Permalänk
Medlem

i media player classics kan man ändra aspecten...gillar inte heller svarta kanter.

Skönt hörs SunQ då får det nog bli en sådan kabel om min tv kommer nån gång.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Låt oss säga så här. Du märker säkert ingen skillnad (kanske något vid en direkt a/b jämförelse så av den anledningen behöver du nog inte köpa supra. Behöver du en bättre skärmning, vill ha en kabel som du vet är bra och tänker behålla den i många år, samt tycker att det känns bra med kvalité så köp Supra. Men du behöver absolut inte.

Har du någonsin kört s-video och sedan gått över till dvi lr HDMI?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Såg att du tänkt köpa en lg42pc1r. Mitt råd är att inte göra det.. Jag köpte en sådan i somras, efter tre veckor gick den sönder (bilden dog). Deras verkstad är riktigt sega, blev utan tv 3-4 veckor och veckan innan jul gick den sönder igen, iprincip samma fel som innan, gjorde serviceanmälan direkt och dom har inte ens kommit och hämtat den/skickat fraktsedlar eller ontaktat mig även att jag meljat/ringt flera ggr. OK att det har varit mkt lediga dagar under julen.. men ändå.. jävligt sega måste jag säga. PLUS att tv:n surrar förbannat högt.. men visst förutom det så är jag helnöjd :/

btw, kör/körde dvi-hdmi, köpte 10meters på clas ohlson för runt 3-400, fungerade utmärkt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
Har du någonsin kört s-video och sedan gått över till dvi lr HDMI?

Om du läser tråden så fattar du att inlägget gäller om han ser skillnad på Suprakabel eller billigare kabel. Det handlar INTE om s-vhs kontra dvi/hdmi.

Permalänk
Medlem

nja inlägget gällde från början om det är nån mening köpa en dvi-hdmi kabel kontra mot att köra s-video. Redan köpt en lg42pc1r som jag ska lämna tillbaka o få en ny pga surrandet. surrar den med blir det en panasonic pv60 istället.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

det där med s-video är kasst, gäller det från grafikkortet med då lr?

Permalänk

Ja speciellt från grafikkort där s-vhs är skit och Corpzes citat är från svaret på frågan om det är värt att köpa en dyr dvi istället för en billig.

Permalänk
Medlem

är s-video från ati 9800 skit då, ska man gå från dvi till rca istället då?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden ännu mera, hur stor skillnad är det mellan hdmi-dvi och component rgb, min projektor har bara en hdmi ingång och den kommer jag köra till datorn.

Men jag vill kunna koppla in dvdn också, så då tänkte jag köra component rgb eller ska jag köpa 2 hdmi kablar och byta efter behov?

Edit, såg att jag hade dvi på den rackarn så problemet är löst.
Men det skulle fortfarande vara intressant att veta skillnad på component rgb och hdmi

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
..Men det skulle fortfarande vara intressant att veta skillnad på component rgb och hdmi

Det handlar mest om kinkighet med kabelns kvalitet,
samt avsaknaden av två omvandlingar från digitalt till analogt & tillbaka till digitalt igen.

Här får du lite komponentkabel-läsning:
http://www.component.se/docs.php?page=artikel-videokabelns_ab...

Mvh

Permalänk

Har du en bra dvd som lämnar en bra komponetsignal så är det ett mycket bra alternativ till hdmi. Faktiskt så bra som analogt kan bli. Jag skulle nog inte byta utan att nöja mig med komponent. Skillnderna finns men är förhållandevis små.

Permalänk
Medlem

Tja!
Precis det jag letade efter!
men saken är såhär för mig, jag ska köpa ett Asus 8800GTS kort, och den har DI uttag. Jag har en samsung 26 tum LCD tv. Om jag nu köper en DVI-HDMI kabel och kopplar in det till TV:n, kan jag då använda det som en 26 tum skärm, tex spela och så med? kommer det funka bra eller inte?

tackar er för svar!
MVH//NimaLoO

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit