gmail fungerande i Live Messenger?

Permalänk
Inaktiv

gmail fungerande i Live Messenger?

Jag har ett problem med Msn Live Messenger, och det är att jag just har registrerat ett konto på gmail. Dessutom har jag skaffat ett passportkonto med gmailkontot. Och jag har verifierat min e-post adress. Men det jag stör mig på är att jag inte får någon kontakt med min inbox i gmail. Dvs. när jag trycker på e-post ikonen i live messenger så händer det inget...

Hjälp mig är ni snälla....

Permalänk
Medlem

Nä det har aldrig fungerat så, det fungerar bara om du har ett hotmail konto. Det kommer heller aldrig hända att MS gör det möjligt.

Permalänk
Medlem

Det kommer aldrig fungera. Rätt enkelt eftersom Google och Microsoft har sina utmanande-tjänster, och vill inte stödja varandras .

GTalk är Googles motsvarighet, där får man se sin mail.

Permalänk
Medlem

Det går inte heller att välja vilken webläsare det ska öppnas i.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Inaktiv

Det går inte länka ikonen till mailboxen?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Men kör man med trillian så borde det funka med gmail om jag inte minns helt fel, testa och annars kan du kolla efter om det finns ett plugin eller liknande till det.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Re: gmail fungerande i Live Messenger?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderst0rm
Jag har ett problem med Msn Live Messenger, och det är att jag just har registrerat ett konto på gmail. Dessutom har jag skaffat ett passportkonto med gmailkontot. Och jag har verifierat min e-post adress. Men det jag stör mig på är att jag inte får någon kontakt med min inbox i gmail. Dvs. när jag trycker på e-post ikonen i live messenger så händer det inget...

Hjälp mig är ni snälla....

Rakt ur "boxen" fungerar det inte med MSN messenger. Tanka ner Messenger Plus Live så får du tillgång till gmail inkorg, dvs den meddelar när det droppar ner ett brev. Dessutom får du en jäkla massa fler funktioner i MSN Live Messenger

http://www.msgpluslive.net/

Ha så kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder Gmail Notifier, lägger sig som en liten ikon i aktivitetsfältet och säger till om jag får mail.
Underbart litet program som finns både till Windows och Linux.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Thunderbird och Gmail. Funkar mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Jag kör med Thunderbird och Gmail. Funkar mycket bra.

Mjo, själv kör jag MS Outlook och Gmail, har MSN som notifier... funkar klockrent

Visa signatur
Permalänk
Medlem

måste tillägga... att min bror fick gmail att fungera i msn. han har använt det sen förra året till o med

Visa signatur

Youtube - @robbanstech

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice_side
måste tillägga... att min bror fick gmail att fungera i msn. han har använt det sen förra året till o med

Kan du då fråga han hur han fick det till att fungera?

Visa signatur

Eeeeeeh.