Permalänk
Medlem

Är din inkorg full här på Sweclockers MikaelC?
Jag har skickat 2st PM till dig ang en sak.
Det första skickades 2007-01-29, det andra 2007-02-05 båda med princip samma innehåll, om samma sak.

Uppskattar ett svar.

Visa signatur

,

Permalänk
Dustin

Hej!

Du har PM
Jag får inga mail längre när jag får PM, därför jag missar dem ibalnd tyvärr..

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag fick en mindre chock över att "fri" frakt plockats bort. Visst är det jag som kund som står för era kostnader, men det gör iaf att ni halkade ner lite på listan. Webhallen ligger i stan, och Komplett serverar produkter i densamma för bara 29 kronor extra. Så då vill det till att det är extra billigt på DH för att man ska skjuta till de där 49 kronorna, och det är det inte så ofta...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Du har PM
Jag får inga mail längre när jag får PM, därför jag missar dem ibalnd tyvärr..

Mvh
Mikael Carinci

Du har fått ytterligare ett svar.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

synd att ni ta borta fri frakten, det blir tyvärr mindre beställningar från mig.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
synd att ni ta borta fri frakten, det blir tyvärr mindre beställningar från mig.

Så sant.

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis chassi, minneskort och fläktkontroller, och allting kom dagen efter beställningen! Toppen

Jag tycker 49kr fortfarande är väldigt billigt.. särskilt för ett paket som vägde runt 10kg! Skicka ett 10kg paket med posten så får ni se vad det hamnar på

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Med allt hårdare konkurrens på hård- och mjukvarumarknaden online så innebär det dessvärre att en av era största fördelar med fri-frakt gör er mindre attraktiva. Som flera redan säger, ofta så kan man lägga till en eller ett par saker till för att komma upp över 500 kronors gränsen.

Jag personligen ser det som en väldigt stor nackdel att behöva betala frakt också, speciellt eftersom ni inte ligger bland de billigaste priserna på nätet direkt.

Hoppas att frifrakten kommer tillbaka, i någon form åtminstone.

Lycka till i övrigt.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Trist att ni har börjat ta betalt för frakten; det har flera gånger hänt att jag har köpt mer grejer än jag egentligen har behövt bara för att komma upp över 500 kr och slippa frakten. Jag kommer dock inte sluta handlar hos er, men jag kommer att jämföra era priser med konkurrenterna mer noggrant än jag gjort tidigare och därigenom handlar mindre från er och jag kommer inte köpa några "bra-att-ha-saker" bara för att komma över 500 kr.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Jag beställde precis chassi, minneskort och fläktkontroller, och allting kom dagen efter beställningen! Toppen

Jag tycker 49kr fortfarande är väldigt billigt.. särskilt för ett paket som vägde runt 10kg! Skicka ett 10kg paket med posten så får ni se vad det hamnar på

Tur du hade, nu ska de ha 299 kr i frakt för ett chassi Jag som precis skulle lägga en beställning, får se mig om efter en annan butik.

Permalänk
Medlem

299:- chassi så stort är väl ändå inte chassi provade lite på deras sida man kunde tex köpa 3 högtalarpaket och 3 skrivare och ändå ha 49:- frakt .Nä tror också de tappar en del kunder nu visst 49:- är väl inte så farligt men när de är 300:- då börjar de att vara för mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Tur du hade, nu ska de ha 299 kr i frakt för ett chassi Jag som precis skulle lägga en beställning, får se mig om efter en annan butik.

Tar dom 300:- Nu ? För ngt som tidigare var gratis, så kommer dom tappa massor av köpare av chassin.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

"För gods som levereras på pall (plasma-TV, LCD-TV, etc.) debiteras 299 kr."
Jag testade att slänga i ett fulltower och det visade 299 kr i frakt. Har "pall-frakt" varit gratis förut?
Vanliga frakten är ju kvar på 49 kr.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Seriöst, har ni haft erbjudandet i 2 år lär det spela mindre roll om ni fortsätter med det. Det har liksom under dessa två år blivit inpräntat i folks huvuden "Dustin home har gratis frakt över 500kr"...

Lär ju inte varit så att ni gått back varenda månad för att ni haft detta, då skulle ni tagit bort det för länge sen.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Åkte på det vi också.. gjorde en beställning med en polare på egentligen en komplett dator blir det nog sammanlagt och åkte på den dyra frakten. Ett chassi har aldrig kommit på pall när jag har beställt innan.

Nä dustin, efter en massa år av beställningar och fått familjen att köpa det mesta av elektronik hos er får det nu vara nog tills ni ordnat upp frakten. Hur kan ni gå från att ha billigaste frakten till dyraste?

Inte för att ta till för hårda ord men jag hoppas verkligen att detta märks i eran försäljning så ni tänker om angående frakten då ni gått från att vara ett självklart alternativ och även kunnat tänka sig att betala någon krona till enbart för att det ordnat upp sig med frakten eller att man har haft i tanken att gången efter så går det jämnt upp.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni som klagar på frakten, ni har inte tänkt på att företaget fortfarande måste betala det posten tar ut? Det enda som händer är att frakten läggs på priset på varorna istället för att redovisas separat på kvittot.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som klagar på frakten, ni har inte tänkt på att företaget fortfarande måste betala det posten tar ut? Det enda som händer är att frakten läggs på priset på varorna istället för att redovisas separat på kvittot.

Naturligtvis förstår vi den saken...*lol*
Däremot, så kan man fråga sig om det är motiverat prismässigt när ett chassi kostar ung samma på Dustin som firma X, och firma X nöjer sig med en fraktkostnad på 95:-
Den saken gör ju att ett chassi blir markant dyrare att köpa på Dustin....

Ett vanligt ex:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097930
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=75694121&itemName=An...(utan%20psu)

Vilket hade DU valt ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Naturligtvis förstår vi den saken...*lol*
Däremot, så kan man fråga sig om det är motiverat prismässigt när ett chassi kostar ung samma på Dustin som firma X, och firma X nöjer sig med en fraktkostnad på 95:-
Den saken gör ju att ett chassi blir markant dyrare att köpa på Dustin....

Ett vanligt ex:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097930
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=75694121&itemName=An...(utan%20psu)

Vilket hade DU valt ?

Vilket hade du valt?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311800
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097930

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror vi kan enas om att det går att leva med en fraktavgift på 49 kr för små till medelstora saker. Men inte vill man slänga ut 299 kr bara för ett chassi. Visseligen är det stort men kostnaden blir så hög. Ni får allt arbeta på att få ner den.

Men ni som säger att man alltid tagit något litet extra för att komma över 500 kr gränsen, ni förstår väl att det blir mindre lönsamt för den ordern att de bjuder på frakten och du köper någon skitvara som de får typ 20-40 kr i vinst på.
Kanske vi kan få gratis frakt vid ett lite högre ordervärde? De flesta datorlådor av bra kvalité kostar ju över 1000 kr. hint hint...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Aqualize ett bra tips, en liten kompromiss av det hela. Varför inte ändra så att det är gratis frakt vid beställning över 1000:-, eller 2000:- om 1k känns för lite. Då känns det genast mycket trevligare. Jag själv brukar sällan beställa för summor under 1k ändå när jag väl beställer.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Hmm. 299:- i frakt för ett chassi? Tur som sagt att jag inte åkte på det.. Jag mailade Dustinhome förut och frågade om fraktkostnad och fick till svar:

Citat:

"Hej.

Så länge din order levereras med postpaket så är fraktpriset 49:- Levereras varan på pall, över 25kg, så blir fraktkostnaden högre.

Så ett postpaket med ett antal produkter som tillsammans väger under 25kg så är frakten endast 49:-"

Kan det vara så att ni som åkt på 300kr i frakt har beställt saker som väger över 25kg?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså jag har inte beställt, men jag lade bara en fulltower i varukorgen och gick till kassan och den sade 299 kr i frakt. Kollade nu och det står att lådan väger 19 kg, nämns inte om det är bara den eller allt extra och kartong inkluderat i det priset. Men det borde väl inte gå över 6 kg bara det?
Lite skumt är det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa
Artikelnr. 5010097628
Lagerstatus I lager
Tillverkare LG ELECTRONICS
Tillv. art. nr. L1900J-BF

Men undrar om det verkligen är de nya uppgraderingen av skärmen med 3000:1 i kontrast och 2ms i responstid.

På specifikationer står det en sak medans det står en annan på texten undertill. Sen är det samma pris som på den förra versionen med 2000:1 och 4 ms.

Hur vet jag när jag får hem skärmen om det är den nyare eller äldre versionen?

Permalänk
Dustin

Hej!

Aqualize: Det är nåt som strularmed fraktuträkningen på webben just på den sidan. Om du fullföljer ordern så ska frakten bli 49 i slutändan ändå. Mig veterligt har vi aldrig skickat ett datorchassi på pall

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Bygg själv-avdelningen känns inte sådär jättefresh.

"Dustin rekommenderar"
"Nyhet"
Datorpaket med Pentium D processorer.

Eftersom ni i grunden levererat datorer
till företag är hemmabygge inget ni satsat på.
Men iom Home där ni vänder er till privatpersoner gör ni
förmodligen ett stort tapp på potentiella kunder när
det gäller datorer och uppgraderingspaket vilka är
säljande.

Permalänk
Medlem

Har i dagarna köpt och betalat en LG 42 tums plasma tv från Dustin Home och leveransen var fantastiskt snabb och där finns inget att anmärka, men tyvärr har jag sett baksidan av er verksamhet och jag kommer troligtvis aldrig någonsin att beställa igen.

Det är säkerligen jättesmidigt för Dustin Home att avsäga sig allt ansvar när det är fel på produkten, men ur kunds synvinkel kan jag säga att det är uppriktigt sagt för överjävligt, för det bolag ni anlitar /samarbetar med - Powermill, har kompetens 0.

Det var först med kontakten med LG själva, som de upplyste mig om D.O.A (dead on arrival) till exempel, något som reklamations killen på Powermill inte ens kände till, trots att denna förnämliga tjänst finns på Powermills hemsida under fliken "Service", han försökte sig dessutom på en liten rövare genom att hävda att han själv minsann vart i kontakt med LG om denna tjänst och att de hade bekräftat att den inte existerade.

Jag accepterar inte att en produkt som jag lagt ut ett 5 siffrigt belopp på och som inte fungerar vid leverans, att jag ska behöva vänta 2 veckor innan det löser sig, för det är det tiden er samarbetspartner säger är standard vid reklamationer.

Dustin Home måste ta en sån otrolig skada ryktesmässigt genom att anlita en sådan amatörmässig reklamationsservice och jag önskar att jag i min enfald hade läst kundkommentarerna på pricerunner gällande Dustin Home och reklamationer innan jag beställde, för då hade jag troligtvis aldrig beställt.

Jag förstår inte varför det står Kundservice på Dustin Home's websida, ni har ingen sådan ju, I ordet "kundservice" ingår det bra mycket mer än att bara ta emot order och att det sedan står att det är dit man ska ringa för reklamationer är ju skratt retande.

Så vad kan ni göra bättre?

Ta ansvar när det blir fel och är det för svårt, så ta alla reklamationsuppgifter på Dustin Home, ni sitter ju med alla uppgifter utom skälet redan och se till att ha kontakt med Powermill själva, att ni lägger det på kunden som betalat till er, är så förbannat oansvarigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ergo123
massa text.

Du måste inte gå via powermill.
Returnera skärmen till Dustin.
De skall skicka fraktlapp.
Med tanke på att den var DOA och returen sker
inom 14 dagar borde det inte vara något problem
att göra en retur.

Permalänk
Medlem

Så där fungerar det inte, jag har alltså ägnat hela dagen åt detta sedan klockan 09.00 imorse och nu är klockan 16.40 typ och ligger nu på slut tampen i ärendet och väntar på att en person på dustin home ska svara på när leveransen kommer att ske..... Och den personen sitter naturligtvis upptagen nu...

Dessförinnan har jag (fast det skulle bli en massa text och det pallar du nog inte att läsa).

Oavsett, så är den informationen om retur på ditt sätt är isåfall nåt som Dustin Home skulle informera om när man ringer till dom tycker iallafall jag. Och de hänvisar till Powermill endast och sen är karusellen igång.

Dessutom så går inte det ärendet mycket snabbare för det, för enligt LG så ska inspektion ske innan kreditering och det tar 5 dagar innan det sker, jag är säkerligen hatad på både Dustin Home, Powermill och LG nu för jag har ringt och tjatat i alla led, men det bryr jag mig inte om, resultatet är dock att leverans kommer att ske från Dustin Home i nästa vecka.

Jag avskyr att vara otrevlig men det är tyvärr det enda som funkar om man vill att reklamationer ska skyndas på.

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Ergo123:

Du har alltid rätt att skicka tillbaka en vara till säljaren.
Du har inte köpt skärmen av powermill eller LG utan Dustin.
Företagen brukar hänvisa till tillverkaren direkt så de löser det med kunden direkt. Motiveringen är att det går snabbare än att varan skall skickas mellan flera parter. Självklart är det också så att de vill slippa så mycket
arbete som möjligt med reklamationer.

Enligt tidigare svar från Dustin nekar de inte att varan går via dem om kunden absolut vill det.

Skickar man en vara för garantiåtgärd till externt sericeföretag betalar de aldrig frakten till dem, utan den får man kräva av säljföretaget.

Men som sagt, säljaren är skyldig att ta emot och ombesörja reklamationen.
Det händer att vissa företags support slussas till länder med
engelsktalande personal. Det ansvaret kan man aldrig lägga på kunder som handlar i en svensk butik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som klagar på frakten, ni har inte tänkt på att företaget fortfarande måste betala det posten tar ut? Det enda som händer är att frakten läggs på priset på varorna istället för att redovisas separat på kvittot.

Ptja, det säger ju sig självt. Det som är desto otrevligare är att de inte har sänkt priserna generellt med ~49:- sen de införde den här förändringen. Så hur man än ser på det så är det sämre villkor för konsumenterna. Om de däremot hade börjat ta ut fraktavgift samtidigt som de genomförde en prissänkning så hade jag kunnat köpa det. Då hade det varit som du säger, att kostnaderna bara redovisas på sidan av varandra.

Som någon även var inne på tidigare så lär Dustin knappast gått back på detta varje månad eftersom de kört "kampanjen" så länge.

Samt det jag sagt tidigare i tråden, Dustin ligger inte direkt bland de billigaste på nätet.

Med detta sagt, jag har absolut inget emot Dustin och jag uppskattar deras service. Förmodligen det som gör att jag fortfarande kommer att beställa en del från Dustin, även om jag i större grad börjat snegla på andra företag sedan den här förändringen gjordes.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz