S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Avstängd

Ta tid med spelet, gör alla quest istället för att gnälla "bah, 17h"

Tog fan knappt 10h för mig att få skit slutet, spelar en andra gång nu och är redan uppe i 17-20h fast mer än hälften är kvar..
Jag tar tid på mig att studera fiendens rörelse så jag kan plocka dom med dämpade pistolen.. men det krävs att man låter gänget dö i första uppdraget så man kan ta pistolen..

Lite buggar i AI:n, när man ska under tågbron där militären vaktar så är det riktigt sopigt.
Jag gick fram till vakten så står där, han kräver 500RU för att jag ska förbi, väntar bara tills andra vänder ryggen till, plockar fram dämpade pistolen och trycker av... ner med vapnet igen, dom vänder på sig men ingen reagerar ett skit... jag plockar på mig AKm 74/2:an och knallar vidare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Spelet suger. Kort och gott, det suger. Eller hur?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Spelet suger. Kort och gott, det suger. Eller hur?

Givande kritik, verkligen.

Nej jag tycker verkligen inte att spelet suger, älskar främst atmosfären i spelet, första gången jag startade i zonen var häpnadsväckande..
Sedan gillar jag känslan, vapenkänslan, roliga eldstrider.

Nu har jag inte möjlighet att spela det i multiplayer men var beta testare för MP-Betan när det begav sig och jag fastnade för det så jag funderar
på att köpa spelet bara för att få spela MP.

Kan ta och skriva något negativt också, slutet, slutet är enligt mig lite lustigt och förstörde lite utav helhetsbilden.
Dock finns det olika slutscener, har spelat två utav dom.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaLo

PS. Hajar inte hur man citerar riktigt, får sätta mig in i det nästa gång.

tryck på "citera"-knappen längst ner till höger på det inlägg som du vill citera så dyker rätt kod upp i inläggsrutan

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Bara det faktum att de har en strids-AI som många gånger beter sig människolikt är häpnadsväckande, man kan verkligen förstå att det tog den tid det tog.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Bara det faktum att de har en strids-AI som många gånger beter sig människolikt är häpnadsväckande, man kan verkligen förstå att det tog den tid det tog.

Som när ett gäng stalkers fick syn på en soldat och klumpade ihop sig i en hög vid ett staket och försökte skjuta honom genom det? Eller att soldater får syn på en genom träd och buskar även om man ligger ner och sen springer tre stycken i en klump rakt inpå en. Att de vet var man är fastän man försöker lura dem? De verkar i stort sett se en genom väggar fastän det är kolsvart.

Njae, AI:n lämnar mycket att önska om jag ska vara ärlig, visst funkar den för det mesta, men de där ovanstående situationerna är skrattretande. Det verkar hittills funka bättre med mutanterna av någon anledning. Tycker det är schysst att hundarna bryter upp och flyr om man dödar ett par i deras pack. Det är också trevligt att soldaterna inte går till samma plats varenda gång, även om de verkar vara hejdundrandes dåliga på att göra cirkelrörelser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Som när ett gäng stalkers fick syn på en soldat och klumpade ihop sig i en hög vid ett staket och försökte skjuta honom genom det? Eller att soldater får syn på en genom träd och buskar även om man ligger ner och sen springer tre stycken i en klump rakt inpå en. Att de vet var man är fastän man försöker lura dem? De verkar i stort sett se en genom väggar fastän det är kolsvart.

Njae, AI:n lämnar mycket att önska om jag ska vara ärlig, visst funkar den för det mesta, men de där ovanstående situationerna är skrattretande. Det verkar hittills funka bättre med mutanterna av någon anledning. Tycker det är schysst att hundarna bryter upp och flyr om man dödar ett par i deras pack. Det är också trevligt att soldaterna inte går till samma plats varenda gång, även om de verkar vara hejdundrandes dåliga på att göra cirkelrörelser.

hmm håller inte med. Dom är störigt duktiga på kringående manövrar. Nu klarar jag mig hyffsat när man har lite protection men innan var det quickload marathon vid varje större drabbning. Sen att de gör helt olika saker varje gang man laddar om också är en frisk fläkt.
annars brukar man kunna dö en gång och sedan vara beredd på att fienden gör precis samma sak igen. I det här spelet funkar det inte. De gör så brutalt olika gejer varja gång. riktigt kul.
Har aldrig varit med om det scenario du beskriver, att de fastnar. Tycker överlag att de är duktiga att ta sig runt saker. Har buggat en gång eller två så deras vapen sticker ut genom en dörr eller låda och de kan skjuta och träffa mig dock.

Permalänk
Avstängd

Ai:n har lite buggar, dock så är det olika från gång till gång..

Hoppas dom fixar den snart, det är ju som tur inte EA som ger ut spelet

Ett ställe som AI:n visade sig bugga en del, basen där man ska rädda Mole. Jag gömmer mig i en av lokalerna brevid en trappa, soldaterna kommer en och en som jag sätter en skott i nacken på.. inga andra reagerar alls och fler kommer och kliver över sina kamrater.. men jag gjorde om för att Mole råkade dö, gör samma sak men nu jävlar sket det sig helt, någon står i mörkret och skjuter mig med ett skott i huvet efter att jag fått ner en av soldaterna.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ai:n har lite buggar, dock så är det olika från gång till gång..

Hoppas dom fixar den snart, det är ju som tur inte EA som ger ut spelet

Ett ställe som AI:n visade sig bugga en del, basen där man ska rädda Mole. Jag gömmer mig i en av lokalerna brevid en trappa, soldaterna kommer en och en som jag sätter en skott i nacken på.. inga andra reagerar alls och fler kommer och kliver över sina kamrater.. men jag gjorde om för att Mole råkade dö, gör samma sak men nu jävlar sket det sig helt, någon står i mörkret och skjuter mig med ett skott i huvet efter att jag fått ner en av soldaterna.

Tycker att ai är lite skadad med, sprang förbi en ruta nedaför ett hus, ett fönster med galler och det var en från duty inlåst dära nere, tog mig in och runt huset men först kom en jävla massa banditer upp från en trappa sket helt i att skuta så fyllde dom med bly men sedan i ett annat rum var banditerna helt uber dom sammarbetade som värsta swat skydda varandra och gömnde sig baki pelar, bord, betong suggor, hörn och jävlat allt annat.

Permalänk

Nu har jag fixat 3 olika slut men jag lyckas aldrig hitta Sterlok eller vad han nu heter.

SPOILER!!!!

Den när man går berserk i rummet och softar i gräset
Den när man går med doctorn och lägger sig i ett rör
Och skit slutet

Någon som har några tips på vad man ska undvika och vad som är viktigt för att få ett slut så man får reda på lite mer?

Visa signatur

_________________
Jag blir lycklig av prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av convitato
Nu har jag fixat 3 olika slut men jag lyckas aldrig hitta Sterlok eller vad han nu heter.

SPOILER!!!!

Den när man går berserk i rummet och softar i gräset
Den när man går med doctorn och lägger sig i ett rör
Och skit slutet

Någon som har några tips på vad man ska undvika och vad som är viktigt för att få ett slut så man får reda på lite mer?

Ingen spoiler men du....var mer uppmmärksam på storyn....framför allt filmerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Givande kritik, verkligen.

Nej jag tycker verkligen inte att spelet suger, älskar främst atmosfären i spelet, första gången jag startade i zonen var häpnadsväckande..
Sedan gillar jag känslan, vapenkänslan, roliga eldstrider.

Nu har jag inte möjlighet att spela det i multiplayer men var beta testare för MP-Betan när det begav sig och jag fastnade för det så jag funderar
på att köpa spelet bara för att få spela MP.

Kan ta och skriva något negativt också, slutet, slutet är enligt mig lite lustigt och förstörde lite utav helhetsbilden.
Dock finns det olika slutscener, har spelat två utav dom.

Jag ska väl utveckla min kritik lite då. Spelet är oengagerande! Jag har ju ingen aning om vad spelet handlar om. Introfilmen gav ju inget och var dessutom väldigt dåligt animerad. Sen tycker jag styrningen är sämre än vad den är i alla andra spel i kategorin. Att ducka lågt genom att trycka på två knappar samtidigt är ju jätteknepigt. Grafiken är undermålig och töntig. Det ger ett intryck av att speltillverkarna alldrig varit utomhus =/

AIn är ju allt utom imponerande. Som nämnts så ser dom genom saker, främst buskar kanske som är fullkomligt ogenomskinliga och sen kan dom träffa rätt hårt på långt håll när man själv inte har en chans att träffa dem. Första banan klättrade jag upp i huset nära järnvägsbron varunder soldaterna vaktar. Jag hade muckat med dem så de ville ha min skalp men istället ställde de sig på rad nere på vägen. Sen dog jag av strålning för jag hade inte fattat att saken jag fäst i mitt bälte var dödlig...

Visst det kanske är planerat att man har minnesförlust och inte vet vad spelet handlar om men man behöver ändå få veta hur mekaniken fungerar. Varför man blir radioaktiv, varför man dör sakta av det, hur man blir radiodeaktiverad (jag hittade på det ordet), hur man ser att man blir trött... Helt enkelt lite GUI-översikt. Som det är nu tycker jag bara synd om töntarna som jobbat med skiten (i var det 7 år?) men jag ska ge det en andra chans eftersom ni talar så högt om det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Grafiken är undermålig och töntig. Det ger ett intryck av att speltillverkarna alldrig varit utomhus =/

man börjar undra vem som aldrig varit ute
men men smaken är som baken, dock det ända jag kan hålla med dig om är att AI'n är kass annars är styrningen som vilket FPS's som helst med fler val och funktioner dock, samma med UI'et där logiskt tänkande funkar men alla har ju inte det heller ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ai:n har lite buggar, dock så är det olika från gång till gång..

Hoppas dom fixar den snart, det är ju som tur inte EA som ger ut spelet

Ett ställe som AI:n visade sig bugga en del, basen där man ska rädda Mole. Jag gömmer mig i en av lokalerna brevid en trappa, soldaterna kommer en och en som jag sätter en skott i nacken på.. inga andra reagerar alls och fler kommer och kliver över sina kamrater.. men jag gjorde om för att Mole råkade dö, gör samma sak men nu jävlar sket det sig helt, någon står i mörkret och skjuter mig med ett skott i huvet efter att jag fått ner en av soldaterna.

hahahaa! Samma sak hänmde mig

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
J

Visst det kanske är planerat att man har minnesförlust och inte vet vad spelet handlar om men man behöver ändå få veta hur mekaniken fungerar. Varför man blir radioaktiv, varför man dör sakta av det, hur man blir radiodeaktiverad (jag hittade på det ordet), hur man ser att man blir trött... Helt enkelt lite GUI-översikt. Som det är nu tycker jag bara synd om töntarna som jobbat med skiten (i var det 7 år?) men jag ska ge det en andra chans eftersom ni talar så högt om det.

Eller så läser man i manualen! För du har väl *gasp* inte piratat, iofs även om du har det finns det en manual!?

Är ju inte direkt så svårt att lista ut vad radioaktivitetsmätaren är för och varningarna på skärmen. Sen om man bara tar sig tid och läser på sakerna förstår man liksom vad dom gör...

Att dom träffar dig beror antagligen på att de har aningen bättre vapen än dig...

Permalänk
Medlem

Mitt ex damp ner i brevlådan idag... *mumma*

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson Kritik

Men i princip alla dom sakerna du nämner med GUI'et osv. ser man ju på interfacet och i manualen som sagt.
Och historian berättas ju till en bit för bit.

Grafiken beror ju stort på om man kör med högsta på allt eller medel eller low, jag tycker grafiken är jäkligt fin på max.

Sedan AIn.. den har jag inte så mycket att säga om faktiskt men har ni provat på de alla olika svårighetsgraderna?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Jag ska väl utveckla min kritik lite då. Spelet är oengagerande! Jag har ju ingen aning om vad spelet handlar om. Introfilmen gav ju inget och var dessutom väldigt dåligt animerad. Sen tycker jag styrningen är sämre än vad den är i alla andra spel i kategorin. Att ducka lågt genom att trycka på två knappar samtidigt är ju jätteknepigt. Grafiken är undermålig och töntig. Det ger ett intryck av att speltillverkarna alldrig varit utomhus =/

Din PDA fylls med info hela tiden när du går vidare i uppdrag, laddar ner dina offers PDA's, köper info, gör saker i ren allmänhet. Kolla under "Encyclopedia" så ser du hur mycket info som helst.
Och sen tycker jag verkligen inte att grafiken är dålig. Kolla mina screens 3 sidor tillbaka i tråden så ser du att det verkligen inte ser mycket sämre ut än något annat modernt spel. Särskillt skuggorna och himlen är bättre än något jag sett i ett spel än så länge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson

Visst det kanske är planerat att man har minnesförlust och inte vet vad spelet handlar om men man behöver ändå få veta hur mekaniken fungerar. Varför man blir radioaktiv, varför man dör sakta av det, hur man blir radiodeaktiverad (jag hittade på det ordet), hur man ser att man blir trött... Helt enkelt lite GUI-översikt. Som det är nu tycker jag bara synd om töntarna som jobbat med skiten (i var det 7 år?) men jag ska ge det en andra chans eftersom ni talar så högt om det.

Som sagt, kolla på din PDA så finns det hur mycket info som helst om detta. Det står även klart och tydligt i manualen. Första gången saker händer som att du blir trött av springande/bärande, blir radioaktiv, skjuter med vapen, osv så får du även ett pop-up meddelande där det står lite kort info om vad som händer och varför. Detta sparas sedan i din PDA. Vilken fjortis som helst skulle kunna lära sig detta spelet hyffsat snabbt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Jag ska väl utveckla min kritik lite då. Spelet är oengagerande! Jag har ju ingen aning om vad spelet handlar om. Introfilmen gav ju inget och var dessutom väldigt dåligt animerad. Sen tycker jag styrningen är sämre än vad den är i alla andra spel i kategorin. Att ducka lågt genom att trycka på två knappar samtidigt är ju jätteknepigt. Grafiken är undermålig och töntig. Det ger ett intryck av att speltillverkarna alldrig varit utomhus =/

AIn är ju allt utom imponerande. Som nämnts så ser dom genom saker, främst buskar kanske som är fullkomligt ogenomskinliga och sen kan dom träffa rätt hårt på långt håll när man själv inte har en chans att träffa dem. Första banan klättrade jag upp i huset nära järnvägsbron varunder soldaterna vaktar. Jag hade muckat med dem så de ville ha min skalp men istället ställde de sig på rad nere på vägen. Sen dog jag av strålning för jag hade inte fattat att saken jag fäst i mitt bälte var dödlig...

Visst det kanske är planerat att man har minnesförlust och inte vet vad spelet handlar om men man behöver ändå få veta hur mekaniken fungerar. Varför man blir radioaktiv, varför man dör sakta av det, hur man blir radiodeaktiverad (jag hittade på det ordet), hur man ser att man blir trött... Helt enkelt lite GUI-översikt. Som det är nu tycker jag bara synd om töntarna som jobbat med skiten (i var det 7 år?) men jag ska ge det en andra chans eftersom ni talar så högt om det.

du är härmed hatad av mig

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Grafiken är ful konstmässigt sett, det ser helt enkelt inte "spännande" ut.
PDA grejen kunde varit bättre gjord och det är lite rörigt, sen kan vem som helst "lära" sig den, men den är onödigt omständig.
Tycker fortfarande det värsta är dom där staketen, förstör frihetskänslan.
En annan sak är när man dör man blir så jävla förbannad, mest för att tar sån tid att ladda om sparfilen.
Är egentligen hur mycket som helst jag stör mig på.

Hela postapokalypt konceptet tycker jag är grymt, men jag förväntade mig mer.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Inaktiv

tycker att det flesta av er är ett par gnäll kärringar, gör ett bättre jobb själva. själv tycker jag det e underbart spel inte träffa på en bugg en sen letar jag inte efter dom heller spelar med all på max grafiken e skön, ni snackar om frihetskänsla helatiden men va fan säg ett annat som ger den ytan som stalker ger! spela spelet som det är itne som du trodde det skulle vara!!!!

Permalänk

Nä nu har jag gett spelet en andra chans och det suger bannimej fullkomligt! Jag kännerm ig stel som en invalid när jag försöker använda PDAn. Den zoomar ju ut när man scrollar in på hjulet och den zomar iväg i sidled på fel håll. Hela spelet är ju en enda röra av eländig action mot fåniga fiender som kryllar i tiotal. OFta man kan sitta och spreja samtidigt som man bandagerar sig fyra gånger i sekunden. Det gammla sketspelet counterstike har ju bättre styrning och vapenkänsla än det här tramset. Är det verkligen inte fler som bara tycker att vafan!? Äldre avancerade spel kom man in i och togs om hand i tex mafia som påminner ganska mycket om detta. Jag tycker inte det ska vara någon jävla gymnastikövning att spela datorspel där man måste läsa svåranvända PDAer och så men jag är sån att jag spelar spel grundligt och läser all text som kommer upp och testar alla alternativen i konversationer vilket hittills efter typ 5 timmar inte gett mej ett skvatt. Bara blahakonversation alltså.

Jag är en gamer som spelat spel under flera år och jag tycker stalker är svårtillgänglit så att säga. Svårt att förstå sig på. Tänk på en som spelar stalker som första datorspel vilka problem han skulle ha. Nä, vi gamers behöver gå ihop och ställa lite högre krav på vad för skit vi spelar. Detta är oacceptabelt och det tycker jag alla spel varit sen FarCry och kanske även lite innan dess...

Grafiken i datorspel har inte förändrats de senaste tio åren. Det enda som hänt är högre upplösning på texturer, fler texturer, texturer i lager, massa plottrigt gärs på marken, lite buskar och en jävla massa fler polygoner. Inget innovativt. Det är som PS3 hela skiten! "Ahh vi är så innovativa med vår PS3 som faktiskt är presis som föregångaren fast lite sämre om man mäter med dagens mått för 3an och dåtidens mått för 2an." Samma gäller 360. Nintendo har ju faktiskt skapat något nytt med Wii så mycket poäng till dem! Jag lägger ner datorspel helt i några år (bortsett från eve förståss) och tar en kurs i "anger management" istället...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Låter ju som ett toppenspel som är lätt värt 450kr.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Nä nu har jag gett spelet en andra chans och det suger bannimej fullkomligt! Jag kännerm ig stel som en invalid när jag försöker använda PDAn. Den zoomar ju ut när man scrollar in på hjulet och den zomar iväg i sidled på fel håll. Hela spelet är ju en enda röra av eländig action mot fåniga fiender som kryllar i tiotal. OFta man kan sitta och spreja samtidigt som man bandagerar sig fyra gånger i sekunden. Det gammla sketspelet counterstike har ju bättre styrning och vapenkänsla än det här tramset. Är det verkligen inte fler som bara tycker att vafan!? Äldre avancerade spel kom man in i och togs om hand i tex mafia som påminner ganska mycket om detta. Jag tycker inte det ska vara någon jävla gymnastikövning att spela datorspel där man måste läsa svåranvända PDAer och så men jag är sån att jag spelar spel grundligt och läser all text som kommer upp och testar alla alternativen i konversationer vilket hittills efter typ 5 timmar inte gett mej ett skvatt. Bara blahakonversation alltså.

Jag är en gamer som spelat spel under flera år och jag tycker stalker är svårtillgänglit så att säga. Svårt att förstå sig på. Tänk på en som spelar stalker som första datorspel vilka problem han skulle ha. Nä, vi gamers behöver gå ihop och ställa lite högre krav på vad för skit vi spelar. Detta är oacceptabelt och det tycker jag alla spel varit sen FarCry och kanske även lite innan dess...

Grafiken i datorspel har inte förändrats de senaste tio åren. Det enda som hänt är högre upplösning på texturer, fler texturer, texturer i lager, massa plottrigt gärs på marken, lite buskar och en jävla massa fler polygoner. Inget innovativt. Det är som PS3 hela skiten! "Ahh vi är så innovativa med vår PS3 som faktiskt är presis som föregångaren fast lite sämre om man mäter med dagens mått för 3an och dåtidens mått för 2an." Samma gäller 360. Nintendo har ju faktiskt skapat något nytt med Wii så mycket poäng till dem! Jag lägger ner datorspel helt i några år (bortsett från eve förståss) och tar en kurs i "anger management" istället...

Hoppas du har antiflamable suit på dig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

På "Find The Military’s Documents"/ "Find a Way Out Of The Underground" uppdraget, ska man bara ta dokumenterna och sedan klättra ner i kloakerna igen eller ska man döda alla militärer? Det jag gjorde var att jag tog dokumenterna och usb minnet och sprang tillbaka samma väg som jag kom ifrån. Find a stash+Find information about Strelok in the stash är ifylld medan Find a way out of the underground inte är det, trots att jag är ute. Kan det vara så att jag måste döda alla soldater i basen?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
På "Find The Military’s Documents"/ "Find a Way Out Of The Underground" uppdraget, ska man bara ta dokumenterna och sedan klättra ner i kloakerna igen eller ska man döda alla militärer? Det jag gjorde var att jag tog dokumenterna och usb minnet och sprang tillbaka samma väg som jag kom ifrån. Find a stash+Find information about Strelok in the stash är ifylld medan Find a way out of the underground inte är det, trots att jag är ute. Kan det vara så att jag måste döda alla soldater i basen?

Mvh

det är samma för mig "way out of the underground" är ej ifylld!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

har för mig att ni ska fortsätta rakt fram och inte gå tillbaka. Om "hålet" som ni klättrade in i är på vänster sida så ska ni rakt fram till höger. Tror det är det stället ni menar iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Har även tagit USB minnet, uppdraget kommer väl inte slutföras förens den uppgiften är kryssad?

Då menar jag inte militär uppdraget.

Jag har själv värvat spelet utan att kryssa i sista "uppgiften". Men det påverkar säkert spelet på något sätt om du gör det. Dock inte obligatoriskt.

Permalänk

Har jag tagit på mig brandsoldatmundering och aluminiumfolie (runt huvudet) i onödan? Jag hoppades på att bli flame:ad. Det skapar åtminstone diskussion.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Blablabla...gnällgnällgnäll...

Vad har du för IQ egentligen? Tex angående kartan på PDA'n, vem fattar inte efter några klick att den zoomar in när zoom-in knappen är intryckt, och att den zoomar ut när zoom-ut knappen är intryckt? Det känns VÄLDIGT basic i min mening. Detta beskrivs tom både i PDA'n och manualen. Det tar inte många minuter att vänja sig vid knapparna och funktionerna.

Och självklart går det inte bra att stå mitt i skiten och "spraya" mot 10 banditer/soldater. Detta är inte Quake. Du kan ju börja med att använda dig av omgivningen för att ta skydd i så du inte blir träffad av varenda kula dom avfyrar. Sen är det verkligen en fördel att skjuta patronvis via siktet på vapnet om du har tänkt att träffa något på avstånd över 10m och ha amunition kvar efter ditt första offer. Detta gör det också mycket enklare att träffa fienderna på de mindre skyddade delarna av kroppen som tex huvudet. Nästa steg blir väl att ställa in snabbtangenterna för första hjälpen och bandage på några smidiga och lättåtkomliga knappar, så du slipper släppa synen från striden. Se också till att använda hela fräsha vapen, annars siktar dom dåligt, tar mindre skada och hakar upp sig (Ganska logiskt). Och tillsist så borde du planera dina strider, istället för att bara springa rätt in i skiten med puffran smattrandes mot allt som rör sig. Ser du ett gäng banditer/soldater så kolla över din utrustning, deras utrustning, omgivningen, och bestäm därefter om det ens är värt att anfalla dom, istället för att kanske smyga runt.
Dessa punkter känns faktiskt också väldigt basic för en "gamer" som du kallar dig själv.

Sen om du inte förstår infon du får på PDA'n så missar du verkligen en schysst del av spelet. All info du får från döda personers PDA's innehåller info, ledtrådar, och hemligheter som hänger ihop med spelets kluriga story, spelvärld och hemliga gömmor. Läs det ordentligt och tänk efter lite nästa gång. Detta gäller även en del av de konversationer du har med vissa NPC's. Visst kunde det ha varit lite mer varierande, men det är fortförande ofta givande information som hör ihop med vad som händer omkring dig första gången du läser det.

Det sista du skrev tänker jag inte ens kommentera. Du har bara knaprat på skalet av äpplet och har säkert gjort samma misstag i många andra spel. Du verkar sakna inlevelse-förmåga, tålamod och intresse för att spela sådana här spel. Du måste engagera dig lite! Och det är verkligen det som skiljer detta spelet från alla andra vanliga FPS som bara handlar om att panga sig fram och få all information automatiskt och kortfattat. Ser du inte charmen i detta spel?!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro