Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
vet inte - det borde gå , har sökt lite på andra symbian-saker och hittade detta

https://symbian.helixcommunity.org/symbian_helix_v3.html

Ok, men det verkade inte ens vara hälften så trevligt som den som är i w950.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Äntligen kunde jag uppdatera min telefon

jag har inte provat på ett par veckor då jag inte haft tid - men idag fick jag för mig att testa och nu fick jag en uppdatering från SE.

Det har inte funkat med den senaste releasen pga 3-branding - men det tycks vara löst...

updaterar "as we speak" så jag vet inte vilken version det blir

EDIT :

det blev:

Telefon - CXC162037 R9EC0001
Bluetooth - CXC 162058 R3A01
Organizer - CXC162071 R5B02
Cda - CDA160216/14 R6A01

lite bättre med andra ord...

nu får man bara göra alla inställningar igen som inte sparas vid en backup...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

nu får man bara göra alla inställningar igen som inte sparas vid en backup...

Vadå? Vilka inställningar är det? Alla mina sparas vid backup.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Om det vore så lätt...

i backup-hanteraren står det alltid ett meddelande om att vissa inställningar inte återställs - men jag har inte hittat vad det kan vara och det är inget som drabbat mig än så länge

EDIT:

Hacking time...(eftersom jag postat sist blir det en edit i denna istället)

Kollade lite på my Symbian.com och såg att man kunde ändra typsnitt...
http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=28250&highlight=f...

skapa en mapp på minneskortet (via extern kortläsare)

/recources/fonts/

lägg där 4 fontfiler som heter så här:

Sans-Serif_Latin-Regular.TTF
Sans-Serif_Latin-Italic.TTF
Sans-Serif_Latin-BoldItalic.TTF
Sans-Serif_Latin-Bold.TTF

(vill man inte döpa om sin tuffa font får man hacka mycket mer)

Stoppa tillbaka minneskortet och boota om telefonen så laddas din nya font - vill du inte ha kvar den- ta ut minneskortet igen och radera mappen , boota om...

EDIT : uppdaterar bilderna lite

Temat heter transparency2 - finns att ladda ner

Fonten i detta fallet kommer från spelet Dungeon Keeper - kanske inte så bra till telefonen men det visar klart att det fungerar

Nu är det bara det svåraste som återstår dvs att hitta en snygg font som finns i ovanstående 4 varianter

EDIT:

det kan bli fel om man väljer en font som inte har liten teckenstorlek som denna "battlefield"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med uppspelning av mms? Försöker man spela upp ett så möts man först av att skärmen blir vit. Sen när det väl går igång så kör det i ett par sekunder sen blir det vitt igen och man måste liksom trixa sig till med att peka lite på skärmen och skrolla för att bilden skall dyka upp igen.

Känns som ett klassiskt fall av mjukvaruproblem. Någon som håller inne med samma problem?

Kör senaste firmwaren.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

jag har noterat ett antal tillfällen när skärmen blir vit - innnan GUI't reagerat och visat den "rätta" menyn man vill kolla på...

då menar jag att det blir vitt istället förditt tema och dina färger...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den saknar walkmanprogrammet som är enklare att använda - men det inbyggda är helt ok det med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var laddar du ner nya teman ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Vadå? Vilka inställningar är det? Alla mina sparas vid backup.

Alla röstkommando försvinner när man uppdaterar. Alltså såna man har lagt in istället för att slå ett nummer så kan man säga ett namn. Jäkligt störande iaf.

Permalänk
Medlem

se där ja - bra att veta

tur att jag inte bryr mig om sådant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur man skriver å/ä/ö med pennan? Har nyligen insförskaffat en m600i och börjar precis få kläm på pennan, men att skriva bokstäver där man måste lyfta på pennan är aningen svårar. Försöker jag skriva ö brukar det bli "oll".

Är det nån knapp man ska hålla inne eller så?

En annan sak: Mitt väckningsalarm ringer inte om jag har telefonen på ljudlös. Men jag vill inte bli väckt av telefonsamtal av fulla polare bara för att jag vill kunna vakna på morgonen. Är det nån som vet något om det?

Permalänk
Medlem

Har surfat runt på sonyericssons hemsida och kan heller inte hitta något om när de uppgraderar mjukvaran till M600. Tycket att detta borde framgå någonstans. Man ska ju inte behöva köra uppgraderingsfilen varje gång man vill kolla detta!! Man måste ju då göra en backup varje gång!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Är det nån som vet hur man skriver å/ä/ö med pennan? Har nyligen insförskaffat en m600i och börjar precis få kläm på pennan, men att skriva bokstäver där man måste lyfta på pennan är aningen svårar. Försöker jag skriva ö brukar det bli "oll".

Är det nån knapp man ska hålla inne eller så?

En annan sak: Mitt väckningsalarm ringer inte om jag har telefonen på ljudlös. Men jag vill inte bli väckt av telefonsamtal av fulla polare bara för att jag vill kunna vakna på morgonen. Är det nån som vet något om det?

Använder själv tangentbordet endast numer, kommer inte ihåg hur man skriver å, ä eller ö längre.

Sätt den i flight mode ist, om du nu ändå inte vill bli väckt eller kunna ta emot samtal.
Finns tyvärr inget annat sätt som jag vet om.

Själv så tycker jag att det är knepigt att telefonen inte märker om man tar bort musik från minnet (använder oftast en låt som väckningssignal), och om man tar bort just den så går den inte ens tillbaka till standardsignalen, det efterlyser jag gärna! (att den ska gå tillbaka till standardsignalen)
Fast business-men/women kanske har en separat väckningsklocka ^^

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Får en massa tidsuppdateringar hela tiden nu när det har blivit sommartid. Får en varje timme. Borde räcka med att uppgradera en gång tycker man. Lite störande. Nån som vet hur man får stopp på detta=

Permalänk
Medlem

En annan fråga:

Går det att uppgradera firmware från en vista-dator?

Jag har laddat ner senaste Upgrade Service och installerat det, men när jag ska starta får jag upp ett felmeddelande som säger "could not locate java virtual machine"

Efter lite googlande märker jag att Java virtual machine är precis samma sak som Java Runtime, vilket jag har senaste versionen av..

Är det nån som lyckats göra detta på Vista 64bit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grudemo
Har surfat runt på sonyericssons hemsida och kan heller inte hitta något om när de uppgraderar mjukvaran till M600. Tycket att detta borde framgå någonstans. Man ska ju inte behöva köra uppgraderingsfilen varje gång man vill kolla detta!! Man måste ju då göra en backup varje gång!

jag hittade denna sidan som listar vilka de senaste är...

http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA

kolla dina egna under "mer" och "status"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på hur det funkar att synka en M600 med Thunderbird? Jag har kikat lite på Mobile Master men det verkar inte stödja telefonen än. Finns det några andra sätt att synka på?

Använder någon IM+ här? Jag letar efter ett vettigt program för MSN och ICQ. Vilka alternativ finns? Spelar ingen roll om det kostar en slant...

Visa signatur
Permalänk

Är det någon som vet om det går att få bort funktionen som stryker under och färgar siffror blå i t ex SMS och anteckningar för att den tror att det är ett telefonnummer. Jäkligt irriterande och svårt att läsa.

Permalänk
Medlem

Jag försöker uppdatera min nyinköpta M600. Det går inget bra.
När jag startar Update Service och kommer till fönstret där jag ska välja telefon så får jag inte upp någon i listan. Vad är fel?

Använder medföljande kabeln, senaste versionen av Update Service, senaste versionen av PC Suite, där hittas även telefonen och allt verkar fungera bra. Men ingen telefon i Update Service, behöver hjälp...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Jag försöker uppdatera min nyinköpta M600. Det går inget bra.
När jag startar Update Service och kommer till fönstret där jag ska välja telefon så får jag inte upp någon i listan. Vad är fel?

Använder medföljande kabeln, senaste versionen av Update Service, senaste versionen av PC Suite, där hittas även telefonen och allt verkar fungera bra. Men ingen telefon i Update Service, behöver hjälp...

hur går du tillväga ?

starta programmet och följ guiden (det står exakt hur man skall göra)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag startar programmet, får välja språk, acceptera användarvillkoren. Sedan kommer jag till ett fönster där jag ska välja telefon. Listan är helt blank och jag kommer ingenstans...
Update_Service_Setup-2.6.11.7.exe är det jag använder. Missar jag någonting totalt här eller vad är det frågan om?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1 starta programmet (är du inte ansluten till internet får du försöka senare)
2 välj språk (programmet kollar efter uppdateringar)
3 välj starta
4 acceptera villkoren
5 välj din telefontyp (m600i är en smart kille med stylus)
6 markera din telefon och gå vidare
7 följ instruktionen
7.1 kontrollera att batteriet är fulladdat
7.2 anslut USBkabeln till USB-porten
7.3 slå av telefonen
7.4 ta ut batteriet och sätt tillbaka det igen
7.5 tryck och håll ner C medans du ansluter kabeln till telefonen
7.6 fortsätt att hålla nere C
7.7 släpp upp C-knappen när du får det medelandet

// nu kan jag inte kolla fler steg då jag redan har senaste firmware men...

nu sker en kontroll om du kan uppdatera din telefon till senaste firmware

den senaste firmwaren laddas ner från SE och din telefon uppgraderas - men det är så enkelt att följa stegen på skärmen så det är inget att göra fel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

1 starta programmet (är du inte ansluten till internet får du försöka senare)
2 välj språk (programmet kollar efter uppdateringar)
3 välj starta
4 acceptera villkoren
5 välj din telefontyp (m600i är en smart kille med stylus)

Jag kommer hit. Här finns ingenting att välja på.... Varken under telefontyp eller senast anslutna lur. Nada.
Känns som om något inte är som det borde. Jag kanske bör testa en annan dator.

Tack för hjälpen och den utmärkta listan förresten:-)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Jag kommer hit. Här finns ingenting att välja på.... Varken under telefontyp eller senast anslutna lur. Nada.
Känns som om något inte är som det borde. Jag kanske bör testa en annan dator.

Tack för hjälpen och den utmärkta listan förresten:-)

Kör du med senaste java-programvaran?

Länk

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Medlem

Jag försöker radera sms och får till svar att det inte finns tillräkligt med minne. Någon som varit med om liknande och har en lösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlgren
Jag försöker radera sms och får till svar att det inte finns tillräkligt med minne. Någon som varit med om liknande och har en lösning?

testa stänga program med aktivitetshanteraren

hjälper inte det kan du prova att starta om telefonen och sedan försöka radera igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det hjälper tyvärr inte, bara medelanden som körs enligt aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

vet någon om det finns någe ställe runt stockholm som kan flasha om M600i?
är så trött på tres mjukvara!

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlgren
Det hjälper tyvärr inte, bara medelanden som körs enligt aktivitetshanteraren.

Vet inte riktigtvad jag gjorde men nu kan jag radera sms igen.