Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Rocketgubbar mot Avatars så har Avatars inte en chans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Ge det lite tid så kommer nog fler taktiker utvecklas.

En taktik som absolut inte fungerar är den där man kan bygga bra base defence och sen bara sitta och trycka. Det saknar jag i från Generals/Zero hour.

Vet ni föresten om det kommit ut någon patch så att man kan lira Generals/Zero hour på C2D?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Klart du kan, om vi säger att varje mammoth tank kostar 2500 spänn, och varje obelisk of light kostar 1800 spänn, då varje obelisk ensam mot en ensam mammoth tank vinner....
Bygg bara lika många obelisks som fienden har tanks
Eller rättare sagt, ha lika mycket pengar i försvar som han har i armén, det funkar visst
Glöm inte att du kan använda beam cannons för att maxa en obelisks range / rate of fire / damage. 4 beam cannons per obelisk så är den maxad, dyrt, men inte ens artilleri kan nå dina torn..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jasså? Därför jag slog ut två GDI spammare nyss enbart med Nod Fanatics?

Map editor ska komma denna månaden sägs det.

Old KnotVillage, nja.. C&C3 "ska" inte funka med Vista 64, de har själva sagt att de inte stödjer 64-bitars versionen av Vista överhuvudtaget, så om det funkar någorlunda är det ren tur.

Det verkar ju finnas en hel del här inne som lyckats få det att funka med 64 bit.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Har sett en väldigt intressant taktik. En snubbe byggde en massa power plants ändå till fiendebasen (jag tittade på bara) samtidigt som han byggde fullt med obelisk of lights bredvid som jämnade allt med marken som kom nära. Lite avatars på det och utklassningen var ett faktum.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Har sett en väldigt intressant taktik. En snubbe byggde en massa power plants ändå till fiendebasen (jag tittade på bara) samtidigt som han byggde fullt med obelisk of lights bredvid som jämnade allt med marken som kom nära. Lite avatars på det och utklassningen var ett faktum.

Några flygplan där så är matchen över.

Permalänk
Medlem

Någon här inne måste ju ha en lösning på mitt lilla problem???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag spelar C&C på vista 64 bit.
Bara installerade, fick inga fel eller något alls... bara fungera helt enkelt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Jag spelar C&C på vista 64 bit.
Bara installerade, fick inga fel eller något alls... bara fungera helt enkelt.

hm, under installationen fick inte jag heller några fel men när jag ska bläddra bland menyerna så saknar jag muspekare.

Man kan markera menyerna iallafall eftersom dom blir blåa när man drar musen över dem men det är svårt att spela själva spelet när man inte ver var man har själva musen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
hm, under installationen fick inte jag heller några fel men när jag ska bläddra bland menyerna så saknar jag muspekare.

Man kan markera menyerna iallafall eftersom dom blir blåa när man drar musen över dem men det är svårt att spela själva spelet när man inte ver var man har själva musen.

Den stora skillnaden är olika hårdvara.

Har märkt att när man markerar units i C&C så är indikatorn definitivt olika mellan nvidia och ati användare.

För mig blir det bara en liten rund ring runt en unit medans på alla andra jag sett spelat och haft Nvidia blir hela "ringen" färgad.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem
Citat:

Den stora skillnaden är olika hårdvara.

Har märkt att när man markerar units i C&C så är indikatorn definitivt olika mellan nvidia och ati användare.

För mig blir det bara en liten rund ring runt en unit medans på alla andra jag sett spelat och haft Nvidia blir hela "ringen" färgad.

Ok, så mitt kort funkar alltså inte.

Nvidia BFG 7950GT 512Gb PCI-E

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort är det inget fel på.
Men det är ju trots allt kombon Nvidia & Vista du kör...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ditt grafikkort är det inget fel på.
Men det är ju trots allt kombon Nvidia & Vista du kör...

Vad ska man köra med Vista då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror ni att spelet kommer att funkar på min dator (se nedan)? Beredd att köra på low-medium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Tror ni att spelet kommer att funkar på min dator (se nedan)? Beredd att köra på low-medium.

Jadå det kommer fungera. En kompis sitter med 512mb RAM, Pentium 4 2.0GHz, 9800SE och kör med 1280x1024, Low och en del på medium. Spelar man dock fler än 2vs2 så fungerar det inte bra.

Permalänk

Blev lite besviken på grafiken, inte alls så färgglad och levande som Generals.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att snabbskriva i "party"? Utan att gå in på mailboxgrejjen och markera namnet och sen skriva...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli

Fungerar på min dator, se sign. Allt på low, flyter bra.

EDIT: Vi har i stort sett samma dator, har 512mb ram också. Så det kommer flyta för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Är det bara jag som spelar C&C-spel för story och coola enheter, och inte multiplayer? Känns som det ibland.

Jag.. spelar nästan aldrig MP

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Jag.. spelar nästan aldrig MP

Jag lirar bara CC serien för att spöa alla över lan eller Internet :D. Och än så länge är jag en conquer ;):):P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Jag lirar bara CC serien för att spöa alla över lan eller Internet :D. Och än så länge är jag en conquer ;):):P

jag är alltid i Command

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Hur gör man för att snabbskriva i "party"? Utan att gå in på mailboxgrejjen och markera namnet och sen skriva...

Backspace är teamchat som default. Det går att ändra i keybindings antar jag.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som tycker att Scrin blir för farliga när dom börjar få ut sina carriers + tripods med buzzers på?

Permalänk
Medlem

Är det någon som råkat ut för vad jag och några kompisar hela tiden får, när vi spelar över nätet så helt plötsligt i olika skeden av spelet blir det osynkroniserat .
Väldigt irriterande faktiskt.

Och Scrin är ju klart roligast och det är snarare mamoth tanks som är orimligt starka.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Är det någon som råkat ut för vad jag och några kompisar hela tiden får, när vi spelar över nätet så helt plötsligt i olika skeden av spelet blir det osynkroniserat .

Och Scrin är ju klart roligast och det är snarare mamoth tanks som är orimligt starka.

Nu får ni sluta!!!

Jag blir galen, spelet verkar så jävla bra och så får jag inte igång det!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aldrig råkat ut för osync och jag spelar varje dag med en kompis. För honom fungerar inte spelet med routern i, kör någon av er med router? Isf testa att koppla ur och se om det fortfarande är problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Sync-problemet är fixat i 1.04, bara och patcha

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Sync-problemet är fixat i 1.04, bara och patcha

Tyvärr inte, vi testade igår med 1.04 patchen installerad och det hjälpte INTE.
En kompis skickade ett ganska surt mail om det till EA...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Bara jag som tycker att Scrin blir för farliga när dom börjar få ut sina carriers + tripods med buzzers på?

Ja carriers är livsfarliga även mot större armeer med tanks. Prova APCs med Rocket-gubbar i (om du är GDI) och koncentera din eld på en carrier i taget (annars skjuter du bara ner småskeppen och dör)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Behöver lite taktikhjälp här om det är nån som kan. Scrin mot Scorpion rush, hur överlever man mot en skillad rushare ? Försöker spamma ut disintergrators men de är ju inte så jävla bra om de inte blir överkörda. Det känns helt hopplöst, vet inte vad som kan va bra mot de. hjälp uppskattas