Permalänk
Medlem

M600 Tråden

Skapar den här så att alla m600 ägare kan skriva vad dom tycker. Jag funderar själv på at köpa en och vill höra hur den är!

Verkar finnas att köpa billigast på www.katshing.se

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

farsan köpte en precis... håller på att laddas ^^

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
farsan köpte en precis... håller på att laddas ^^

Varför laddas den? Lurad av okunnig säljare?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Varför laddas den? Lurad av okunnig säljare?

varför skulle den inte laddas

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

För att ungefär alla nya mobiler kommer med ungefär halvfullt batteri och numera behöver man inte ladda dom i 10h innan man använder dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
För att ungefär alla nya mobiler kommer med ungefär halvfullt batteri och numera behöver man inte ladda dom i 10h innan man använder dom.

njae inte riktigt den här hade nån/några pluppar batteri, så det är likabra att ladda den fullt så man kan leka med den senare

Edit börjar märka att den tappar nätet hela tiden, väldigt irriterande.... Kolla bilden längst ner, där har den tex tappat nätet

Lite bilder

Visa signatur

Permalänk

En liten rescension:

Detta är min första 3G telefon så den är ju långsammare att starta än min gamla (p910i). Men det är väl förståeligt?

Tangentbordet till att börja med, väldigt ovant till en början men när du väl kommit underfund med hur du ska göra så vill du inte gå tillbaka till T9 skrivning, text-igenkänningen är underbar.
Skriver du in ett ord som ex. fantastisk så räcker det tex. att du skriver :Fanta så kommer ordet "fantastiskt" upp som förslag och med en enkel knapp tryckning på Enter så accepterar man förslaget. (kommer det fler förslag så väljer man det utan problem med knapphjulet)

Pc-suite har jag alltid haft lite problem med innan (med eller utan brandväggar) men den här gången funkar det utmärkt, efter vissa problem med brandväggarna på datorn, men själva prgramvaran är det inget fel på.

Gränssnittet är godkänt, man känner igen sig och det är lätt att navigera i menyerna, och man kan lätt gå tillbaka genom antingen med ett klick på skärmen eller en bakåtknapp som sitter på sidan av mobilen.

Musikspelaren är godkänd men inte mer, det knastrar lite i stereohörlurarna (handsfree) men ljudet från den interna högtalaren ska jag inte klaga på.
Det finns en equalizer med förinställda inställningar, Till och med Sony's varumärke MegaBass.

Överlag så tycker jag denna mobil är hyffsat snabb med tanke på dess funktioner och avsaknaden av kamera rör mig inte i ryggen, om man vill föra över så går det smidigt, skärmen är riktigt skarp och zoomfunktionen funkar bra och man kan enkelt redigera bilder om man vill.

En nackdel är att man kan inte ha telefonen avstängd om man vill utnyttja alarmfunktionen.
En lösning om man helt enkelt stänger av mobilen för att inte bli störd är att man sätter på flightmode så funkar alarmet men man slipper att bli uppringd av fulla jobbarkompisar när man myser med flickvännen på lördagsnatten

Men kan redigera snabbknapparna i viloläget för att snabbt komma åt de funktioner man använder oftast. Man kan dessutom lägga in egna bilder på dessa genvägar för att göra den mer personlig.

Batteritiden är riktigt bra... även om jag spelar mycket musik och leker med den samt skickar ett gäng sms så håller batteriet bra länge.

Minneskorthållaren kunde ha gjorts lite smidigare för att få ut själva minneskortet.
Man får nästan skaffa cm-långa naglar för att få ut det utan problem, men i och för sig.. Hur ofta ska man hålla på att pilla med det?

Designen kan man absolut inte klaga på, den är avskalad och stilren, inget krimskrams som man bara tröttnar på efter ett tag utan detta är en mobil som kommer hänga med ett bra tag dels för att den är snygg och att den har Uiq-3 som är helt nytt, samt att priset är överkomligt redan från början.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men om ni kommer på nåt jag glömt så säg gärna till.

Mvh Victor

Visa signatur

// Victor - Jag är inte rädd
http://mobilforum.lokalen.org

Permalänk
Medlem

Minneskoret: Det är inte som med k750, w800 osv att du trycker in det först och då hoppar det ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Minneskoret: Det är inte som med k750, w800 osv att du trycker in det först och då hoppar det ut?

Jo men det är så otroligt litet så man kommer knappt åt det, vet inte vad det är för minneskort i k750/w800 men jag har memorystick micro och det är mindre än ett simkort så det är ju minimalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_emilson
Jo men det är så otroligt litet så man kommer knappt åt det, vet inte vad det är för minneskort i k750/w800 men jag har memorystick micro och det är mindre än ett simkort så det är ju minimalt.

Du har inte samma nätproblem som jag har?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft telefonen i någon vecka nu, och jag är grymt nöjd med den!
Enda problem jag har haft har varit att den har hängt sig när den har fått växla mellan flera olika operatörer utomlands.

Anslutning till dator funkar hur bra som helst, och det är jättesmidigt att surfa via telefonen.
Textinmatningen är grym, både med pekskärmen och med tangentbordet.
Att den inte har kamera har inte varit något problem alls som vissa trodde jag skulle tycka det var, om jag vill skicka en bild så kan jag lika gärna ta en med digitalkameran och kopiera in den på telefonen.
Allting fungerar utmärkt. Helt enkelt, jag kunde inte vara med nöjd!

http://user.tninet.se/~ubt876m/m600.jpg

Är det någon som känner till någon bra sida med nyheter om m600 och kanske med programvara till den?

Permalänk
Citat:

Har du ett 3G-simkort? Annars kanske det är att den försöker söka efter 3G och SIM-kortet inte stödjer det? En tanke bara.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Har du ett 3G-simkort? Annars kanske det är att den försöker söka efter 3G och SIM-kortet inte stödjer det? En tanke bara.

Nope, vanligt gsm comviq kort...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nope, vanligt gsm comviq kort...

Det borde inte vara några problem, jag hade Gsm-kort i från början och det var inga problem då.. förutom att jag inte kunde surfa även om Telenor och sonyericsson skickade inställningar till mig gång på gång, men nu funkar det hur bra som helst. Sen jag fick mitt 3G kort då ska tilläggas.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag köpte en idag, och min tappar nätet konstant också :(. Kanske har jag inte satt i SIM-kortet riktigt? Ska kolla..

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism

Permalänk
Medlem

Ni bör skaffa 3G kort om ni inte har det. Troligen erat problem. Sen är det allmänt känt inom mobilservice att SE inte är några hejare på att göra antenner = dålig mottagning.
SE söker hur mycket personal som helst för utveckling av just antenner då man hamnat efter tex Nokia på den punkten.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ni bör skaffa 3G kort om ni inte har det. Troligen erat problem. Sen är det allmänt känt inom mobilservice att SE inte är några hejare på att göra antenner = dålig mottagning.
SE söker hur mycket personal som helst för utveckling av just antenner då man hamnat efter tex Nokia på den punkten.

OK, fast det kan väl knappast vara antennens fel om man går från full mottagning till ingen mottagning hela tiden utan att röra sig från fläcken??

Jag har skaffat ett 3G SIM, men det börjar funka först imorgon. Jag får se om det hjälper. Härlig telefon iaf. Jag hade tänkt köpa en Samsung i320, men min trogna gamla Siemens SX1 dog igår så jag kunde inte vänta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
OK, fast det kan väl knappast vara antennens fel om man går från full mottagning till ingen mottagning hela tiden utan att röra sig från fläcken??

Jag har skaffat ett 3G SIM, men det börjar funka först imorgon. Jag får se om det hjälper. Härlig telefon iaf. Jag hade tänkt köpa en Samsung i320, men min trogna gamla Siemens SX1 dog igår så jag kunde inte vänta.

Troligtvis är det ditt sim. Du kan inte stänga av 3G i den och se hur den agerar då?
Jodå, antennen kan göra massa knas om den är dåligt byggd. Min W800 var exakt likadan. Mottagningen åkte berg och dalbana hela tiden så jag sålde den. Aldrig haft problem sen dess

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Troligtvis är det ditt sim. Du kan inte stänga av 3G i den och se hur den agerar då?
Jodå, antennen kan göra massa knas om den är dåligt byggd. Min W800 var exakt likadan. Mottagningen åkte berg och dalbana hela tiden så jag sålde den. Aldrig haft problem sen dess

Mitt 3G SIM började funka först på fredag såg jag nu. Jag ska prova i endast GSM-läge, så fort jag fattat hur man får till det :D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inom "min" mobilbransch är det känt att SE har bra antenner. Skumt

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Inom "min" mobilbransch är det känt att SE har bra antenner. Skumt

Det finns en tysk tidning (connect) som är motsvarigheten till Mobil.se som även testar radiodelen och antennens effekt osv. Läser man den inser man hur det ligger till med SEs antennkunskaper
Men det hör inte till denna tråd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta gärna en bild på lådans och dens innehåll Det vill säga allt man får till den

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
Ta gärna en bild på lådans och dens innehåll Det vill säga allt man får till den

Prylguidens bild..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har beställt ett 3g kort nu ska se om det blir någon skillnad.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att ansluta till en bluetooth-dator, och på så vis utnyttja datorns internetuppkoppling för att surfa med mobilen?

Skulle vara skönt att kunna ligga i hängmattan och surfa lite :D.

Förlåt om jag är otydligt :P, ruskigt trött.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Är det någon som vet om det går att ansluta till en bluetooth-dator, och på så vis utnyttja datorns internetuppkoppling för att surfa med mobilen?

Skulle vara skönt att kunna ligga i hängmattan och surfa lite :D.

Förlåt om jag är otydligt :P, ruskigt trött.

Jag fattar vad du menar, använda datorns internet uppkoppling i mobilen via bt. Jag har inte kollat om det går, men jag har läst på Esato och Howardforums att folk har svårt att få till det med mac-dator, så då kan man ju misstänka att det funkar med PC :).

EDIT: Angående att min M600i tappat teckningen hela tiden så har det löst sig nu. Med den nya firmwaren R3A så har jag till slut lyckats ändra till endast GSM och nu tappar den inte längre täckningen som tidigare. Täckningsproblemet måste ha berott på att jag har ett 2G SIM-kort. Imorgon ska mitt nya 3G SIM-kort börja fungera så då hoppas jag att även 3G mottagningen ska funka :).

Visa signatur

Permalänk

Ang täckningsproblemen så är det som ni listat ut - det är kombinationen 2g-simkort och 3g-telefon som spökar. I min k800i kunde jag växla till "endast gsm" och genast så fungerade det perfekt.

Permalänk

Om någon bryr sig så har jag nu när täckningen funkar också lyckats få fungerande push e-mail. Jag laddade ner active sync programvarana från SE och sedan skaffade jag en gratis microsoft exchange baserad e-mail hos mail2web. Sen var det bara ställa in lite och vidarebefordra min vanliga e-mail till web2mail kontot och det funkar. Kalendern funkar dock av nån anledning (bug?) inte att synka. Active Sync i telefonen stängs ner om jag försöker synka kalendern, men mail och kontakter går bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar var på sonyericssons sida kan man se om det har kommit en uppgradering till mobilen? så att man slipper köra uppgradeings programet hela tiden.

och hur kollar man vilken ver man har i mobilen?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Någon som vet om mobilen kommer till Tre?