Permalänk
Medlem

Innovatek = aluminium, dyrt och dålig prestanda. Då är Danger Dens 8800GTXblock ett vettigare alternativ, dock ej billigare.

Jag skulle vänta drygt en vecka på EKs GTX och GTSblock, de ska gå på runt 700:-. Se Eddys uttalanden i denna tråd för mer info.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns faktiskt två vattenblock. Ett för 8800GTS och ett för 8800GTX. De fanns också när du skrev inlägget för några dagar sen.

http://www.datorbutiken.com/home/Na...duct=H2O-501253
http://www.datorbutiken.com/home/Na...duct=H2O-501254

Jag sa inte att det inte fanns några, jag sa att det inte fanns några VETTIGA Innovateks grejer innehåller aluminium vilket i längden kan orsaka korrosion när det blandas med andra metaller, som koppar till exempel. Så jag skulle inte rekommendera det blocket.

Edit: mx hann före
Och precis som mx säger så kommer blocken från www.ekwaterblocks.com vara både bättre och snyggare.
Edit 2: Jag sa aldrig VETTIGA, så jag förstår din poäng JackBlack. Men jag rekommenderar aldrig grejer med aluminium i sig för vattenkylare, det står jag fast vid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasco
Kitten som www.petrastechshop.com erbjuder är riktigt bra och kan varmt rekommenderas. Här har du ett kitt som du kommer komma långt med. Det kostar 250 USD = 1800kr sen får du väl lägga på 200 spänn i frakt typ. Men med detta kit så har du en hyfsat framtidssäker vattenkylning som kommer prestera bra. De där kittet utpresterar till exempel waterchill-paketen och TT big water med råge. Mitt tips är att lägga lite extra pengar första rundan så att du får något ordentligt, istället för att mini-uppgradera helt tiden (som jag gjort ), det blir dyrt i längden.

OBS att i dagsläget finns inga vattenblock som passar 8800-serien men det borde komma snart och då är det ju bara att uppgradera det blocket.

-Oscar

Efter att jag plockat ihop saker lite provesoriskt på www.petrastechshop.com och ska testa beställningen så ser jag att dom inte skickar till sverige så då blir ju den sidan värdelös..

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
Efter att jag plockat ihop saker lite provesoriskt på www.petrastechshop.com och ska testa beställningen så ser jag att dom inte skickar till sverige så då blir ju den sidan värdelös..

Vad snackar du för gojja?
Man kan inte beställa via sidan av dom men om du bara skickar ett mail till dom så skickar dom vad du vill. Skicka ett mail till qngo@petrastech.com så ger hann dig instruktioner för hur du ska betala och så. Du får betala via Paypal, det tar 5 minuter att fixa och koppla till ditt visa-kort eller bankkonto och sen är det bara att betala. Så det är bara att fortsätta hugga grejer du vill ha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasco
Vad snackar du för gojja?
Man kan inte beställa via sidan av dom men om du bara skickar ett mail till dom så skickar dom vad du vill. Skicka ett mail till qngo@petrastech.com så ger hann dig instruktioner för hur du ska betala och så. Du får betala via Paypal, det tar 5 minuter att fixa och koppla till ditt visa-kort eller bankkonto och sen är det bara att betala. Så det är bara att fortsätta hugga grejer du vill ha

har dom bra service osv? en polare bestäldle från dangerdan eller va det nu heter.. tanken va trasig och dom hade skickat fel chipset block. men dom skicka nya saker utan att kräva att han skicka tebaka det gammla

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Petra's techshop måste vara den mest prisade internetbutiken just nu (nånsin?) så det är lugnt att beställa från dem. Jag beställde min vattenkylning därifrån och kan bara lovorda dem, de är väldigt tillmötesgående och svarar på eventuella frågor du kan ha. Jag fick betala tull och moms på min beställning men jag bad Petras att "skriva ned värdet" på paketet så jag slapp ändå undan lite billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
har dom bra service osv? en polare bestäldle från dangerdan eller va det nu heter.. tanken va trasig och dom hade skickat fel chipset block. men dom skicka nya saker utan att kräva att han skicka tebaka det gammla

Jag har aldrig fått så bra service som från Petra's. Dom hjälper dig med allt, vilka frågor du än har, de är väldigt tillmötesgående.

Jag tappade bort 2 nipplar till min förra radiator. Så jag skickade ett mail och frågade vad det skulle kosta att skicka enbart 2 nipplar över atlanten till mig. Han skicka dom samma dag till mig GRATIS Servicen går ICKE att klaga på.

Permalänk

ok.

ska ha ett bra kylningsystem i min CM Stacker för följande system:

tänkte kyla
CPU
NB
SB
Eftersom jag inte vet vad det blir för nytt grafikkort än (gf8800gtx eller ATIs kommande) så köper jag inget nu åt det.

Ska inte köra SLI/CF.

vill ha det så tyst dom möjligt men vill inte få högre temps än det dubbla mot vad rumstempen ligger på. har väldigt mycket plats så jag tänkte att man kanske kan köra med 2st kylare som är för 3x120mm fläcktar. vinner jag nåt på det? kan jag då köra utan fläcktar på dom? tänkte sätta en på botten där det redan finns ett maskerat hål som är som gjort för en kylare. den andra tänkta jag ställa upp i 5,25 platserna. så har jag nätagget och en fläkt, båda 120mm bak och en 80mm i taket som suger ur luft. då kommer ny luft vilja komma in i chassit och ända vägen in blir då via kylarna.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Intressant ide mev.
Jag tror nog att det skulle kunna fungera, men jag hade nog testat med en radde först och försökt att täta alla andra öppningar så att det bara sugs in luft genom radden. Bästa alternativet vore en PA 120.3 som är minst restriktiv och kyler bäst (under ca 100 CFM då).

Edit.
Radden längst ned då givetvis
Så här ser min setup ut.

Permalänk

Har hört att PA 120.3 är bra men jag vet inte vart jag ska köpa den ifrån så billigt som möjligt. Men om PA 120.3 nu är så bra tycker man ju att den där sidan som folk talar bra om borde ha den. =/

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Det är Thermochill som gör PA radiatorerna och de görs i England så det är mycket billigare att köpa därifrån än från andra sidan dammen.
Här köpte jag min: http://store.over-clock.com/ThermoChill.html
Jag tror att det är billigast därifrån men jag är inte helt säker.
Tänk på att du behöver nipplar också det är 3/8" BSP gänga du ska ha.
Jag köpte nipplar från samma ställe som jag länkade till men många väljer dessa
http://www.petrastechshop.com/aqhifig3th1o.html från Petras.
Jag har inte testat dem men det borde inte spela någon roll vad du väljer rent prestandamässigt.

Edit.
mx kanske har testat båda varianterna och kan tala om vilka som är de bättre?.

Permalänk
Medlem

wow tjobben.. en mördande låda haha. får du inte massa dö varmluft mellan radden och moderkortet?

för att sno topicen lite.jag harbeställt ett abit aw9d-max som har två heatpipes som så:

de flesta bättre moderkort har sådana heatpipes idag. och jag undrar helt enkelt hur man gör för att ta bort dem? måste man ta bort blocken i bägge ändarna eller är det bara att dra loss pipen me 100% våld?:)

alternativt: bedömmer ni det som en för stor möda och att man bara lämnar dem som de är?

edit: vill göra det ovanstående för att kyla med vatten.. såklart

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

funderar på samma saker.. och vad jag vet så finns det inte hål att fästa chipset blocken med, eller?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]