Permalänk
Medlem

Nätagg Geforce 8800GTX

Hej,

Jag sitter och tittar på Kompletts Gamer i30 system men tänkte modda det lite och uppgrader till ett GeForce 8800GTX 768MB istället för standardkortet GeForce 8800GTS 640MB.

Min fråga är då, kommer default nätagg (NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm fläkt, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin ) klara av detta kort (har hört att 8800GTX kräver en hel del av ditt agg) eller är det bättre att uppgradera till typ Hiper Nätaggregat 730W Svart, 80mm fläkt, ATX/EPS, 4xSATA, 4xPCI-E, 24pin för 440 kronor extra?

I övrigt, någon som har några erfarenheter av detta paket sen tidigare. Verkar det bra? Prisvärt etc?

Ska börja grinda Vanguard (nytt MMO) när det kommer och behöver minst sagt en uppgradering på datorfronten

Tack på förhand!

Permalänk

prestandamässigt räcker default-agget utan problem, såvida NorthQ inte ljuger vad gäller specen. tyvärr har väl inte NorthQ gjort sig kända för nån fantastisk kvalitet direkt. det har å andra sidan inte heller Hiper.

jag föreslår att du tittar på ett agg från Be quiet, Seasonic, Fortron eller liknande runt 600W.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster