Permalänk
Medlem

Liten tyst kylare till socket 775?

Något tips på en liten (d.v.s. låg) och väldigt tyst kylare till socket 775? Tänkte slippa klämma in vattenkylningen i det här chassit (vet inte hur mycket plats jag har att röra mig med):

(http://www.aerocool.com.tw/case/aerocube/aerocube.htm )

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!

Permalänk

Nu vet jag inte exakt hur mycket plats du har, men denna kanske kan passa? Fläkt kommer ju till, men om det passar har du ju fördelen att du kan välja en tyst fläkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FuzzyDuck
Nu vet jag inte exakt hur mycket plats du har, men denna kanske kan passa? Fläkt kommer ju till, men om det passar har du ju fördelen att du kan välja en tyst fläkt.

Har både den och SI-120 (köpte SI då XPn inte passade i mitt nya system då moderkortets egna kylning var i vägen) och jag har fått ett bättre intryck av SI-120 så jag skulle isf häldre rekommendera den.

Edit: Kör för nuvarande den passiv i följande system i sign och ligger trots det på ~50C i Load, om jag minns rätt, har inte kollat på ett tag nu, men minns att det var helt Ok. Jag har dock inte klockat än, när jag sen ska göra det så åker en fläkt på

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Tja, jag kör aldrig någonting krävande, så om det går att köra passivt så är det ett plus

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!

Permalänk
Medlem

hej undrar om socket 775 intel p4 är en gamal model eller nya hade något som hete 475 på min gamla data

Permalänk
Medlem

Socket 775 är den senaste förpackningen ifrån Intel och 478 var dess föregångare. Sen finns det P4 även till socket 775 om det var det du undrade över swag?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om
Thermaltake Blue Orb II är någonting att ha? Kan den passa i ovan nämnda chassi? Är den tyst? (Ska inte klocka eller köra krävande spel eller något sådant)

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!

Permalänk
Inaktiv

Så hur gick det med kylaren? Vilken passade?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SP5171U-7...

mycket liten

Se bra ut, men är den inte högljudd som fan? Jag hade en simpel SPIRE fläkt som man kopplade till PCI typ, som blåste mot min Silent grafikkort. Och det lät som fan, full effekt konstant typ.