Urban Terror fristående version på söndag

Permalänk

Urban Terror fristående version på söndag

Urban Terror är en mod till Quake 3 som utvecklats sedan 1999 och släpps nu på söndag i en fristående version. Man behöver alltså inte Quake 3 Arena för att spela det. Ta en titt på www.urbanterror.net

Permalänk
Medlem

damn... de kommer jag ihåg att jag testade för bra många år sen.
Kan ju vara sköj

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Om någon tankar ner det, ta från FRO-servers som är en svensk site. Tankar med ~900k där.

Permalänk
Medlem

ruskigt bra spel

ruskigt bra spel, kör en 22 slot Team Survivor server

85.226.177.241:27960

ett tips till all med quad/dual core, sätt affinity så ni bara kör en kärna när ni spelar

jag kör servern på en av kärnorna, spelar på en annan, funkar utmärkt

Visa signatur

Stacker 830, QX6700@3.2Ghz, 6GB PC6400 RAM, Radeon HD 4890

Permalänk
Avstängd

Hur är detta spel?
Är det snabb action som quake3?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hur är detta spel?
Är det snabb action som quake3?

lite långsammare än q3 skulle jag säga, men det beror mycket på banor.

Visa signatur

Stacker 830, QX6700@3.2Ghz, 6GB PC6400 RAM, Radeon HD 4890

Permalänk
Medlem

Finns det några svenska servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nazh
Finns det några svenska servrar?

inte många svenska public servers, jag har kört en server idag stängde just ner.

frugan gnäller så när datorn står på hela natten hehe

http://img385.imageshack.us/img385/8784/untitledmd5.jpg

pingen borde vara lite bättre för de som bor i södra sverige, men så här ser det ut för mig. runt 20 ms kan ni nog dra bort.

Visa signatur

Stacker 830, QX6700@3.2Ghz, 6GB PC6400 RAM, Radeon HD 4890

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nazh
Finns det några svenska servrar?

FRO Servers är svenska servers. Sen har min gamla clan Crypt 54 [C54] en server också, men den är lite halvkass om jag får säga det själv.

Angående farten, njae, det är inte samma hastighet som i Quake3 eftersom man har "stamina", men det går att strafehoppa och walljumpa. Det är betydligt snabbare än alla andra "realismshooters", och är *inte* att blanda ihop med CS och liknande.

Permalänk
Medlem

Tankade ner det nu i helgen, var fortfarande lika skoj som för väldigt många år sedan då man testade och spelade lite halvseriöst i klan o grejer.

Tänkte att tråden var värd att uppmärksammas lite ytterligare eftersom det är så mycket kvalitet man får gratis, så det borde finnas fler intresserade där ute.

Själv så nickar jag "Nightcrawl" även i urban terror, spelar mest CTF då jag tycker det är mer 'action' på så vis... fast det kanske är jag som är för kass och dör snabbt i "Survivor" ?

Finns det några, inte överseriösa svenska/nordiska klaner som spelar lite matcher o så ibland på skoj så är jag intresserad. Har tidigare erfarenhet av "seriöst" klanspelande från RTCW:ET. Dock så har jag fler intressen utöver spel idag än då

Hursomhelst, vi syns på serverna!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är ju riktigt kul. Ett bra gratis alternativ till Counter-strike.

Permalänk
Medlem

Absolut.

Tack för att du fick tråden att vakna till liv - Blir till att ladda ned igen och spela.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Laddar ner det as we speak

Permalänk
Medlem

Spelat lite nu. Faktiskt fortfarande lika skoj som för ett par år sedan. Är väl ett par nya maps o så att lära sig, men det får man väl leva med

Personligen så är nog favoriterna Abbey och Turnpike. Ogillar maps som det är stora höjdskillnader i.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Håller med om Abbey och Turnpike, jag toppar med Casa också som är en riktigt bra bana. Jag har inte fastnat för någon av de nya banorna direkt. När det blir Uptown loggar jag av, aldrig gillat skiten.

Har inte spelat på ett tag nu, kommer testa 4.1 nu när det är släppt.

Permalänk
Avstängd

ooh wow det spelade jag för många år sen har haft mycket roligt med det spelet men trodde det dog för länge sen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

det är faktiskt väldigt många servers igång.

Har suttit nu ett par timmar och kört CTF på "Intribes" server. Bra server, trevligt folk och hyffsade maps.

Casa är väl helt okej, iaf i CTF

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Enda jag gillar o köra är survivor och möjligen bomb mode
Verkar vara rätt många linux users som spelar (många som nickar *@ubuntu)
Spelet verkar vara mycket roligare än sist jag lira.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Enda jag gillar o köra är survivor och möjligen bomb mode
Verkar vara rätt många linux users som spelar (många som nickar *@ubuntu)
Spelet verkar vara mycket roligare än sist jag lira.

Det är just pga CTF som jag tycker om spelet så mycket. I TS/Bomb så blir det lätt för mycket väntan medans i CTF så blir det mer spel och action varpå i TS så blir det lätt en massa fegeri osv.

För dom som vill spela lite mer organiserade (pickup/gather) matcher kan jag rekommendera #urt.gather på quakenet där det spelas lite då och då - både TS och CTF.

Om jag minns rätt så senast jag spelade så kunde man ej walljumpa, och det har ju nu absolut gjort det betydligt mer intressant.

När det gäller snabbheten så är det ruskigt snabbt ibland, beroende på hur man spelar och vilka maps. Snabbaste mapen är väl Algiers som är ofta förekommande inom den organiserade spelvärlden (ligor, pcw etc) och där kan man ta sig från ena flaggan till den andra på sisådär 3 sekunder... om ingen står ivägen vill säga

edit:

Gällande svenskar servrar så är det ytterst ont om dom. Majoriteten av spelarna är polacker/tyskar/fransmän/portugiser(sp?) och en hel del amerikanare. Man brukar pinga runt 40-60 på de europeiska serverna och det går utmärkt att spela på.

Communityn är också ganska hyffsad om än dock med ett par rötägg här och var.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

kan testa och slänga upp en server..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Låter najs. Det finns inte alltför många svenskar av vad jag har sett hittils. De jag har stött på under snart två månaders speltid kan jag räkna på två händer ungefär, men det är klart, det är ju ganska svårt att veta hur många svenskar det är på en server om de inte talar svenska

Men generellt så är de svenskar som finns, några av de bättre spelarna!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Var lirar ni? Har precis fixat det. Kan gärna joina där ni andra spelar.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Om du hänger på quakenet så kan du kika in i #[rbs] o höra efter om jag ska spela någonstanns. Annars så tycker jag att klanen Intribe's servrar är riktigt bra. (#intribe på qnet) - De har även min senaste skapelse till map i map rotationen på den ena av dom (ut4_industrial_a4 heter mappen).

Andra centrala kanaler är #iourt och #urbanterror, varav den första är för den europeiska CTF-ligan och kan vara ett bra ställe att hitta folk att spela med o testa nån pcw eller liknande. Spelet är mycket skojigare i pcw än public...iaf när man har blivit van

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har spelat UT i några år, mer eller mindre enbart CTF och kör bara på där det e ledigt. Vanligast HSO, Sexyurban, SE Urban terror, Slaughter House och Fidelitas men den sisnämda har i regel kassa server settings så mkt tk mellanåt.

Nick: Oh_Qrap

MVH

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

Tror inte att jag sett dig nån gång, eller kanske har, men inte lagt ditt nick på minnet. Däremot så brukar jag undvika ovan nämnda servers

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oh Qrap
Har spelat UT i några år, mer eller mindre enbart CTF och kör bara på där det e ledigt. Vanligast HSO, Sexyurban, SE Urban terror, Slaughter House och Fidelitas men den sisnämda har i regel kassa server settings så mkt tk mellanåt.

Nick: Oh_Qrap

MVH

Jag är med i sE clanen
Nickar 'k4tsuP', skriv ifall du ser mig någon gång!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Ah, ännu en svensk som jag inte visste var en svensk haha. Har väl sett dig någon gång sådär.
Själv började jag spela i [rbs] för att nu i början av april gått över för att spela med -<D&F>-.

Har en match kvar nu i f.d. iourt.com ligan (dvs nuvarande urban-zone.org) mot slack-klanen. Kanske kommer att spelas imorgon eller inte alls. Spännande - om vi vinner mot dom så kommer vi tvåa i div3 och går upp till 2:an. Blir det en "draw" hamnar vi på samma poäng som T&S men kommer 3:a pga "målskillnaden".

Ser att sEx går upp till div1 iaf, men är lite halvt förvirrad gällande sE och sEx - sE är "de bättre" och sEx är de andra, eller hur är det upplagt?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Nickar Skarpstjert. Är helt okej på de flesta banor, fast sämst på uptown.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett dig... men ser jag dig så kommer jag garanterat att komma ihåg dig

F.ö. så har jag lyckats träffa på k4tsup lite den senaste tiden.

Uptown är tyvärr mitt lags hemmabana, så jag måste nästan tycka om den... men jadu, den är lite speciell ja... annars så är ju turnpike den absolut bästa / mest omtyckta banan. Var spelad nånstanns mellan 40-50% av alla ligamatcher i senaste iourt.com-säsongen (som f.ö. heter urban-zone.com nuförtiden).

Har själv börjat spela mycket med psg på senare tid, det vapen som jag har blivit berättad för att det suger stock på alla sätt och vis... det roliga är dock att jag är ungefär lika effektiv med psg som med m4/lr... kanske spelar aningen mer restriktivt dock, men det händer att jag får ryck och anfaller med den också... min övning ger färdighet har jag märkt också, men ännu ej tillräckligt för att imponera alltför mycket

Men skoj är det - spela Def som blå på turnpike och försvara pillars - 2-3 pers som kommer strafehoppandes mot dig och du får in 1 träff i torso på varje (97% +bleed i skada) är tokskoj. Själv duckar jag och väntar på att de ska förblöda

Sen att detta är ren skadeglädje och jag verkligen kan känna hur folk blir mer o mer irriterande gör det ju inte mer tråkigt direkt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Alltså, jag tycker om uptown, nästan den roligaste banan. Men jag suger på den. Konstigt faktiskt.

Annars är ju ut4_riyadh min favoritbana, och den jag är bäst på. Lite taskigt med bra servrar som kör denna dock.

EDIT: Fyfan vad man blivit anklagad för cheating det sista, har precis börjat använda sniper (trodde inte jag var så bra:D). Menmen, har bara blivit votekickad en gång än så länge.

Visa signatur

Neun und neunsich.