Kommer jag kunna lira Crysis på höga inställningar?

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna lira Crysis på höga inställningar?

Tja!

I den här tråden undrade jag vad som krävdes komponenetmässigt för att lira Crysis på maxinställningar och blev då ombedd att fråga här istället.

Så...kommer jag kunna spela Crysis på mycket höga inställningar med dessa komponeneter?
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=445361&...

Hjälp mig uppgradera datorn till en "Crysis-dator" är ni snälla

Permalänk

har du kollat på incrysis.com inne på forumet så lär du hitta svar på vad som krävs,om det inte är någon här som vet

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att en gissning är nej, du kommer inte kunna maxa crysis med
dom sakerna.

Permalänk
Medlem

Vi bör samla alla trådar som handlar om den här dumma frågan och skicka in till EA, så får de svara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Crysis lär inte heller dyka upp på ett bra tag så att köpa en dator nu och hoppas man kan maxa det sen kan du ju glömma tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vi bör samla alla trådar som handlar om den här dumma frågan och skicka in till EA, så får de svara.

Eller så får någon person med fina kunskaper och mycket tid ta och göra en low/mid/high sak som liknar den som kom ut till Battlefield 2.

T ex

Minne:

4gb - Give me your computer!
2gb - High
1gb - medium
512 - low

etc så får man sedan totalt t ex med, high, med, low - du kan lira på medium.

Om någon förstår vad jag yrar om. Den till BF2 stämde riktigt fint och kom ut ett tag innan spelet släpptes.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Svaret är nej.
Trots Geforce 8800 GTX i SLI så får man framedrops i Crysis.
Det är så avancerat att du med alla features på inte kommer kunna köra det flytande på en mosterdator ens.

http://www.hardspell.com/doc/hardware/33923_page15918.html

använd babelfish
http://babelfish.altavista.com/tr

kollar du så ser du att det är ingen AA eller AF på.
så när till och med 8800 GTX i SLI inte får många frames trots inte så mkt på så är det bara att konstatera att det inte finns några delar än som är tillräckligt bra för Crysis på höga inställningar.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Men sen släpps inte Crysis på ytterligare ca. ett halvår så då finns redan bättre delar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Men sen släpps inte Crysis på ytterligare ca. ett halvår så då finns redan bättre delar.

Problemet är ju att vi behöver dubbelt så bra grejor, och det lär inte finnas på något år...;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Problemet är ju att vi behöver dubbelt så bra grejor, och det lär inte finnas på något år...;o)

För att citera varannan mening i galenskaps filmerna "men hur vet du det?".

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

pjuuu... 8800gtx till crysis det går ju inte!"!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Svaret är nej.
Trots Geforce 8800 GTX i SLI så får man framedrops i Crysis.
Det är så avancerat att du med alla features på inte kommer kunna köra det flytande på en mosterdator ens.

http://www.hardspell.com/doc/hardware/33923_page15918.html

använd babelfish
http://babelfish.altavista.com/tr

kollar du så ser du att det är ingen AA eller AF på.
så när till och med 8800 GTX i SLI inte får många frames trots inte så mkt på så är det bara att konstatera att det inte finns några delar än som är tillräckligt bra för Crysis på höga inställningar.

Det där är ju fake......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Svaret är nej.
Trots Geforce 8800 GTX i SLI så får man framedrops i Crysis.
Det är så avancerat att du med alla features på inte kommer kunna köra det flytande på en mosterdator ens.

http://www.hardspell.com/doc/hardware/33923_page15918.html

använd babelfish
http://babelfish.altavista.com/tr

kollar du så ser du att det är ingen AA eller AF på.
så när till och med 8800 GTX i SLI inte får många frames trots inte så mkt på så är det bara att konstatera att det inte finns några delar än som är tillräckligt bra för Crysis på höga inställningar.

Fake

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
För att citera varannan mening i galenskaps filmerna "men hur vet du det?".

Du tror på allvar att r600 kommer att totalpiska ett 8800gtx, om det gör det så visst, då har vi något som är dubbelt så snabbt inom ett år. Men hur stor är den chansen. Fast det vore ju nice...=)

Permalänk
Medlem

Det intressanta är ju att samma diskussioner pågår inför lansering av alla nya "high-end" spel som ska kräva musten ur ens dator. Enligt min erfarenhet har alla dessa spel rullat fint på de flesta vettiga burkar vid lansering, så allt detta är ju egentligen överdrivet.

En tillverkare skulle aldrig optimera ett spel till omänskliga kravspecar, har man spenderat flera år på att utveckla en produkt och lagt ner miljoner på utvecklingen, så vore det lite bad business om de bara inriktade sig på den minimala skaran användare som sitter på 25-30,000 kronors maskiner.

Permalänk

Tycker det är ett jäkla tjat om crysis. Dessa trådar känns så onödiga.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m@rtoja
Det intressanta är ju att samma diskussioner pågår inför lansering av alla nya "high-end" spel som ska kräva musten ur ens dator. Enligt min erfarenhet har alla dessa spel rullat fint på de flesta vettiga burkar vid lansering, så allt detta är ju egentligen överdrivet.

En tillverkare skulle aldrig optimera ett spel till omänskliga kravspecar, har man spenderat flera år på att utveckla en produkt och lagt ner miljoner på utvecklingen, så vore det lite bad business om de bara inriktade sig på den minimala skaran användare som sitter på 25-30,000 kronors maskiner.

...samtidigt så vill dom väl inte heller utveckla en grafikmotor som dör ut efter något år pga. att den inte håller måttet med nästa uppsättning av high-end prylar.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m@rtoja
Det intressanta är ju att samma diskussioner pågår inför lansering av alla nya "high-end" spel som ska kräva musten ur ens dator. Enligt min erfarenhet har alla dessa spel rullat fint på de flesta vettiga burkar vid lansering, så allt detta är ju egentligen överdrivet.

En tillverkare skulle aldrig optimera ett spel till omänskliga kravspecar, har man spenderat flera år på att utveckla en produkt och lagt ner miljoner på utvecklingen, så vore det lite bad business om de bara inriktade sig på den minimala skaran användare som sitter på 25-30,000 kronors maskiner.

Det är ju många som inte gör det och sen blir förvånade eftersom ingen köper spelen....=)

Permalänk
Medlem

Kommerj ag att kunna lira på, låt säga : Medium med min burk?

Skulle ju vara kul, Crysis ser tufft ut!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Kommerj ag att kunna lira på, låt säga : Medium med min burk?

Skulle ju vara kul, Crysis ser tufft ut!

Fattar inte varför alla frågar när uppenbarligen ingen kan ge ett svar..

Pucko!

P.S. Kommer jag kunna spela Far Cry 3 som lanseras 2010 med min dator? D.S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Tycker det är ett jäkla tjat om crysis. Dessa trådar känns så onödiga.

Det är väl inte så konstigt att folk pratar om Crysis. Crytek var banbrytande coh tog upp FPS till nästa nivå och de kommer garantera slå upp dörrarna för nästa nivå igen. Men den här gången så har de gjort ett spel från grunden och inte en benchmark som Far Cry var tänkt att vara som råkade bli lite för bra.

Hur som helst finns det andra tester än den jag gav er som visar att det inte finns hårdvara bra nog för Crysis. Det har tom crytek gått ut och sagt.
Med tanke på snyggt det är så tvivlar jag inte en sekund på hur bra dator du behöver ha. Men å andra sidan så är de test som finns baserade på crysis benchmark som är någon form av prestandatest av deras nya motor så siffrorna kommer ju bli lite missvisande men hur som helst så visar det ändå ett mått på hur mycket crysis kan komma att kräva med allting på.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Re: Kommer jag kunna lira Crysis på höga inställningar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Tja!

I den här tråden undrade jag vad som krävdes komponenetmässigt för att lira Crysis på maxinställningar och blev då ombedd att fråga här istället.

Så...kommer jag kunna spela Crysis på mycket höga inställningar med dessa komponeneter?
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=445361&...

Hjälp mig uppgradera datorn till en "Crysis-dator" är ni snälla

Tror det blir svårt att få ngt att funka utan hårddisk, hahaha.

Visa signatur

Kunskap är inte gratis. Den kostar din tid!

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Kommer jag kunna lira Crysis på höga inställningar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commando
Tror det blir svårt att få ngt att funka utan hårddisk, hahaha.

ha ha ha ha...

vilken ärthjärna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Fattar inte varför alla frågar när uppenbarligen ingen kan ge ett svar..

Pucko!

P.S. Kommer jag kunna spela Far Cry 3 som lanseras 2010 med min dator? D.S.

Det är inte riktigt samma sak.
Jag menade mer om de har släppt vilket system man kommer att behöva för att kunna lira acceptabelt.

Du har redan en anmärkning, kanske inte ska skriva pucko om du inte vill ha en till...

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

han kanske har en duglig hdd hemma, varför kalla han för ärthjärna??
ser ingen skärm där heller, ska ni inte skratta ut honom att han kommer försöka spela utan skärm? eller tangentbord+mus?? eller nätagg?

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Det är inte riktigt samma sak.
Jag menade mer om de har släppt vilket system man kommer att behöva för att kunna lira acceptabelt.

Du har redan en anmärkning, kanske inte ska skriva pucko om du inte vill ha en till...

ooooo hjälp så rädd jag blir. Kommmer stora stygga vargen och tar mig då eller?

Pucko!!!!

Permalänk
Medlem

Där ser man.

I alla fall så har jag gjort lite forskning på Crysis, verkar som att de inte har gett ut några riktiga systemkrav, men de har sagt att spelet kommer att flyta bra på DX9 datorer också, bara att lite av ögongodiset försvinner.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

En sak kan man väll iaf konstatera.

4gb minne minst Enda jag kan säga. Min maskin med 2gb minne räcker inte till för alla dagens spel så crysis lär tugga endel minne också :).

Föruttsatt att du kör på höga upplösningar

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!

Jag antar att man får vänta och se framåt denna vinter/våren 2008 vad som "gäller" i hårdvaruväg när spelet släpps.

Vad det gäller hårddisk med mer, så står det i tråden jag länkade till i mitt första inlägg att jag har två st Western Digital Caviar - en 120GB och en 250GB.
Tycker att det är synd att vissa är så himmla otrevliga på det här forumet - skönt att de blir avstängda dock!

/Chopha

Permalänk

Crysis måste ju vara det mest hypade spelet någonsin , ska bli kul att läsa klagotråden "BUUHUU jag hade förväntat mig sååå mycket , sett alla filmer och köpt fetaste graffet 1 vecka före och så var det bara ett vanligt fps BUUHUU" och sen topplaceringen i sämstaspeletnågonsinpollarna tillsammans med Doom 3 och HL2.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]