Permalänk

Processor-flaskhals?

Jag har som ni ser en 3700+, och när jag spelar så flyter det på rätt bra. Men ibland så börjar hårddisken knastra och datorn går väldigt segt, för att sedan oftast släppa. Kan det vara Kaspersky internet security 6 som gör någon genomsökning? I så fall borde väl en tvåkärnig processor lösa det hela?

Datorn var iofs lite sjuk att installera då inte kaspersky eller nvida ville kännas vid datorn så jag fick lägga in en del program flera gånger. Om det blev nåt kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk

Nej jag är inte så bevandrad i överklockning, men jag vill väl innerst inne få en anledning till att köpa en två-kärnig processor. Inte bara ha anledningen att det är kul

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Vila i frid

Dina 3700+ kan du klocka mer än en x2.

x2'an är (idag) bara behjälplig om du leechar våldsamt samtidigt som du spelar.

Byt Kaspersky mot NOD32 från eset.com.

Sen bör du disabla tjänsterna Security Center och Windows Update eller sätta dem till Manual. Ett jämra otyg de därna!

Permalänk

Du ska kunna spela utan problemet du beskriver, försök rensa ur så mycket som möjligt ur datorn, eftersom du skriver att
du fått installera saker flera gånger så kan det ju ligga rester kvar lite här och var.

Kaspersky är ett bra Anti-vir program och det ska inte ge sådanna problem som du beskriver.
Kanske läge att börja ifrån scratch? Alltså formatera systemdisken och installera allt korrekt ifrån början.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Jo, får väl prova att formatera och installera om, men lite tråkigt är det. När det går segt i spelen så söker den frenetiskt nåt på hårddisken. När den är färdig med det så slutar det hacka. Ska man disabla virusskyddet när man spelar?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheRobban
Jo, får väl prova att formatera och installera om, men lite tråkigt är det. När det går segt i spelen så söker den frenetiskt nåt på hårddisken. När den är färdig med det så slutar det hacka. Ska man disabla virusskyddet när man spelar?

Du kan prova, är du lite extra paranoid kan du rycka ur nätverkskabeln och sedan stänga ner AV programet helt.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •