Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag bara älskar att höra när folk klagar på detta spel. Jag menar det. >:) Jag avskyr EA och jag tycker dom har misslyckats med spelet ända sedan jag såg den första tiberiumkristallen. På deras hemsida kan man varje dag se en tråd där någon drar upp punkter med missnöje över spelet.

Generelt tycker jag dock inte om att klaga på spel. Jag klargar bara om jag tycker att det har misslyckats med vad det var tänkt att erbjuda. (Vilket inte nödvändigtvis innebär att tillfredställa alla spelare.)

Låter som att du hade en rätt bitter inställning redan från början. Du sågade alltså spelet när du såg den första tiberiumkristallen. Grattis!

Permalänk

Kom igen, det är ju ett spel från EA. Jaja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jisses, såga ett spel, som enligt väldigt många är väldigt bra, bara för att det är EA som är utgivare...

Synd att du kommer missa mååånga bra spel i framtiden som EA släpper..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Nej det är ju inte därför. Jag har redan nämn tidigare i tråden varför.

Visa signatur
Permalänk

Vilken uppståndelse över att nån tycker ett spel är dåligt. Låt de som tycker det är dåligt tycka det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Vilken uppståndelse över att nån tycker ett spel är dåligt. Låt de som tycker det är dåligt tycka det.

Grejen är att man blir irriterad när någonklagar över något utan att nämna varför. Jag har nämnt varför tidigare i tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Grejen är att man blir irriterad när någonklagar över något utan att nämna varför. Jag har nämnt varför tidigare i tråden.

Var har du nämnt det? Ser bara att du klagar på spelet å tycker EA har misslyckats med det. Du säger inte varför någonstans vad jag kan se.

Edit.
Letade igenom tråden och hittade några av dina anledningar, fel av mig ber om ursäkt.

Har ett problem, när jag försöker se på battlecast och replays så avbryts alltid matcherna väldigt abrupt och för det mesta verkar det inte ens någon vara nära att förlora. Ibland kommer det även något error medelande som säger att spelet har förlorat synken eller något liknande.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Jag bara älskar att höra när folk klagar på detta spel. Jag menar det. >:) Jag avskyr EA och jag tycker dom har misslyckats med spelet ända sedan jag såg den första tiberiumkristallen. På deras hemsida kan man varje dag se en tråd där någon drar upp punkter med missnöje över spelet.

Generelt tycker jag dock inte om att klaga på spel. Jag klargar bara om jag tycker att det har misslyckats med vad det var tänkt att erbjuda. (Vilket inte nödvändigtvis innebär att tillfredställa alla spelare.)

Men om du inte köpt spelet, vad har du att klaga på? Vad får dig att behöva klaga på ett spel som du varken spelar eller tänker någonsin spela.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Det är ett spel som kunde ha blivit bra om Westwood hade gjort det. Jag tycker att spelet är misslyckat. All drastisk ändring på tiberium GDI hoppat tillbaka i utvecklingen, endel fula och opassande enheter, alla enheter produceras på <= 7 sekunder. Bla bla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ett spel som kunde ha blivit bra om Westwood hade gjort det. Jag tycker att spelet är misslyckat. All drastisk ändring på tiberium GDI hoppat tillbaka i utvecklingen, endel fula och opassande enheter, alla enheter produceras på <= 7 sekunder. Bla bla.

Alltid lika trevligt när man använder andras åsikter iställer för att skaffa en egen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: C&amp;amp;C Tiberian Wars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Testa stänga av V-sync.

Vad är det och hur gör man det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett bra spel. Väldigt svårt vid sina stunder då jag vill få 100% om man ska kalla det så.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Vilken färg ska muspekaren ha på TW när man bläddrar bland menyerna?

Kan det vara så att mitt BFG 7950GT 512Mb 533Mhz inte stödjer TW?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Och på vilket sätt är det dåligt att enheter produceras snabbt? Ska man vänta flera minuter för att få ut enheter? Isåfall blir det riktigt drygt att spela... Ska du pilla naveln medans de byggs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Och på vilket sätt är det dåligt att enheter produceras snabbt? Ska man vänta flera minuter för att få ut enheter? Isåfall blir det riktigt drygt att spela... Ska du pilla naveln medans de byggs?

Han vill väl ha lägre tempo på spelet i sig. Men jag tycker det är rätt lagom som det är. Sålänge man inte kan producera fortare än man kan döda så är det hållbart.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: C&amp;amp;amp;C Tiberian Wars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Vad är det och hur gör man det?

Kom på att det är tvärtom, man kan testa slå på V-sync.
Det gör du inne på grafikkorts inställningarna (högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, sedan egenskaper på grafikkortet).
Vet att det hjälper på NHL06 men vet inte om det funkar på C&C3.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: C&amp;amp;amp;amp;C Tiberian Wars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Kom på att det är tvärtom, man kan testa slå på V-sync.
Det gör du inne på grafikkorts inställningarna (högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, sedan egenskaper på grafikkortet).
Vet att det hjälper på NHL06 men vet inte om det funkar på C&C3.

Hm, hittar inget V-sync, finns det någpt svensk namn på V-sync och vad står V för?

Stödjer inte Nvidia GeForce 7950GT TW?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från http://sv.wikipedia.org/wiki/V-sync

Citat:

Vertical sync, "V-sync" eller "Vertical synchronization" är en teknik som till exempel spel kan använda för att undvika sk "tearing" av bilden (dvs att delar av bilden kan vara från föregående bildruta).

När V-sync är aktiverad uppdateras alltså inte bildskärmen förrän hela bildrutan är färdigritad. Detta ger ofta en lägre fps men i gengäld undviker man felaktiga bildrutor.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ivarjefall att spelet är Precis som det ska vara, det ÄR Command & Conquer i själ och yta. Och det var aldrig nånsin meningen att det skulle vara någonting annat!

Att klaga på att det är fast-paced är som att klaga på att en ferrari kör fort.. Köp inte ferrarin då? Varför förväntade du dig en Fiat Panda?

Superbt varierande raser IMO, speciellt för att vara C&C, det C&C spel hittills (räknar INTE Red Alert eller Generals, de va inte C&C, de bar bara titeln, helt annat universum) som har störst variation i rasernas byggsätt och enheter.
Jag äger Supreme Commander också, jag vet vad djupa spel innebär, så ge inte mig nån jävla stämpel bara för att jag gillar detta, era, omogna små, hat-ungar!

Jag älskar det.
Och min avatar är f.d Tarja från Nightwish, och hon är het, och va jävligt bra på sin sak, därför har jag rätt och ni har fel
Se så ledsen hon blir när ni tjötar såhär, gillar ni inte spelet kan ni vara goda och lämna tråden till oss som gillar det så vi kan få lite fina positiva glada taktik-diskutioner.
Tack!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag tycker ivarjefall att spelet är Precis som det ska vara, det ÄR Command & Conquer i själ och yta. Och det var aldrig nånsin meningen att det skulle vara någonting annat!

Att klaga på att det är fast-paced är som att klaga på att en ferrari kör fort.. Köp inte ferrarin då? Varför förväntade du dig en Fiat Panda?

Superbt varierande raser IMO, speciellt för att vara C&C, det C&C spel hittills (räknar INTE Red Alert eller Generals, de va inte C&C, de bar bara titeln, helt annat universum) som har störst variation i rasernas byggsätt och enheter.
Jag äger Supreme Commander också, jag vet vad djupa spel innebär, så ge inte mig nån jävla stämpel bara för att jag gillar detta, era, omogna små, hat-ungar!

[...]
Tack!

Bra sagt.

Köpte det några dagar sedan enbart för singleplayer/skirmish (jag är riktigt usel i MP ) och måste säga att de har lyckats blåsa nytt liv i serien - det känns som en värdig uppföljare. Scrin passar faktist in i serien också måste jag säga, man hade ju aningar om att en invasion/kontakt med rymdvarelser skulle ske nångång efter att man spelat Tiberian Sun + Expansionen.

Är det bara jag som spelar C&C-spel för story och coola enheter, och inte multiplayer? Känns som det ibland.

Visa signatur

.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: C&amp;amp;amp;amp;amp;C Tiberian Wars

Citat:

Stödjer inte Nvidia GeForce 7950GT TW?

Jo det ska det göra.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatrimVidz
wow, ser häftigt ut.

varför trackar alla ner på EA?
när tog dom över c&c spelen egentligen, vid Generals ?
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet, vad lyckades westwood med ? okej det första och red alert är grymmt bra men sen har dom gjort några helt misärt dåliga spel, så jag har fullt förtroende för ea att dom fixar ett nytt bra spel.

du har inte spelat Red alert 2 va? d:

men till tråden..

tycker själv att CC3 är kul som fan.. men det har inte den där känslan som det var förr.. om ni förstår vad jag menar d;

kul är det iallfall men inte lika kul d:

mvh

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Samma för mig, ibland går det fint och ibland krashar spelet när man är i online lobbyn. Efter omstart av datorn så funkar det fint igen.

Någon annan än jag som inte kan logga in nu förresten? När jag ska logga in så får jag connection failed, funkade fint igår..

Edit: Attention, attention!
Patch 1.03 släppt.

Nu även 1.04!!!

Nu håller jag på att bli galen.....

TW ska gå att köra med Vista 64. Geforce 7950GT ska stödja spelet men ändå har jag ingen muspekare.

Har prövat det där med V-sync utan framgång, har uppdaterat till 1.04 samt de senaste drivrutinerna till grafikkortet.

Vad fan för man, älskar C&C och 3 vekar ju inte sämre än de tidigare utgåvorna.

Hur ser muspekaren ut, är det som den vanliga pilen på skrivbordet samt vilken färg har den?

Kom gärna med förslag!!

Ersätter 1.04 de tidigare patcharna eller måste man även ladda ner 1.01 osv...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några maps att ladda ner som man kan köra i skirmish?
Eller en editor till och med?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Finns det några maps att ladda ner som man kan köra i skirmish?
Eller en editor till och med?

http://www.commandandconquer.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.commandandconquer.com/

Tack, men jag väntade mig några fler
Fanns bara en.
Kommer snart antar jag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Var det någon som hittade lösningen på TiNo's problem med "Det går inte att hitta procedurstartadressen GetVolumePathNamesForVolumeNameW i DLL-filen KERNEL32.DLL."

För jag tycks ha samma problem. Kan det bero på w2k?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
så vi kan få lite fina positiva glada taktik-diskutioner.

EA har ju misslyckats med speldesignen helt

Den taktiken alla kör med online nu och som är den enda som egentligen fungerar är att spamma tanks... Infanteriet har ingen chans så som spelet ser ut nu, bara waste of money... Spamma tanks så vinner du

Permalänk
Medlem

Jasså? Därför jag slog ut två GDI spammare nyss enbart med Nod Fanatics?

Map editor ska komma denna månaden sägs det.

Old KnotVillage, nja.. C&C3 "ska" inte funka med Vista 64, de har själva sagt att de inte stödjer 64-bitars versionen av Vista överhuvudtaget, så om det funkar någorlunda är det ren tur.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Entusiast

Nja, tank spam är absolut inte det bästa man kan komma med.

Möter jag tank spam, drar jag själv ut tanks, MEN jag blandar in lite rocket trupper i stridens hetta är det inte många motståndare som lyckas få ut alla rocketgubbar som gör ordentligt med skada mot tanks. Sedan drar jag ut lite air för att avsluta fienden

tänk lite, så ser ni att tank spam kommer inte vara den bästa taktiken väldigt länge. Spelet är nytt, folk kör enkla taktiker som äger 'noobs'. ge det lite tid så kommer nog fler taktiker utvecklas.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II