S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Mr. Bravo vad i config filen ändrade du för att ändra bloomen? r2_ls_bloom_threshold eller?

Ja, du kan ändra det där direkt i console i spelet annars om du vill anpassa det efter egen smak lite smidigare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Blev klar med Stalker igår och kan bara säga att jag undrar vad de har gjort under de här 5år ellr vad det har tagit att utveckla detta spel.

Visste inte att det tar 5 år att göra ett spel som varar i ungefär 17timmar.

Fan vad besviken jag är!!

Inga fler ryska spel för mig och deras misslyckade företag.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jaja, det här spelet var kanske inte riktigt vad jag heller hade hoppats på, men det är fortfarande så nära ett Fallout FPS jag hittills kommit...
...Och i min värld räcker det gott!

Kommer i alla fall att spela mig igenom det en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
du vet väl att utvecklarna kan göra världen mer levande som t.ex. ikke stela dörrar o sånt, med patchar? gäller även co-op.

Det är nog svårare än du tror och frågan är om dom har tid att göra en patch för att fixa stela dörrar? Det är inte bara skriva "replace stiff doors", man måste byta ut var enda dörr i hela spelet och ta bort den gamla stela dörren i var enda husmodell.
Dom skröt om hur bra fysik det skulle vara, så kan dom inte ens göra en värld som är mindre statisk än en Star Craft-bana.

Angående Co-Op, ja... det är bara att hålla tummarna. Dock tror jag det kommer en mod som fixar Co-Op innan utvecklarna lyckas fixa det (med tanke på hur lång tid det tog för dom att skapa det lilla dom skapat).

Permalänk

Angående Co-Op, ja... det är bara att hålla tummarna. Dock tror jag det kommer en mod som fixar Co-Op innan utvecklarna lyckas fixa det (med tanke på hur lång tid det tog för dom att skapa det lilla dom skapat). [/B][/QUOTE]

Den var bra , det kommer nog ta ett par år till om det är oki med THQ:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

De skulle ha gjort som 3Drealms gör med DNF, inte säga nånting under alla år jobba tyst och sedan släppa lite filmer å bilder när spelet verkligen efter 6 år är nästan klart, då hade man inte blivt lika besviken. Alla previews, förhandstittar filmer osv.. gav såna intryck att spelet skulle bli nånting i hästväg men så inte, väldigt stelt och tråkig spelkänsla.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag vamrt rekommendera detta till alla FPS gamers. Kan hålla med att första intrycket var inte den bästa för mig heller men fan det här spelet blir bara bättre o bättre. Har precis klarat labben och nu är jag rädd att det ska ta slut snart

fråga : ska träffa upp doktorn som gömmer sig i sterloks gamla gömma. Men jag hittar inte dit och pilen visar fram och tillbax till samma laddningspunkt. Nån som vet vad som gäller här? Bugg kanske?

Permalänk
Medlem

Ni som tvunget ska skriva spoilers, sätt texten till vitt eller nåt, ett fett SPOILER framför drar ju direkt ögonen till texten hehe. Ett annat tips är att använda Lorem Ipsum plugin och baka in själva spoliern i det. Exempel följer:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut spoiler! alla dör spoiler! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har kört det lite, jag tycker det verkar vara roligt, kul med djuren som inte tok anfaller som i 99.9% av alla andra spel där man är "alone against everything living...or dead"

Gillade att djuren inte automatiskt är aggro.

Någon nämnde att spelet liknade Deus Ex, jag vill ha det till en blandning mellan Fallout och System Shock

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Pilzner jag tycker också att Stalker var roligt men vad fan lite längre ska det vara efter så lång utveckling borde i allafall tekniken vara på plats.

Tappa inte hakan som jag gjorde när du väl kommer till slutet och fattar ingenting, så kände jag precis.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
De skulle ha gjort som 3Drealms gör med DNF, inte säga nånting under alla år jobba tyst och sedan släppa lite filmer å bilder när spelet verkligen efter 6 år är nästan klart, då hade man inte blivt lika besviken. Alla previews, förhandstittar filmer osv.. gav såna intryck att spelet skulle bli nånting i hästväg men så inte, väldigt stelt och tråkig spelkänsla.

Tycker 3DRealms har hanterat Duke Nukem 4-ever helt fel. De har faktiskt hypat upp spelet som fan. De släppte ju bilder/video för 5 år sen, och du kan väl inte påstå att spelet "nästan" var klart då?

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=546

S.T.A.L.K.E.R. i 64-bitarsutgåva

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Jag stötte på 3 missions som buggade under tiden jag spelade.

SPOILER: Den ena var när man ska hjälpa duty gänget med att attackera basen och knäppa 3 snipers och sen döda den ena snubben som jag inte kommer ihåg namnet på.
Jag fick task complete och det stod att jag skulle återvända till Duty campet men väl där så fanns inte questgivern kvar. /SPOILER

Den andra var när man skulle hämta en bössa som som en kille i baren glömt vid Army Warehouses (tror han var duty också).
Väl framme stod jag på millimetern där kartan visade att bössan skulle finnas men icke. Testade alla våningar men nej.

Den tredje var när man skulle hitta/döda nån banditleader i samma warehouses, inte heller han fanns där han borde enligt kartan.

Surt sa räven...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

HERE BE SPOILERS!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
JSPOILER: Den ena var när man ska hjälpa duty gänget med att attackera basen och knäppa 3 snipers och sen döda den ena snubben som jag inte kommer ihåg namnet på.
Jag fick task complete och det stod att jag skulle återvända till Duty campet men väl där så fanns inte questgivern kvar. /SPOILER

Jag har själv kört det uppdraget två gånger med två olika "omstartade" karaktärer och fått samma sak, killen man fick questen av kanske dog i striden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Den andra var när man skulle hämta en bössa som som en kille i baren glömt vid Army Warehouses (tror han var duty också).
Väl framme stod jag på millimetern där kartan visade att bössan skulle finnas men icke. Testade alla våningar men nej.

"Geväret" i fråga är ett helt vanligt avsågat hagelgevär och finns i viadukten, alltså under jord en bit omgiven av elektriska moln av nåt slag, säker på att du kollade där? Man måste hoppa hela bakvägen runt om jag minns rätt!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

för att klara strelok questen måste man klara o rädda mole? är nämligen i pripyat nu o kom på att ja inte klarat av att rädda mole utan ja strunta i den liraren

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=546

S.T.A.L.K.E.R. i 64-bitarsutgåva

Med tanken på att nyheten är 2,5 år gammal så blir det nog inget med det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Red Forest och framåt är ju fruktansvärt tråkigt. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Visste inte att det tar 5 år att göra ett spel som varar i ungefär 17timmar.

17 timmar bara? Själv lirade jag hela nätterna i en vecka innan jag klarade ut det. Och då gjorde jag inte alla uppdrag heller. Men 17 timmar är ju endå rätt långt med tanke på hur länge vanliga linjära FPS håller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
SPOILER: Den ena var när man ska hjälpa duty gänget med att attackera basen och knäppa 3 snipers och sen döda den ena snubben som jag inte kommer ihåg namnet på.
Jag fick task complete och det stod att jag skulle återvända till Duty campet men väl där så fanns inte questgivern kvar. /SPOILER

Det där är en känd bugg och kommer troligen resultera i att varje gång du kommer i närheten av FF-basen så kommer spelet krasha till skrivbordet. Det hände mig och har hänt många andra, så själv fick jag ladda om en gammal save-fil och lira om ca 5 timmar. Men det går att lösa genom att döda killen Duty-killen som om och om igen kommer springa och försöka spränga muren in till basen. Men då blir du ovän med Duty :/ Har du inte hunnit lira så långt så ladda om en save innan det uppdraget.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hur kollar man hur mycket FPS man har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Hur kollar man hur mycket FPS man har?

ladda ner fraps
http://www.fraps.com/

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Måste också hålla med om att 17 timmar är rätt mycket. F.E.A.R, som för övrigt var vansinnigt bra, höll ju i knappt hälften. Och expansionen höll ju i knappt 4-5.

Far Cry dock, det bästa fps:et någonsin, höll ju typ i 15 timmar eller något liknande. Så 17 timmar tycker jag är riktigt bra faktiskt. Och är det mer som några påstår, så är det riktigt fantastiskt.

Tycker man ska försöka bortse från hypen och se spelet för vad det är. Och det är faktiskt ett riktigt bra FPS.

Permalänk

Det här spelet är inte ens i närheten av Far Cry. Jag håller inte med egentligen för att både Fear och Far Cry är vanliga fps medan Stalker ska vara Fps/Rpg själva producenten har sagt att spelet ska vara i 40tim i allfall.

Man ska även tänka på att man måste gå ganska länge varje gång man ska ta uppdrag/reward.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Saken är den att det går att spela mer än huvudquesten, på så vis kan man ju göra spelet mycket längre än vad som går med t.ex. FarCry o FEAR.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra om man råkat tappa bort den där hagelbössan man ska hämta till en person i ett uppdrag

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Svag processor, allt för lite ram minne (2GB i rekomenderat) du har 512.... o graffet är inte heller värst bra, så där har du kanske ditt svar? + 60 - 70 fps är ju för fan inte lite?

Ja vet att 60-70 inte är lite, men det var inte det som var problemet jag undrade över. Det var att det kraschade.. Men jaja, det fungerar bra nu efter jag la in lite ändre grafikkortsdrivrutiver.
GeForce 6200 är buggat, både SWAT 4 och STALKER har dampat sig med de nyaste drivrutinerna. BTW så fastnade himlen också innan på ngt buggat sätt, den typ uppdaterades inte...

men nu funkar det, duck med lite mer lagg (30-50 fps) på lite sämre än low

Visa signatur

450watt, AMD 3000+ (1,8Mhz), 512 RAM, Elitegroup nFORCE4 - A939, nVIDIA Asus eXtreme N6200TC PCI-E 256mb

Permalänk
Medlem

Jag har värvat spelet en gång nu och jag spelade i ca 15-20 timmar säkert. Och då var det ändå många quests som jag hoppade över. Jag slår vad om att man säkert kan förlänga speltiden till 25-30 timmar om man bara vill.

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som har en aning om varför quickload inte fungerar för mig? Nån annan som har det problemet?

Det är lite märkligt... Jag kan quicksave:a (F6) men trycker jag på F7 (som väl ska vara quickload-knappen va?) så händer ingenting... Så jag kan bara loada spel genom menyn vilket är lite segt.

Dessutom så kan jag bara loada quicksaves genom menyn OM JAG INTE REDAN DÖTT, i spelet alltså. Har jag dött och ska loada en quicksave så går det inte, då kan jag bara loada "vanliga save:ar" eller starta om spelet och DÄREFTER loada quicksave:n.

Och quickload-knappen fungerar som sagt aldrig.

Ehh, blev lite rörigt detta kanske. Men någon som förstår och vet varför?

Eventuellt kanske patchen kan lösa detta men den vill jag inte installera eftersom den raderar alla saves...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Hmm, någon som har en aning om varför quickload inte fungerar för mig? Nån annan som har det problemet?

Det är lite märkligt... Jag kan quicksave:a (F6) men trycker jag på F7 (som väl ska vara quickload-knappen va?) så händer ingenting... Så jag kan bara loada spel genom menyn vilket är lite segt.

Dessutom så kan jag bara loada quicksaves genom menyn OM JAG INTE REDAN DÖTT, i spelet alltså. Har jag dött och ska loada en quicksave så går det inte, då kan jag bara loada "vanliga save:ar" eller starta om spelet och DÄREFTER loada quicksave:n.

Och quickload-knappen fungerar som sagt aldrig.

Ehh, blev lite rörigt detta kanske. Men någon som förstår och vet varför?

Eventuellt kanske patchen kan lösa detta men den vill jag inte installera eftersom den raderar alla saves...

Jag tror det beror på att du har ett mellanslag i ditt användarnamn eller att det är för långt. Det fanns en fix för det på officiella forumet men det är nere just nu så jag kan inte hitta exakt var jag läste det.

http://www.gsc-game.com/main.php?t=community&s=forums

Permalänk

Jag gillar grafiken iaf. Detta är med Full Dynamic och Max, dock dragit ner Texture detail och ingen AA. Tagit i en blixt.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Någon som vet hur man startar spelet i DX8 mode?
Hittade denna raden i config filen: renderer renderer_r2
Kan renderer "renderer_r1" stå för DX8 måntro?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

varför använda directx 8.x när spel idag kräver directx 9?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.