Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk
Medlem

Jag spelar Ogame. men visste inte att ni hadde en alians där !
kan man joina eran alians ? svara inne på Ogame mitt nick är Tanaki

Permalänk

Reggat mig och ansökt till alliansen

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

ogame

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Reggat mig och ansökt till alliansen

va det ett svar på min fråga ?

Permalänk

nja han har nog ansökt om att få vara med i swc

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
nja han har nog ansökt om att få vara med i swc

men hur gör jag för att vara med i SWC ??? hur ansöker man ?

Permalänk

tryck på allians sen står det vad du ska göra(tror inte du ska trycka på form)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Haha, såg att min plågoande Elgen halkat ner 120 placeringar till 242...Måste ju betyda att någon smulat sönder hans flotta
Stor heder och en kram till den som gjort det

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget SWC forum uppe efter ett par veckors väntande... =/
Belga hur går det för er igentligen?

Permalänk

he, blir anfallen av en med 502 slaggskepp, 6 flaggskepp, 379 jagare, 321 krysare, 3 stora jaktskepp, 48 litet jaktskepp någon som kan ta honom?
jäkla sigma tc

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Tittade till detta lite snabbt, menar idioten som startade detta att du måste betala 30spänn i månaden för ett sketet webspel? Kommer aldrig att hända, forsätt ni att spela skiten.

Permalänk

Man behöver inte betala Det är bara för extra finesser som gör livet lite enklare

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Och som är väldigt fegt (tycker jag)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Och som är väldigt fegt (tycker jag)

Jag tycker det är rätt modigt att köra med officerare. Alla officerarvarianter går att se att man kör med (med mer eller mindre krångel) så det går inte att göra anonymt..det gör ju att de som kör med officerare hamnar på många KOS-listor där man kanske hellre väljer att anfalla någon man vet kör officerare än någon man vet inte kör det även om profiten kanske inte blir lika bra.

Sen att man får hela allianser efter sig gör det ju inte mindre spännande att köra med officerare.

Permalänk
Medlem

Förkortning SWEC
Namn Swedish Colonies
Medlemmar 61 (Medlemslista)
Din Rank Ledare_Alpha
Allians Meddelande Skicka Alliansmeddelande

==============================================
GÅ MED REDAN I DAG!
==============================================

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
Förkortning SWEC
Namn Swedish Colonies
Medlemmar 61 (Medlemslista)
Din Rank Ledare_Alpha
Allians Meddelande Skicka Alliansmeddelande

==============================================
GÅ MED REDAN I DAG!
==============================================

Jag var nära på att joina där sen såg jag att det var fel >.<

Och kanske nån vet varför det står att jag har 3 nya meddelanden, men när jag ska kolla på dem så visar det bara en tom inkorg? =/

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Jag var nära på att joina där sen såg jag att det var fel >.<

Och kanske nån vet varför det står att jag har 3 nya meddelanden, men när jag ska kolla på dem så visar det bara en tom inkorg? =/

har sj samma fel, vet ej varför:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
har sj samma fel, vet ej varför:)

Jag med.. står massa meddelanden som inte finns

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ | Canon 350D | iAudio 6 | Archos 404 /iAudio A2 | Samsung D600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oyye
Fortfarande inget SWC forum uppe efter ett par veckors väntande... =/
Belga hur går det för er igentligen?

Mindre katastrof. Men ni vet vi exakt vad som är fel.
Tydligen var de så snälla att de ändrade från att domänen ingick i host-lösningen till att den bara ingick första året utan att säga nått, så problemet är att vi måste regga om domänen ... igen.

Vi jobbar på det, men det går betydligt långsammare än väntat p.g.a. absurda väntetider på svar. Men det ska upp igen, så enkelt är det
Plus att jag vart iväg i lite över en vecka.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Så är man bannad av okänd anledning, kul ^o^

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

http://s047.gfsrv.net/game/pranger.php

Alla som blir bannade dyker upp där och man ser även anledningen till ban. Alla senaste banningar har varit för multikonton förutom ett fåtal icke-svenska.

Permalänk

Sände iväg 6 små farkoster till en inaktiv grannplanet. Undra hur det här går

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

ok, började testa detta idag, och kom till:
Metallgruva (level 4)
Kristallgruva (level 1)
Solkraftverk (level 3)

längtar redan till imorgon då jag kan bygga vidare

Permalänk

Gahaha!

Raidad 2 planeter och fått 500 metall och 500 kristall (Skeppen kan inte bära mer ) , inga förluster ;D

Om 1 timme kommer mina 6 små jaktskepp och 5 små transport skepp tillbaka. GAHAHA

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Tycker att spelet har blivigt lite enformigt (förmodligen för att jag inte är så offesiv av mig) ås jag funderar på att sluta men om det det finns någon som skulle kunna tänka sig att ta över så skulle jag ju kunna lämna över kontot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Tycker att spelet har blivigt lite enformigt

OGame är verkligen ett spel som är vad man gör det till.

Tråkigt har det varit tidvis men knappast enformigt. Engagera dig lite mer i alliansen så blir det genast mycket roligare.

Eller ja, lite enformigt börjar det väl bli nu när SWC håller 15% av top 100 listan med ytterligare 3 på väg upp och vi har SWC-medlemmar inblandade i 4 av 6 top-10 slag på OGame.se uni1 varav de 2 i särklass största samt det mest omtalade slaget.

http://board.ogame.se/thread.php?threadid=1306 Störst
http://board.ogame.se/thread.php?threadid=1305 Bäst
http://board.ogame.se/thread.php?threadid=1114 Vackrast
http://board.ogame.se/thread.php?threadid=1300 SWC hjälper en vän med ett slag.

Tråkigt? Ibland, visst men enformigt? Knappast. Det händer saker hela tiden bara man engagerar sig lite. Så, vad jag försöker säga är att ge det en chans, aktivera dig i alliansen och försök ha lite roligt vid sidan om raidandet, byggandet, o.s.v. En aktiv allians tillför en helt ny dimension i spelet.

Permalänk

Börjat fått fart på raidningen nu

Har 3 inaktiva planeter som jag tar resurser från varje dag, och flottan blir bara större

Sen har jag Broed som är en SWC-planet som granne också

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Ravenleft: Visst är det så men det är väl så att jag helt enkelt inte riktigt känner att jag vill lägga ner så mycket tid på det.
Då jag loggar in blir det offtast bara att jag flyttar runt en massa resurser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Då jag loggar in blir det offtast bara att jag flyttar runt en massa resurser.

Och då blir det snabbt tråkigt

Hoppa in på IRCn, sitt där och lyssna, prata, tramsa medans du flyttar dina resurser så kommer du sen plötsligt att märka att du är med i en attack här, tradar resurser där, får en hint om ett bra mål i din närhet, o.s.v.
Man måste inte spela 33 timmar om dagen/12 dagar i veckan som en del av oss verkar göra Det går att ha roligt med bara någon timme här och där också.
Framförallt så lär man sig väldigt mycket bara av att lyssna på de andra som sitter och tjatar om någon raid, krash eller liknande och vilket skepp som är bäst i just den situationen, o.s.v.

(Inte riktat till just Fältkoma utan till alla spelare)

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan läsa PM's?

Permalänk

Det verkar vara en bugg

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4