Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur installera SATA2 disk på ASrock 939Dual-Sata2?

Permalänk

Hur installera SATA2 disk på ASrock 939Dual-Sata2?

Hur gör jag för att installera min nya SATA2 disk? Ska nämligen endast köra denna disk så XP ska in på den. Har hittat en floppy drivrutin på asrocks hemsida för sata. Men hur ska jag göra för att köra den i Sata2 då?
Någon som installera XP i SATA2-disk på ASRock 939DUAL-SATA2 moderkort som kan ge en liten guide?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara installera Windows på SataII disken, när jag hade likadant moderkort så installerade jag bara Windows och det funkade hur bra som helst.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Det är väl bara installera Windows på SataII disken, när jag hade likadant moderkort så installerade jag bara Windows och det funkade hur bra som helst.

Ok, hörde att det inte går att installera XP på SATA2 för att XP inte har inbyggda drivrutiner för SATA. Men då gör jag helt enkelt ett test bara om det funkar.

Permalänk
Medlem

Jag körde med en Samsung 80Gb sataII disk, funkade kanonbra. Ladda ner dom senaste drivisarna till moderkortet så vet du att du har dom senaste drivisen.

Jag kör med SataII disk nu oxå, och Windows XP Pro DVD Edition 2007 funkar kanonbra.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Du kan i bios ställa in att Sata II skall köras i IDE mode. Då hittas den garanterat av XPs installationsprogram.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara