Permalänk
Medlem

Sneak'em-up-spel

Tänkte höra om ni kunde dela med er av lite trevliga sneak'em-up-spel, kan ju hända att det finns några där ute i speldjungeln som man har missat

Thief-serien har jag lirat, likaså Riddik-liret. Har lirat igenom thieves guild å allt smygande som finns i Oblivion, Splinter Cell känner jag redan till.. vad finns det mer för några?

Finns inget bättre än att ställa sig i ett mörkt hörn och höra hur fiendens steg närmar sig *ryser*

edit: är en bonus om spelet är i förstapersonsperspektiv

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 2, tror jag finns till PC.

Permalänk

Ja, Metal Gear Solid är ju ett måste. Tvåan är också helt okej.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

det äger:P

Permalänk
Medlem

Han nämnde Riddick.

Jag kan rekommendera www.thief-thecircle.com - katanaa. Finns nog några hundra fanmissions bara till Thief1. Två inofficiella expansions finns också varav ena är släppt.

http://www.thief2x.com/ - Som ett helt nytt spel till Thief2
http://cosas.ttlg.com/ - Inte släppt

Sedan får vi inte glömma alla modifikationer på Thief-temat.
www.thieveryut.com - (Unreal Tournament mod)
http://www.night-blade.com/ (UT2004 - rätt så död)
http://www.thedarkmod.com/ (Doom3 - Aktiv, ej släppt)
http://www.thieves-highway.com/ (UT2007 - Rätt så ny, jag är även med där. )

Sedan får vi inte glömma System Shock 2 som är en halvsmygare. Äh vad då? Jag är väl inte en Thief-fanboy.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

dedär moddarna, de är multiplayer antar jag?

http://www.night-blade.com/images/screenshots/ThiefRender.jpg
såg mumma ut

ska spana in alla länkar och se vad det är för nått.. se om det kan mätta ens smyg-fetish tack så mkt

edit: hittade nå high-res textures till thief3 btw, tankar å testar nu
http://www.graphics-by-john-p.com/textures/Thief-DS/index.sht...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Splinter cell serien helt klart

Permalänk
Medlem

Hitman-serien kanske är något för dig.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
dedär moddarna, de är multiplayer antar jag?

ThieveryUT, Nightblade och Thieves-Highway är MP-baserat. TH kommer att vara SP i MP-miljö a.k.a. Co-op.

Och som sagt, Nightblade är rätt så död just nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoulE
Splinter cell serien helt klart

Hädelse! Vart är min blackjack?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Inaktiv

Både metal gear 1 och 2 finns till pc, två underbara spel, speciellt 1an, har nog klarat det 30 gånger. Varav dom sista gångerna på extrem.

Sen så finns ju metal gear 3 om du har ett ps2

Permalänk

Rainbow Six serien, i alla fall upp till Raven Shield är det ju lite smyga i.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Manhunt

Där kom den. Världens bästa spel. När man spelar det känns det som man tittar på nån fransk ultravåldsam independentfilm.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ska testa Manhunt, hade nästan glömt bort det spelet helt sedan jag hörde talas om det. Men jag tvivlar dock på att det kan klå Thief i sneak-genren.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Deus Ex, ett av världens bästa spel IMO. Första persons shooter/rpg, med mycket smygelement, om du själv väljer att smyga. OBS. Ej "Deus Ex: Invisible War", det är den halvtaskiga 2:an. Rekommenderar även No Once Lives Forever 2

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Deus Ex, ett av världens bästa spel IMO. Första persons shooter/rpg, med mycket smygelement, om du själv väljer att smyga. OBS. Ej "Deus Ex: Invisible War", det är den halvtaskiga 2:an. Rekommenderar även No Once Lives Forever 2

Var precis på väg att skriva Deus Ex också Helt klart smygvänligt till och från.

Permalänk
Medlem

minns förut när deus ex kom, datorn höll på att storkna, så det blev aldrig riktigt av att man lirade igenom det

lär gå att köpa spelet för en billig penning idag, ska ta mig en titt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
dedär moddarna, de är multiplayer antar jag?

http://www.night-blade.com/images/screenshots/ThiefRender.jpg
såg mumma ut

ska spana in alla länkar och se vad det är för nått.. se om det kan mätta ens smyg-fetish tack så mkt

edit: hittade nå high-res textures till thief3 btw, tankar å testar nu
http://www.graphics-by-john-p.com/textures/Thief-DS/index.sht...

De såg ju helt fantastiskt bra ut.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Manhunt - Än så länge dugligt, men om det kommer upp bland sneak-mästarna? Aldrig. I. Livet.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Nu kanske jag är ute på hal is, men Farcry är faktiskt ett smygarspel som heter duga om man kör på svåraste. Fienderna är såpass smarta och organiserade att rambometoden nästan alltid resulterar i en snabb och våldsam död. Man måste istället studera fiendernas patruller på avstånd, sätta upp bakhåll, smyga sig in i baser, döda tyst och effektivt, och för guds skulle se till att alarmet inte går! När jag tänker efter så måste detta vara det bästa smygarspel jag någonsin kört, möjligtvis är Thief 1 ungefär lika bra.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Manhunt - Än så länge dugligt, men om det kommer upp bland sneak-mästarna? Aldrig. I. Livet.

Oh nej. Manhunt är inget sneak 'em up. Det är mera storyn, ljudet och dödandet som är det fina i Manhunt. Mmm.. "the big fat kill" -- Sin City

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

nienithaur >> Man jämför inte Far Cry med Thief enligt mig. Men jag kan hålla med om att Far Cry innehåller rätt så mycket smygande.

Cloudstone >> Kör vi samma spel? Själv har jag smygit runt de första banorna och försökt fått perfect kills rakt igenom och det är rätt så skoj.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

IGI 2 lite gammalt men smygvänligt.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Cloudstone >> Kör vi samma spel? Själv har jag smygit runt de första banorna och försökt fått perfect kills rakt igenom och det är rätt så skoj.

Ja, det är klart att det är ett smygarspel men inte till samma nivå som Thief eller Splinter Cell. Liksom, blir du sedd i Manhunt så är det bara att springa till skuggorna och vänta några sekunder och sätta påset över huvet på de och vrida nacken 180 grader så är det lugnt.

Ja fan va det är skoj att spela och få perfekta kills genom hela banor. Det blir bara roligare och storyn är faktist väldigt bra det med. Vänta bara tills du får kofoten.. mmm vilka härliga ljud man får höra då.. mmmmmm.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

METAL GEAR otroligt spel 2an är också riktigt riktigt bra!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
nienithaur >> Man jämför inte Far Cry med Thief enligt mig. Men jag kan hålla med om att Far Cry innehåller rätt så mycket smygande.

Cloudstone >> Kör vi samma spel? Själv har jag smygit runt de första banorna och försökt fått perfect kills rakt igenom och det är rätt så skoj.

Varför inte? Som spel sätt är det ganska olika, både tematiskt och speltekniskt (Farcry är mer realistiskt i smygarmomenten framför allt). Men som jag poängterar ovan så är det mycket viktigt att man väljer den maximala svårighetsgraden. Först då kommer AI:n till sin fulla rätt. Jag kan inte understryka detta mycket nog. Jag hade kört igenom farcry innan, på "challenging" tror jag den hette, tyckte det var ett väldigt bra spel, men inte ens i närheten så bra som andra gången jag körde det! Har inte fått sånna adrenalinkickar från något spel varken förr eller senare, satt nog och körde en 15 timmar i sträck lång in fram på natten/morgonen, och det var inga problem att hålla sig vaken kan jag säga.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Cloudstone >> Äsch, macheten är väldigt mycket roligare. Älskar "chop chop" ljudet.

Nienithaur >> Även om båda spel har smygarsekvenserna så kan jag faktiskt hitta mer olikheter än likheter och därför ser jag ingen anledning att jämföra. Det är två bra spel som går bättre hand i hand än att strida om vem som är bäst.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Ni som kör Metal Gear solid 2 på PC, funkar det som det ska för er?
Själv fick jag precis tag i detta underbara spel, spelade igenom det ett antal gånger till PS2, till pc.
Men grafiken är helt utbuggad. Känns som att man står i en tjock orange dimma när man startar det.. fattar inte vad som är fel...
Finns det någon patch eller liknande om det inte gillar nyare grafikkort?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Hidden and dangerous (2)?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ni som kör Metal Gear solid 2 på PC, funkar det som det ska för er?
Själv fick jag precis tag i detta underbara spel, spelade igenom det ett antal gånger till PS2, till pc.
Men grafiken är helt utbuggad. Känns som att man står i en tjock orange dimma när man startar det.. fattar inte vad som är fel...
Finns det någon patch eller liknande om det inte gillar nyare grafikkort?

Grafiken på PC versionen buggar ganska mycket. Oftast är man t.ex. tvungen att sänka modelkvaliten väldigt mycket. Blir samma sak på alla grafikkort jag testat med (geforce 6/5/4 serierna).

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410