Permalänk

Hjälp med köp av Laptop

Letar efter en ny laptop, har rätt höga krav och tycker mig inte ha hittat den perfekta laptopen än. Tänker därför be forumet om råd, kanske finns en modell jag missat?

Kraven är

CPU: Core2Duo 1,83 Ghz, gärna 2,0 eller liknande.

Grafik: Gärna ATI X1800 / Nvidia 7900 och uppåt. Är osäker på hur snabba de olika kretsarna är men på ett ungefär. HDMI-utgång är närmst ett krav då ja ska koppla den till min Full HD Sharp LCD.

Skärm: Hade 15,4 tum med 1680x1050 upplösning, det är en defenetiv undre gräns. Gärna 17" med 1920x1200 eller tom 19".

Hårddisk: Så snabbt som möjligt, gärna med SATA, RAID och 7200 rpm diskar. Storleken på diskarna är inte lika viktigt.

Blåtand, WiFi osv anses som standard idag.

Det närmsta ja kommigt är en Amilo Xi 1554, dock har den ej HDMI.

Mvh

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Ett litet tips, HDMI och DVI är precis samma signal. Kanske gör att ditt utbud blir lite större?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv

på dell kan du bygga ihop den datorn iaf. men HDMI tror jag dock inte de heller har :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ett litet tips, HDMI och DVI är precis samma signal. Kanske gör att ditt utbud blir lite större?

Medveten om det, men då jag testade att koppla in en stationöär med HDMI utgång så kom bilden direkt på tvn utan att ja behövde greja med massa inställningar. Så var det inte via DVI-utgången på min ACER, fast det kanske beror på drivrutinsinställningar? Isåf är en Amilo Xi 1554 den dator jag vill ha, men den finns ju inte i sverige. Hur funkar det om man köper en dator i London, har man garanti på en i Sverige då?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, det är samma signal så ditt problem låg nog snarare i mjukvara.
När du kopplade till den stationära var väl TV´n den primära skärmen direkt. En laptop kör alltid den inbyggda som primär, därav att du får göra inställningar för att få bild på din TV då den räknas som en extern skärm. Det kommer du att få göra oavsett om du kopplar med HDMI/DVI.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Medveten om det, men då jag testade att koppla in en stationöär med HDMI utgång så kom bilden direkt på tvn utan att ja behövde greja med massa inställningar. Så var det inte via DVI-utgången på min ACER, fast det kanske beror på drivrutinsinställningar? Isåf är en Amilo Xi 1554 den dator jag vill ha, men den finns ju inte i sverige. Hur funkar det om man köper en dator i London, har man garanti på en i Sverige då?

Jag vet inte har fallet är specfikt för Fujitsu Siemens, men många stora tillverkare har så kallad "Global Warranty" vilket innebär att du för garantireparation kan lämna in den i väldigt många olika länder.
Hittar du detta på hemsidan, är det bara att tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Dell XPS M1710? DVI har den, men som ilstallione säger så är det samma signal. Angående dina krav på hårddisken så vet jag inte. 17" 1920x1200, har en äldre XPS som fungerar utmärkt att koppla ihop med min 32" TV via dvi-hdmi kabel.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV