Permalänk
Medlem

Asus a8n-sli deluxe, (bootar inte)

Hej, jag köpte lite "nya" grejjor som skulle räcka för alla dagens nya spel tills hösten. dvs inge super saker. 3700+ san diego moderkortet i topic, och ett 7600gt.

nu är det så att datorn vill inte boota, grafikkortet funkar det har jag testat på en annans dator.
Men fläktarna snurrar (siger sig självt eftersom dom får ström) och hårddiskar snurrar igång, och nu är det så att jag provat allt, kopplat i högtalaren rätt, drog ut alla minnen för å höra om datorn pep, inte ett ljud vilket verkar tyda på att bioset är dött ?.
sen till den andra mindre lustiga saken, det står skrivet med ett N med tusch på självaste bios chippet, bör inte jag kunna kräva ett nytt bios från asus eller komplett för det där ?.
tror inte ni vill köpa ett grafikort heller sen står det något på nån minnes platta heller skrivet med tusch..

eftersom det är helg nu så kan jag inte ringa föränn på måndag men tror ni asus skickar ut ett nytt bios till mitt moderkort om jag hör med dom ?.

tack på förhand //mvh Håkan

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

hey
jag har ett likadant mobo som du har och jag har bytt minnen/cpu/grafik
många gånger aldrig haft problem med detta kort. jo ett problem fick jag! det gick inte med hiper agg som leverade mindre än 18 amp så ett hiper på 435 watt gick inte.
bästa kort jag haft för övrigt.sen en annan sak det där med tush på grejerna undrar jag oxå över! har nämligen en amd 3000+ newcastle
2 GHz , sockel 754 med massa ritade datum etc??? vad betyder det?
men är dina saker helt nya eller har du typ köpt demo? eller kolla ditt nätagg
lycka till

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

hej, nätagget funkar perfekt, det ska inte spela roll om man köpt en demo produkt, det är en demo produkt men den såg så gott som ny ut när jag fick den inte ett enda slitage eller dammkorn, så troligen är det nog bara en ersättning från asus åt komplett.

men jag är 99% säker på att det är bioset eftersom den inte tjuter när du tar ut minnena å startar datorn så.

oj förstår att min post kanske missuppfattas.. det är så att moderkortet e ny inköpt med. : )

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

jo men vad jag menade va att testa med ett annat nätagg! jag kör med ett enermax 400watt nu, jag provade med ett hiper 435 helt nytt=dator stendöd!! skillnad hiper 16 amp, enermax 18 amp.
1 tips bara innan du dömer ut bios. för om du skickar tebax mobot och dom får igång det får du pröjsa typ 200-300kr !! och det vill ju vi inte.(kan lova att dom skulle inte sälja ett moderkort utan bios) hur skulle de se ut ? som att köpa en bil utan motor/tangentbord utan tangenter/lgh med balkong men ingen balkong dörr, osv haha
men hoppas att det löser sig

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Hiper nätagg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
hey
jag har ett likadant mobo som du har och jag har bytt minnen/cpu/grafik
många gånger aldrig haft problem med detta kort. jo ett problem fick jag! det gick inte med hiper agg som leverade mindre än 18 amp så ett hiper på 435 watt gick inte.
bästa kort jag haft för övrigt.sen en annan sak det där med tush på grejerna undrar jag oxå över! har nämligen en amd 3000+ newcastle
2 GHz , sockel 754 med massa ritade datum etc??? vad betyder det?
men är dina saker helt nya eller har du typ köpt demo? eller kolla ditt nätagg
lycka till

hey lapdance jag har precis köpet ett sapphire pure element pe-Am2rsm485 och ett hiper 580watts nät agg och det kortet funkar inte har precis samma problem som hockexx fläktar snurrar och och diskar tickar men in post i biosen helt natt svart men jag har testat hiper agget i min andra burt dock har sapphire kortet 24pin ansltning och mitt ardra kort som jag testat 20pin tror du att det kan vara så att det bra ett mitt hiper agg som strular det e bara 2veckor gammalt var ditt agg stendött??

Permalänk
Medlem

tack för reply lapdance,

nej jag har inte testat med ett annat nätagg, men jag har 32 a på 12 v linan, men som du t'nkte kanske du menade att du oxå som mig hade 16a på 12v+ å 16 på 12v- linan = 36 a.

men det är bara det att jag har inget annat nättaggretgat att testa, sen tänkte jag höra ed asus om dom kunde skicka ut gratis iomed den där tusans tushen å att den inte ens tjuter när den bootar :P.

men det verkar som du har en poäng i vad du säger

Edit: en offtopic fråga, hur funkar dina 2xfx i sli läga jämfört med ett single ? blir det stor skillnad ?, isåfall köper man nog ett 7600gt till

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Re: Hiper nätagg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pegasi
hey lapdance jag har precis köpet ett sapphire pure element pe-Am2rsm485 och ett hiper 580watts nät agg och det kortet funkar inte har precis samma problem som hockexx fläktar snurrar och och diskar tickar men in post i biosen helt natt svart men jag har testat hiper agget i min andra burt dock har sapphire kortet 24pin ansltning och mitt ardra kort som jag testat 20pin tror du att det kan vara så att det bra ett mitt hiper agg som strular det e bara 2veckor gammalt var ditt agg stendött??

nej mitt hiper agg fungerade på mina 2 andra datorer(en med ECS Nforce 4
939 moderkort och en med MSI med AM2 sockel där var det inga problem.
men så fort jag skulle använda det med mitt ASUS kort då va det tvärdött.
Edit:
och svar på den andra frågan om Sli eller icke? i BF2 är det trevligt + oblivion går att spela på väldigt bra settings
men riktigt nöjd är jag inte! kommer med all säkerhet byta kort dom närmaste dagarna till ett XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

okej, då vet jag att det är bättre å lägga vantarna på ett billigt r600 eller g80 kort i framtiden då

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F