Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk

När det är så simpelt tycker jag det att man kan lägga mer kraft på taktik och liknande istället för att bara bygga upp enheter. Har iof inte spelat SC men det verkar tråkigt.

Sen är det ju nästan värt att köpa bara på grund av nostalgin. Filmsekvenserna emellan banorna är ju grymma.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har beställt från CDWOW?

299kr på CDWOW.COM. Gratis frakt!

http://www11.cd-wow.se/detail_results_3.php?product_code=1857...

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Är lite sugen på att skaffa C&C3 men lite osäker på hur det skulle gå på min dator. Tror ni det flyter hyffsat på ett x800xl, 3200+ och 1gig ram? Har ingen aning om hur krävande det här spelet är faktiskt.

Jag kör på datorn i sign med upplösningen 1680x1050 inställningarna strax under medium. Så det lär funka på din dator med..Jäkligt roligt spel för övrigt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Finns det något sätt att få C&C att köra i windowed mode ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
När det är så simpelt tycker jag det att man kan lägga mer kraft på taktik och liknande istället för att bara bygga upp enheter. Har iof inte spelat SC men det verkar tråkigt.

Sen är det ju nästan värt att köpa bara på grund av nostalgin. Filmsekvenserna emellan banorna är ju grymma.

Det är det som är poängen med SC, taktik !!
balansen mellan alla enheter och de olika raserna är klockren.
det jag fått ut hittills av c&c är typ - mammoth tanks krossar allt, köp 10 o du har klarat spelet.. cammandos kan skjuta ner 200 enheter själva, och ion cannon sprängde bort halva kartan ungefär.. visst har det sin charm men tröttnar lätt.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet, riktigt sköna filmer innan uppdragen och stora fighter utan lagg

Har precis kommit till akt III, vet någon hur många akter det är? Spelar som GDI nu först :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Jag älskar spelet, riktigt sköna filmer innan uppdragen och stora fighter utan lagg

Har precis kommit till akt III, vet någon hur många akter det är? Spelar som GDI nu först :>

totalt 5st med GDI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
Det är det som är poängen med SC, taktik !!
balansen mellan alla enheter och de olika raserna är klockren.
det jag fått ut hittills av c&c är typ - mammoth tanks krossar allt, köp 10 o du har klarat spelet.. cammandos kan skjuta ner 200 enheter själva, och ion cannon sprängde bort halva kartan ungefär.. visst har det sin charm men tröttnar lätt.

Det C&C bygger på är mer spelkänsla och enkelhet. Själv tycker jag nog att COH är bättre än båda spelen, men C&C är ju trots allt en klassiker.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Inaktiv

Annars så tycker jag dawn of war har en perfekt blandning utav taktik, spelkänsla, bas och resurshantering och jämn balans mellan de olika raserna.

Personligen tycker jag nästan det är roligare och bygga upp en riktigt fet bas och sen fokusera på armen. Just därför tycker jag itne vidare mkt om sc, byggnaderna ser ut att vara pyttesmå också

Men det nya command and conquer är helt klart ett förjälva bra och kul spel, riktigt sköna mellansekvenser!

En sak som är oerhört synd är dock att ea haed planer på att göra red alert 3 istället för ett nytt tiberium spel men så blev de inte :'(

Permalänk

red alert 3 finns men det är någon rysk p som gjort det (typ mod till zero hour)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv

kalle@anka har kört det, och det är inte red alert 2, det är endast en sketen mod, den sög, byggnaderna var groteska lika så fordonen och de finns ingen campign

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Någon som lyckats spela online? När jag trycker på Register så får jag direkt

"EReg har stött på ett problem och måste avslutas. blabla skicka felrapport/skicka inte"

:/

Edit: Ser att dom räknar ner på hemsidan, kanske ska vänta tills den klockan kommit till 0

Jag har också samma problem, men läste på det officiella forumet en admin tråd att dom vet om detta problem och försöker åtgärda det. Så vi får väl vänta tills patch 1.2 ><

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Jag har också samma problem, men läste på det officiella forumet en admin tråd att dom vet om detta problem och försöker åtgärda det. Så vi får väl vänta tills patch 1.2 ><

Testat http://www.gamereg.ea.com ? står i manulen att man kan registrera sig där också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Ska finnas i Command Central eller vad det heter.

Jag hittar inte det.

Köpte via EA link... Men hittade lösning i registret.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Det C&C bygger på är mer spelkänsla och enkelhet. Själv tycker jag nog att COH är bättre än båda spelen, men C&C är ju trots allt en klassiker.

Verkligen håller med dig till 100%

Någon som klarat det än? jag försöker klara alla bannor på svåraste så jag får fulla medlajer på alla bannor, är fortfarande på GDi kampanjen :S

Förvisso så äger Mammoth tanks allt, MEN det är självklart att det finns saker som tar ut dem, det är ju inte utan anledning NOD tex har massor av offensiva förmågor(alltså bomber etc). Men men det är som sagt inte det spelet som är tänkt att vara det mest strategiska, COH är det bästa valet då tycker jag eller Supreme commander.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att någon fixar en mod så att man får commando-rösten från Tiberian Dawn för den nya är verkligen mesig. Real tough guy!

Permalänk

Är spelet bra?

Gärna om nån kan jämnföra det med supreme commander också.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Är spelet bra?

Gärna om nån kan jämnföra det med supreme commander också.

Om du kikar ovanför och på tidigare sidor ser du att flera stycken redan har gjort det.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER

SPOILER

Jag har just sprängt Kanes tempel med Iocannon, tror ni han överlevde?

Permalänk
Inaktiv

bamtaro jag har precis kalrat uppdraget där man ska skydda temple prime, och alla säger att kane är död iaf

Permalänk
Medlem

Tack för de mysiga spoilersen.
Gör en egen tråd om de vettja.
*mummel*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Entusiast

roliga spoilers med typ 1 rad mellanrum innan spoilervarningen. vafan. får väl vänta med singleplayer ännu längre då. inte lätt å missa när man skummar igenom den nya sidan av svar.

iaf lirat en hel del multiplayer hittills med ett par polare, underbart spel

NOD ftw!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Men kan ni sluta spoila utan en rejäl spoilertag för i helvete!

kan inte nån fixa vettiga spoilertags som riktiga forum har? alltså så man måste markera texten eller trycka på knapp för att se den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Men kan ni sluta spoila utan en rejäl spoilertag för i helvete!

kan inte nån fixa vettiga spoilertags som riktiga forum har? alltså så man måste markera texten eller trycka på knapp för att se den.

Tror inte folk här skulle använda de ändå.

Har iaf sparat 399kr nu.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Tror inte folk här skulle använda de ändå.

Har iaf sparat 399kr nu.

Finns flera forum som har en knapp med spoiler så kommer taggarna fram.
Orkar man inte använda den ska man straffas... Hårt... gärna så förbrytarens mamma ser det också.

Permalänk
Hedersmedlem

kunde inte låta bli.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jo tycker det där också är jobbigt, inga spoilers!
Om du nu är en spoiler kan man väl göra en liten popup eller något borde inte vara så svårt.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

SPOILER

Någon som kan hjälpa mig vinna över scrin? Banan där man tar engineers till 2 power plants så får man en bas och några sonic towers eller vad de heter. Jag lyckas nästan besegra dem men så tar tiberiumet slut samtidigt som de verkar ha oändligt med resurser och matar ut feta carriers :/

Jag är askass på alla C&C-spel med detta var faktiskt riktigt kul ändå!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
SPOILER

Någon som kan hjälpa mig vinna över scrin? Banan där man tar engineers till 2 power plants så får man en bas och några sonic towers eller vad de heter. Jag lyckas nästan besegra dem men så tar tiberiumet slut samtidigt som de verkar ha oändligt med resurser och matar ut feta carriers :/

Jag är askass på alla C&C-spel med detta var faktiskt riktigt kul ändå!

jag hade också lite problem med det uppdraget, när tiberiumet tog slut så skickade jag som sista åtgärd ca 8st mammoths och 6st juggernauts rakt mot basens drone (scrins "huvudbyggnad", och uppdragets mål), utan att bry sig om den stora högen scrin-units som stod o skjöt på dem. Mammoths och Juggernauts blir slaktade, men jag lyckades förstöra drone platform:en men min sista attackstyrka vilket gjorde att uppdraget vart slutfört.
Finns antagligen något bättre sätt att göra det på, men du kan ju pröva att bara pumpa ut mammoths & juggernauts till du får ~10 av varje för att sedan låta dem gå direkt mot dronen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
http://www.project-topgun.net/yoda/spoiler.jpg
kunde inte låta bli.

Oh noes!
He spoiled the game AND the thread! ZOMG!

var ju faktiskt liiiiiite roligt