S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Jag är ganska ny in i spelet men har problem med min vikt.. jag är en packåsna har alltid varit det och kommer förmodligen alltid att vara det i spel. Jag har kommit till steal military documents uppdraget. och har än så länge bara kunnat sälja och köpa gear av den initiala uppdragsgivaren! Jag går omkring med min slitna väst som jag började med och har bara plockat vapen från sådana jag dödat. Var hittar jag personer som vill köpa och sälja mina saker? blir irriterad av att se enemies överallt och inte en enda neutral stad eller oas...

Permalänk

Lite snygga screens från förra veckans spelande Lirar med 0.250 blur som jag tycker är lagom. Maxade grafikinställningar i 1280*, förutom AA.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

nån annan som hört ljud som låter katter som jamar? Tycker de va lika fult varje gång.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
Jag är ganska ny in i spelet men har problem med min vikt.. jag är en packåsna har alltid varit det och kommer förmodligen alltid att vara det i spel. Jag har kommit till steal military documents uppdraget. och har än så länge bara kunnat sälja och köpa gear av den initiala uppdragsgivaren! Jag går omkring med min slitna väst som jag började med och har bara plockat vapen från sådana jag dödat. Var hittar jag personer som vill köpa och sälja mina saker? blir irriterad av att se enemies överallt och inte en enda neutral stad eller oas...

Kan vara intressant för vissa nya spelare... Finns en S.T.A.L.K.E.R.-suit i början av spelet, i en låda under en bit söndrigt tak på en av byggnaderna i närheten. Något åt det hållet!

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Kokomander: Det verkar diffa lite vad som ligger i lådorna, för jag fick minsann ingen suit ur lådan (om vi nu pratar om samma låda alltså).

Permalänk
Medlem

Kört spelet hela dagen, nu ere så att när man skulle lämna tillbaka dom hemliga dokumenten och när man byter level, så stänger spelet av sig.
Jag håller på att installera om det nu, eftersom inget jag gjorde annorlunda i spelet verkar funka.

Vart lägger jag dom sparade filerna? jag såg ingen saved games mapp i mappen innan jag tog bort den.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znorky87
Kört spelet hela dagen, nu ere så att när man skulle lämna tillbaka dom hemliga dokumenten och när man byter level, så stänger spelet av sig.
Jag håller på att installera om det nu, eftersom inget jag gjorde annorlunda i spelet verkar funka.

Vart lägger jag dom sparade filerna? jag såg ingen saved games mapp i mappen innan jag tog bort den.

Tack på förhand

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=725...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
eh? spelet har support på dual och quad core redan.. ingen patch behövs.

jasså? när jag spelar går ena kärnan på max och den andra på ca 30 %

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman

Senare i spelet hittar du flera vänligt sinnade ställen Och flera som du kan köpa och sälja grejer hos.

Och en bit in spelet är pengar inget problem, så då plockar man bara på sig saker som är vettiga, brukar vara en packåsna som dig

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Och vad säger det dig?

Permalänk
Avstängd

jävla kuksugar spel! fan cp, går inte att spara för då kommer man tillbaka till windows eller så stänger datan av sig:@ dör man så kommer man oxå till windows, herrejävlar va irriterande, har installerat om de 3 grr nu.. skit spel asså.. mmhm

Permalänk
Medlem

Har du vista? Mäter din dator inte kraven? Uhm pb spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Citerar readmen då.

"Dual Core and Performance
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl should utilize your dual and quad core processor natively and automatically. Running a dual or quad core processor is one of the best ways to improve performance."

Permalänk
Inaktiv

Hmm så är det för mig med, ena kärnan går på max och andra belastas inte mer än 20% :S

Mr. Bravo vad i config filen ändrade du för att ändra bloomen? r2_ls_bloom_threshold eller?

Permalänk
Avstängd

aa jag har vista.. men de flyter på inget lagg alls, skulle gissa på 40 - 50 fps.. allt maxat fast inget AA.. men de är inte det som är problemet! de är detta skit spelet som inte fungerar och buggar sönder... blir så irriterad asså, klar man uppdrag men kan inte spara. jippi så skoj :@ inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prof_89
Okej, har 2 problem....

1. Ljudet fungerar inte i spelet....

2. När jag ska ladda krashar det till skrivbordet. Förutom typ en save i början. Vet inte om det kan vara något med pagefilen, har ingen aning om vad det är ens. Men jag hade inte tillräkligt stod det när jag installerade det, men jag kan ändå spela det på low utan lagg (60-70 fps) med dator i sign... Någon som haft samma load problem?

Svag processor, allt för lite ram minne (2GB i rekomenderat) du har 512.... o graffet är inte heller värst bra, så där har du kanske ditt svar? + 60 - 70 fps är ju för fan inte lite?

btw jag har också hört katter som jamar, fast int sett några.

Hörde katter redan i LAN demot, och i fullversionen, fattar int vf de lade till d, men spelet är ju jäkligt nice annars

Kan fortf inte fatta att folk tycker att d e dåligt på alla vis, speciellt grafikmässigt, finns nästan inget pc spel ute nu som kan jämnföra sig me stalker

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Och vad säger det dig?

att jag inte är nöjd!

heezflash

testa och kolla om den mappen spelet ligger i är skrivskyddad! när jag ändra på det så stängde spelet aldrig ner!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
jävla kuksugar spel! fan cp, går inte att spara för då kommer man tillbaka till windows eller så stänger datan av sig:@ dör man så kommer man oxå till windows, herrejävlar va irriterande, har installerat om de 3 grr nu.. skit spel asså.. mmhm

Du borde se över ditt språk lite... Det heter dessutom "datorn", inte "datan". Gånger förkortas ggr och inte grr (det säger man när man morrar )

Permalänk
Medlem
Citat:

att jag inte är nöjd!

heezflash

testa och kolla om den mappen spelet ligger i är skrivskyddad! när jag ändra på det så stängde spelet aldrig ner!

Att dom har fått spelet att utnyttja 100%(kärna 1) + 30% (kärna2) är väl en bra grej? Till skillnad från 100% + 0%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelet funkar fin fint för mig o hur många andra som helst, d e inget fel på spelet utan på din dator

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kan du då förklara varför inte ett enda spel buggar för mig!? när ja får problem så brukar ja oftast lösa det själva men detta har ja grejat med i säkert 3 timmar nu.. men skall testa det där som (judge) sa...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Att dom har fått spelet att utnyttja 100%(kärna 1) + 30% (kärna2) är väl en bra grej? Till skillnad från 100% + 0%.

heezflash stänger datorn av sig? då kan det vara att grafik kortet eller cpu är överhettad!

hmm märkte att när jag traska runt i kloakerna så låg båda kärnorna på 100% äntligen så får dualcoren jobba som den ska! och spelet flyter som en dröm!
ojoj vilket spel! den som väntar på nåt gott!

ds. hade visst glömt folding home på i bakgrunden när jag spela! får ta o kolla om den ligger på 100% på båda kärnor i morgon!

go natt alla!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ungefär vart i spelet får man kikarsikten? Jag har gjort några uppdrag åt Barkeep nu och tänkte göra "Skaffa fram två elektroniska nycklar till X18-uppdraget". Men en så länge har jag inte hittat något som siktar bättre än en "Obhera" eller nåt i den stilen... Ganska nära en AK, fast skjuter långsammare.

Någon typ av rifle med lite träffsäkerhet är eftertraktat..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Grattis till din andra varning samt avstängning i en månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Ungefär vart i spelet får man kikarsikten? Jag har gjort några uppdrag åt Barkeep nu och tänkte göra "Skaffa fram två elektroniska nycklar till X18-uppdraget". Men en så länge har jag inte hittat något som siktar bättre än en "Obhera" eller nåt i den stilen... Ganska nära en AK, fast skjuter långsammare.

Det kommer

Hittade en PDA med solklara referneser till Half Life och Gordon freeman, "God damn my bosses... Wont leave an old man alone. First Black Mesa then some strange town in Russia. And now they send me into the endless ukranian plains" och "I had to give away my little crowbar for a can of meat" Stod även att han gömde sig i ett övergivet rör, antagligen kloak någonstans

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Avstängd
Citat:

vad snackar ni om :)?
100% på ena kärnan och 0 Zero! på den andra är det som gäller när man kör Stalker
int fn är det optimerat för dualcore.

R6 Vegas däremot så har man 100 på ena och 70 på den andra.
där kan man snacka om att man utnytjar dualcore.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie

Om du drar till Wild zone (tror jag det hette?) ligger väst utanför Duty basen om jag inte missminner mig.. Anyways, där finns några skjutglada snubbar med kikarsikte på sina vapen, så det var därifrån jag fick mitt första kikarsikte iaf.

tänkte fråga om någon råkat ut för att ens snubbe springer "hackigt"? Nästan som om han haltar. Han liksom saktar ner med 3 sec intervaller när jag går/springer.. Detta har pågått ett tag nu faktiskt. Jag vet inte riktigt om det är en bugg, eller nån slags radiation sickness? För jag märker att min rad. mätare går upp och ner några millimeter hela tiden, även när jag inte är i någon radioaktiv zon.

Jag har supit mig under bordet på vodka och missbrukat mina anti-rad sprutor, men inget hjälper... Börjar bli lite irriterande nu eftersom man måste ränna runt så mycket

Permalänk
Avstängd

Neeeeej! Jag fick sämsta slutet!. Jag trodde jag var på väg till "Monolith"-slutet som folk talat om men tji fick jag, vilken antiklimax buuhuu!.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Spelet var LÅÅÅNGT under mina förväntningar, är grymt besviken, MEN det är fortfarande värt att köra igenom om man inte har något annat vettigt för sig.

1) Det skulle varit en FRI värld, inga jävla staket och bullshit.
2) Dom tog bort möjligheten att köra fordonen. Jag ÄLSKAR att kunna åka i fordon i skjutspel, det var det som var så jävla coolt med Hidden and Dangerous (trots att man typ aldrig åkte dom).
3) Dom tog bort möjligheten att flyga helikoptern.

Ja ok om dom hade stressat osv, men nu har dom ju haft en BRA jävla lång tid på sig att utveckla det här spelet. Det är inte imponerande att kulorna dalar efter en viss sträcka beroende på vilket vapen och ammunition man använder, sånna grejjer kan en unge lära sig räkna ut utan problem. Det är inte imponerande att man kan skjuta igenom olika typer av material beroende på vilken kaliber man använder sig av.

Hela världen är helt STEL. Ingenting rör sig, dörrarna är öppna och sitter fast, det mesta sitter fast. Det är SKIT.
HL2-världen var mycket mera interaktiv än den i STALKER.

AI'n suger. Jag hade en pistol och dödade två snubbar med automatvapen bara genom att gå runt ett stort träd och skjuta på dom lite. Men jag förstår dom, det var ju mörkt och dom såg inte att jag gick 3 varv runt trädet och sköt dom i arslet.
Dom fäller dock rätt roliga kommentarer, jag kan ryska och förstår deras svordomar, det förgyller trista moment som dessa.

VAD HÄNDE MED COOP?!?!?!?!?
Det absolut viktigaste lämar dom bort, precis som klantarslena som gjorde Hidden and Dangerous 2. Totalt underkänt alltså, det är det som är roligast med sånna här spel ju! Man sitter och lanar med polaren, drar upp lite planer på hur man ska anfalla osv. Inte för att det spelar nån roll för AI'n suger, men det är iaf roligare än att sitta själv och lira.

Aja, det här spelet får trots min stora besvikelse 7 av 10, det är ju trots allt rätt snygga detaljer i spelet, det är sköna naturtrogna omgivningar och stämningen är bra och ännu bättre på nätterna.
Det HADE KUNNAT BLI EN FULLPOÄNGARE, potentialen fanns där, nu ligger allt hopp i händerna på dom som kommer utveckla grymma mods till spelet som kanske fixar det utvecklarna klantade sig med.

Permalänk
Medlem

du vet väl att utvecklarna kan göra världen mer levande som t.ex. ikke stela dörrar o sånt, med patchar? gäller även co-op. det enda jag är besviken på, är att man måste ha nån av de två andra förutom static lightning för att natten ska bli natt-svart.

alla med geforce 7900gs 256mb, vill ni posta era screens från stalker här, så att jag får se hur det ser ut med det grafikkortet? ska troligtvis köpa det kortet för att jag vill ha lika bra grafik som Mr. Bravo

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.