Permalänk

budgetmobo för Core 2 Duo? *LÄS!*

Här är det snabba deals som alltid. Jag behöver SNABBT svar på vilket budgetmobo som gäller för C2D, runt 800-900:- klassen. Lista gärna top3 eller nåt sånt. Det som uppskattas högst är överclockningsmöjligheter. Fixar kortet bara 333mhz fsb så är det inte hela världen, men fixar det 350mhz eller 400mhz så vore det kanon. Och snälla: inga kommentarer i stil med "om du lägger till ___ kronor så får du detta mobo, det är mkt bättre", tack 1000:- är den ABSOLUTA gränsen.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

för i helvette använd sök funktionen!!!!!!

Visa signatur

Asus P5B Dlx, C2D E6600,4x1028MB Kingston PC5300, Gigabyte Radeon x1950PRO, Antec P150 Miditower, Corsair 620W, Scytche Infinity
[img]http://www.speedtest.net/result/1074462145.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjotr2k
för i helvette använd sök funktionen!!!!!!

för i "helvette" jag har gjort det, men känner inte att jag hittat några klara svar.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjotr2k
för i helvette använd sök funktionen!!!!!!

det finns en sökfunktion på en hemsida som heter GOOGLE oxå... kolla upp den (hett tipps)
annars kanske gigabyte s3?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324693 alternativt Gigabyte S3

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

S3 lätt 8-)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

det va ju ruggigt billigt...

Permalänk
Medlem

Jupp, ett kort som klockar bättre hittar man inte för under 1000:-, klarar ju oftast närmare 500fsb....

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem

Abit IL9 finns också, men jag är osäker på om det öht går att klocka med.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

DS3 för 895 är ju utan problem mest värt annars S3 (som kostar över 800 på komplett :S)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjotr2k
för i helvette använd sök funktionen!!!!!!

Det är inte vidare trevligt med en sån kommentar. Tips:
- Anmäl inlägget/tråden för brott mot § 2.2 (använd länken "Anmäl inlägget" nere till höger i resp. inlägg)
- Ge trådskaparen länkar till relevanta trådar.
- Om inget av ovanstående, låt bli att posta i tråden.

Permalänk
Medlem

...

S3 är ett bra alternativ

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

sthlskille82: det finns massvis med bra svar när man söker på forumet...

sökte både på "budgetmoderkort" och "budget moderkort"...

OT

Kanel: jag har påpekat detta hur många gånger som helst folk är för lata och använder inte sökfunktionerna utan väljer o bara skriva ett nytt inlägg som alla andra men dom lägger bara till ex som detta *läs detta* vilket bara blir störande för oss andra som är frekventa besökare av forumet.

Forumet spårade ut rejält när core2duo prollarna släpptes (kanske rent av därför ni gjort en intel och en amd sektion)
ni har säkert ochså märkt av detta och jag skulle bli väldigt nöjd om ni kunde lägga upp en låst tråd högst upp i varje forumsdel som kanske förklarar hur funktionen SÖK fungerar

sen om folk väljer att läsa just en låst tråd om sökning är en annan femma men bara att den finns där vore bra och jag ser i din info att du tom skriver använd sök o titta i samlingstrådarna .. så du förstår säkert min bryska kommentar mot folk som vägrar att ens försöka använda sök funktionen.

Visa signatur

Asus P5B Dlx, C2D E6600,4x1028MB Kingston PC5300, Gigabyte Radeon x1950PRO, Antec P150 Miditower, Corsair 620W, Scytche Infinity
[img]http://www.speedtest.net/result/1074462145.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjotr2k
sthlskille82: det finns massvis med bra svar när man söker på forumet...

sökte både på "budgetmoderkort" och "budget moderkort"...

OT

Kanel: jag har påpekat detta hur många gånger som helst folk är för lata och använder inte sökfunktionerna utan väljer o bara skriva ett nytt inlägg som alla andra men dom lägger bara till ex som detta *läs detta* vilket bara blir störande för oss andra som är frekventa besökare av forumet.

Forumet spårade ut rejält när core2duo prollarna släpptes (kanske rent av därför ni gjort en intel och en amd sektion)
ni har säkert ochså märkt av detta och jag skulle bli väldigt nöjd om ni kunde lägga upp en låst tråd högst upp i varje forumsdel som kanske förklarar hur funktionen SÖK fungerar

sen om folk väljer att läsa just en låst tråd om sökning är en annan femma men bara att den finns där vore bra och jag ser i din info att du tom skriver använd sök o titta i samlingstrådarna .. så du förstår säkert min bryska kommentar mot folk som vägrar att ens försöka använda sök funktionen.

det finns några småpåvar härinne precis som du,
ni är två tre stycken
som leker att ni blivit admin,

om nu du störs av en fråga som egentligen går att söka
så säg det på ett normalt sätt eller försök hjälpa till istället
och en del vill ha en åsikt ochså, eller få ett färskt tips
och att läsa mellan raderna kan ochså vara givande
och glöm inte att det är frågorna som håller ett forum levande

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden har bytt inriktning och för att förhindra vidare OT låser jag den.

@ pjotr2k
Kommentarer riktade till mig (eller annan moderator/admin) skickas via PM till respektive. Använd gärna feedbackforumet för förslag på ändringar -> http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...