra på fullt med den datorn du har?

Permalänk
Medlem

Funkar inte CoD2 bättre med ATI än med nVidia?

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Får du det inte att fungera eller vad är frågeställningen?

Du bör få det flytande med bra settings antar jag...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Det funkar så sett, men har provat att mixtra med inställningarna... men hur ja än gör så ligger jag runt ca 35-40fps...

Visa signatur

MSI K8N SLI Platinum / AMD X2 4200+ / 2Gb RAM / 7800GT / Barracuda IDE 200GB och Maxtor SATA 300GB

Permalänk
Medlem

Jag hade lika grafikkort som dig förut men lite klenare processor(överklockad 3000+) och det är nog grafikkortet som stoppar för dig. Du får nog nöja dig med det resultat du får.

7800GT börjar ju bli ganska gammalt så du får nog uppgradera grafikkortet om du vill ha bättre prestanda. Processorn du har duger ett tag till dock.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att ett 7800gt är lite slött för COD2, dock funkar det säkert bra om man kör i lägre upplösningar. Ett 7800gt är gammalt, är över ett år iaf...;o)

Lite hemskt faktiskt att det ska gå så fort.

Permalänk

Tackar för alla svar... verkar som att tiden rusar iväg rejält...! om jag inte minns fel så köpte jag datorn i samband med cod2 releasen... och då va 7800GT färskt... men men...

Visa signatur

MSI K8N SLI Platinum / AMD X2 4200+ / 2Gb RAM / 7800GT / Barracuda IDE 200GB och Maxtor SATA 300GB

Permalänk
Medlem

Jag hade 35-55fps med mitt system i cod 2 med ett x800xl och en 3200+.

Spelade dock inte på max, hade om jag kommer ihåg rätt 1024x768, 4aa/8af och resten på max. Använde dock en massa tweaks som gav en rejäl boost men de försämrade inte utseendet av spelet. Fast vid det här laget så borde det ha kommit ut en patch som fixar optimeringen.

(Detta var alltså när spelet var nytt)

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.