Enkelt backupprogram

Permalänk

Enkelt backupprogram

Behöver tips om ett enkelt backupprogram. Inget avancerat behövs. Vill bara kunna välja vilka mappar jag vill göra backup på så kopieras de till min externa hårddisk. När innehållet i mapparna ändras så uppdateras kopiorna på externa hårddisken nästa gång man kör programmet.

Permalänk
Medlem

i kör: ntbackup.exe

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

I Win XP väljer du Start/alla program/tillbehör/systemverktyg/Guiden överför filer och inställningar.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett program som heter Genie Backup Manager Pro V 7.0

Du kan göra backup på registret, installerade program, valda mappar osv. Mycket bra program men kanske överkurs för dina behov. Kolla här om du är nyfiken:

http://www.genie-soft.com/

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Jag kör Nero's Backup, men då bränner jag direkt till DVD, men de ska nog fungera bra att välja en annan källa.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
I Win XP väljer du Start/alla program/tillbehör/systemverktyg/Guiden överför filer och inställningar.

Detta program komprimerar alla filer till en fil vilket inte är riktigt vad jag söker. :Övriga program kändes lite för avancerade. Fler tips?

Permalänk
Medlem

Vad sägs som att välja de mappar du vill göra en backup på, markera dom, hålla in knapparna CTRL + C, släppa knapparna, gå till den externa hårddisken, och trycka på CTRL + V?

Annars kan du ju synkronisera, men det är kanske inte vad du är ute efter?

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Vad sägs som att välja de mappar du vill göra en backup på, markera dom, hålla in knapparna CTRL + C, släppa knapparna, gå till den externa hårddisken, och trycka på CTRL + V?

Annars kan du ju synkronisera, men det är kanske inte vad du är ute efter?

Metod 1 använder jag mig av för tillfället. Problemet är ju att det är tidskrävande att leta upp endast de filer som lagts till sen senaste backupen så man inte behöver kopiera över allt på nytt varje gång.

Utveckla gärna det om att synkronisera.

Permalänk
Medlem

START -> Program -> Tillbehör -> Synkronisera

"Hjälp och Support" i Start-menyn vet mer.

Visa signatur

---