Korrupt zip fil på dvd 4 gb

Permalänk

Korrupt zip fil på dvd 4 gb

för en tid sedan så brände brorsan ned alla sona bilder på dvd som en enda stor zip fil. nu har han formaterat datorn men när han skulle lägga in bilderna igen så var filen corrupt.

har testat 2 program som jag hittat men de säger att det är för stor fil. nån som vet hur jag skall göra?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk

Detta verkar ju klara filer upp till 4gb. http://www.datanumen.com/azr/index.htm

Hoppas det funkar!

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk

Re: Korrupt zip fil på dvd 4 gb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
för en tid sedan så brände brorsan ned alla sona bilder på dvd som en enda stor zip fil. nu har han formaterat datorn men när han skulle lägga in bilderna igen så var filen corrupt.

har testat 2 program som jag hittat men de säger att det är för stor fil. nån som vet hur jag skall göra?

Det kan inte helt enkelt vara ditt system det är fel på?
FAT32 stödjer ju inte filer upp till 4GB (något däromkring) medans NTFS stödjer de större filerna.

Nu kanske jag missuppfattat dig helt och hållet, men så här se jag på det i alla fall.

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk

nej kör alltid ntfs på alla datorer så det kan inte vara det. ska testa det där programmet! tack

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Ett tips till nästa gång ni ska backupa bilder; om det rör sig om jpeg-bilder kommer dessa inte kunna komprimeras mycket mer ändå så skit i zippningen.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

testa memtest är oftast minnena som spökar, ialf på min

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Detta verkar ju klara filer upp till 4gb. http://www.datanumen.com/azr/index.htm

Hoppas det funkar!

Ärligt talat så har jag aldrig någonsin lyckats reparera en skadad rar eller zip file men det kanske bara är jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Ärligt talat så har jag aldrig någonsin lyckats reparera en skadad rar eller zip file men det kanske bara är jag.

Jag har lyckats men då är det ofta vissa filer i arkivet som är skadade.

Permalänk

det där programmet kostar ju massa pengar. har ingen nått gratis?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
det där programmet kostar ju massa pengar. har ingen nått gratis?

Har du ens provat söka? Jag får sida efter sida med program via google:
http://www.google.se/search?q=zip+file+repair

Permalänk
Medlem

Vilket program och version användes vid nedpackningen?

ZIP-filer stödjer varken att filer eller hela arkivet är större än 4 GB (ibland 2 GB). Detta beror på att filpekare och filstorlekar sparas med endast 32 bitar.

Det finns dock ett tillägg som heter zip64, men detta format är inte bakåtkompatibelt och kan inte läsas av program som inte stödjer zip64.

Pröva extrahera zipfilerna med WinRar och skriv gärna exakt vilka felmeddelanden du får.

Permalänk
Medlem

Att filen dessutom ligger på en CD gör ju att det ser blekare ut. Har du provat öppna filen med typ en hex-editor? Det kanske inte ens går att läsa en endaste byte av filen och då kan du ju lika gärna lägga ner.

Permalänk

filen är nedpackad med winrar.. har testat mssa program nu förgäves.. tack frö hjälp iaf

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
filen är nedpackad med winrar.. har testat mssa program nu förgäves.. tack frö hjälp iaf

Säker på att de ens är en ZIP fil ?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

japp det är det!

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
filen är nedpackad med winrar.. har testat mssa program nu förgäves.. tack frö hjälp iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
japp det är det!

Så det är en zip-fil packad med WinRar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
filen är nedpackad med winrar.. har testat mssa program nu förgäves.. tack frö hjälp iaf

Vad säger den om du försöker packa upp den med winrar då?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

den säger corrupt file..

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!