Permalänk

Någon som har erfarenhet av den här?

Hej hittade en hyffsat billig och enligt specsen verkar den bra? är det någon som har någon erfarenhet av den här? eller några andra tips?

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/752049/...

Mvh Joakim

Permalänk
Medlem

Ingenting om du vill spela någonting, och det finns bättre datorer för priset. Ska du spela eller inte? Lättare att hjälpa då ^^

Permalänk

Okej nej det är en kompis som ska ha den, han spelar mest poker å kollar filmer, tänkte på den eftersom att den är billig och 17" skärm

Edit: du sa att det finns bättre dator för det priset? någon att rekommendera ?

Permalänk
Medlem

Nu då jag letar efter datorn som jag syftade på så ser jag att den inte säljs längre =/

Permalänk
Medlem

Inga konkreta tips på modeller men iaf:
17" är bra om du alltid skall ha datorn hemma, mindre bra om du planerar att frekvent transportera den.
Acer bör du undervika, supporten är skit. Om du väljer en dator i aspire-serien mångdubblar du även dina chanser att behöva tala med supporten.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Inga konkreta tips på modeller men iaf:
17" är bra om du alltid skall ha datorn hemma, mindre bra om du planerar att frekvent transportera den.
Acer bör du undervika, supporten är skit. Om du väljer en dator i aspire-serien mångdubblar du även dina chanser att behöva tala med supporten.

Det är en kompis som ska ha den och den kommer att användas ungefär som en stationär men bara att han ska typ kunna ha den i sängen osv så det ska inte spela någon roll om den inte är särskilt "bärbar" pga skärmstorleken

okej så acer aspire är inget bra? är det någon annan som vet någon riktigt prisvärd dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Inga konkreta tips på modeller men iaf:
17" är bra om du alltid skall ha datorn hemma, mindre bra om du planerar att frekvent transportera den.
Acer bör du undervika, supporten är skit. Om du väljer en dator i aspire-serien mångdubblar du även dina chanser att behöva tala med supporten.

Japp för jag har suttit 24/7 i supporten angående min 5100.
Tycker inte alls det är något fel på ACER:s burkar om man bara ska kika på film etc med dom.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

köp inte en acer.... billigt javisst... men om man väger in timpenningen för att sitta och bråka med supporten blir den dyr i längden....

jag skulle nog satsa på en sånhär... http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=146175

och slänga i en extra minnessticka...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk

Okej lät ju inte så bra Men dell ? har hört att dem tar fruktansvärda överpriser? aja kanske bara är fördomsfull när man alltid köpt sin stationära i delar tidigare. Några mera tips ?