Permalänk
Avstängd

Internet lägger ner.. Bra jobbigt

Japp nu är det som så att helt plötsligt slutar mitt internet bara att fungera. Inga felmedelanden, ingen dator som behövs startas om, modemet blinkar som fan (vilket mitt ska göra ) osv.

Efter typ 1min kommer skiten tillbaka, men då har jag redan hunnit få DC från gw, vent msn o allt annat kul man hade uppe.

Någon som vet varför ? Jag behöver inte röra något för att det ska komma tillbaka.

Intervallerna varierar ganska mkt, men på dagarna 1/h o på kvällarna upp till 5-10ggr/h Måtligt roande

Vore tacksam för svar ^^

Visa signatur

P5B-E PLUS | e6300 1,86ghz @ 3,0ghz | x1950xt iceq 675/1890 | 1Gb ocz platinum 860mhz 4-5-4-15 | cooltec 500W

Permalänk
Medlem

Du har möjligtvis inte en d-link di-604 router?

Permalänk
Avstängd

nope, trodde med det berodde på modemet... så jag köpte nytt, men blev det bättre för det ? nae.

några andra idéer?

Visa signatur

P5B-E PLUS | e6300 1,86ghz @ 3,0ghz | x1950xt iceq 675/1890 | 1Gb ocz platinum 860mhz 4-5-4-15 | cooltec 500W

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag har precis samma problem och har haft det under en väldigt lång period nu. Mitt kopplar inte ifrån lika ofta som ditt, men det är irriterande och jobbigt när man spelar online-spel som både jag och min bror gör.

Jag har testat många olika saker och har kommit fram till att det varken är datorerna, modemet eller den långa kabeln vi har som det är fel på, så antagligen ligger felet i huvudjacket eller något sådant.

Jag återkommer här om jag fixar problemet, jobbar på det dagligen numera.

Permalänk

samma fel här sen 3-4 v tillbaka internet bara segar ner man kommer inte ut på sidor och är nästan som det hänger sig men mitt dör inte det kommerigen efter några secunder till flertalet minuter..

har snackat med telia o de skyller på dåliga ledningar

tss som om ledningarna bara skulle försämras poffpang efter 3-4 år som jag haft adsl... de måste ha någon fumla på linjen

jag har kommit fram till att felet ligger utanför mitt hus dvs i kablar stationen eller hos telia för jag har kopplat in en dator flera annan router annat modem ominstalerat en burk testat burkar hos vänner testat deras burkas hos mig och flyttat jacket osv och jag kommer fram till att jag inte har något fel o telia skyller på kablar o att modemet håller på att ge upp..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Så har det varit till och från sen vi fick telia adsl. Och supporten har som vanligt ingen aaaning om vad det kan vara för fel.

Permalänk

Jag skulle iaf säga det ni skrivit här, fast till deras support. Gör de inte en felan då så är det nåt skumt, alt vet inte killen på supporten vad han håller på med.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem tidigare. Skapligt jobbigt när man sitter och lirar med polare eller något så la mitt internet ner i ca 20 sec sen kom det upp igen men jag hann ändå oftast få DC. Då hade jag Telia 8000.

Blev trött på skiten, hörde ifrån ngn att det slutade när dom skaffade 24mbit, vilket vi också gjorde, och nu går det inte ner längre.
Konstigt.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

...

Har exakt samma problem jag med.

Hände samma dag som jag fick TDC som ISP.
Har idag BBB men problemet kvarstår.

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk
Medlem

Kan vara dåliga ledningar....ni alla har väl uppgraderat nätet allt eftersom hastigheten gått upp?
Med att hastigheten går upp på dsl så visar sig felen mycket mer och den blir känsligare, jag har haft adsl i över 5 år nu och med 0.5Mb hade jag aldrig nåra problem.
Nu med den nya 23/2.5Mb så har jag haft stora problem och får idag 13/1.4Mb + ett nät som kopplar ur då och då.
Förmodligen mina ledningar till stationen som jävlas...har drygt 1500 meter till stationen så det borde funka bra men om kablaget är dåligt så får man inte ut mycket mer.

Som tur är får man Telias Triple Play Fiberlan under våren så man orkar leva med detta

Permalänk
Medlem

...

Så det är bara att leva med det eller flytta och få möjligheten att få fiber.

Är uppe i 13 avbrott nu sedan 16-tiden

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk
Medlem

Hade EXAKT samma fel som du. Telia löste det helt enkelt genom att dra en ny telekabel från vårat hus, sen dess har det fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt klaga till telias support men dom lyssnar ett tag sen är det precis som att dom bara ignorerar en.
"Vi har ju fixat det nu och nu ska det funka...."

Men sen ringer man med samma problem och dom blir bara tyst typ...och inget händer hur mycket man än klagar...vet ej vad man ska göra.

I mitt läge är husen och området 50 - 100 år gamla så jag kan tänka mej att telekablarna är från begynnelsen så telia skulle nog behöva kasta ut rätt mycket cash på att få DSL och 24mb att funka hyfsat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Jag har försökt klaga till telias support men dom lyssnar ett tag sen är det precis som att dom bara ignorerar en.
"Vi har ju fixat det nu och nu ska det funka...."

Men sen ringer man med samma problem och dom blir bara tyst typ...och inget händer hur mycket man än klagar...vet ej vad man ska göra.

I mitt läge är husen och området 50 - 100 år gamla så jag kan tänka mej att telekablarna är från begynnelsen så telia skulle nog behöva kasta ut rätt mycket cash på att få DSL och 24mb att funka hyfsat.

Det dröjde till tredje telefonsamtalet (tredje "reparationen" också) innan de tog oss på allvar. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Det dröjde till tredje telefonsamtalet (tredje "reparationen" också) innan de tog oss på allvar. :/

Hehe jag har klagat i över 1 år nu, både på GSM täckningen och internet....till och med kallat in tidningarna när det gäller GSM (vi bor i tätbebyggt område och mobilerna funkar inte inomhus och bara knappt utomhus på området där jag bor).

Iofs så kanske saker och ting skulle gå lättare om jag fick med mej fler om samma problem, har dock skrivit ett personligt brev till telia runt 3-4 år sen om GSM problemet men förmodar att dom slängde det för jag hörde aldrig nått om det.

Fakta verkar vara, när det gäller DSL iaf, är att Telia inte vill höra nått om att deras gamla kablage är dåligt...varför vet jag inte men förmodar att dom tycker det är för dyrt att byta ut det eller alternativt fixa det på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Du har möjligtvis inte en d-link di-604 router?

Tja, Jag har samma problem, och jag har den routern!

Fast, när mitt internet lägger av måste jag restarta routern och skriva in min statiska ip för att det ska funka igen. Sen reparera min internet anslutning.
Och har precis bytt ISP från glocalnet till Net at once. Har varit lite struligt med dem. Skulle f*n ge mitt lill finger för en stabil internet anslutning.

Hjälp uppskattas verkligen

Permalänk
Medlem

Vore ju hemskt om hela internet lade ner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxx0r
Vore ju hemskt om hela internet lade ner

Jo, ungefär som när jag tappade alla ipadresser i papperskorgen.

(OCH TÖMDE DEN :/)

Visa signatur

mirkk