Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Någon som lirar uni 27 eller 28?

nope, nästan alla här lirar i uni1 på ogame.se
altså inte .com . de . org eller vad nu alla heter

Edit: idag har man alltså kört detta i en månad, och just idag fick jag bätre än 1000 i ranking
sammt att jag fick slagskepp idag med, vilken kanon dag. och som grädde på moset kommer jag krossa min ärkerival idag sammt resten av den alliansen inan måndag

EDIT: daymare, nu får du ge dig, så roligt är det inte att spionera på mig....

Permalänk

14h 10min tills jag får slagskepp

Men kan nån svara mig på om det går fortare att forska med ett forskningslabb på högre level, och vad menas med intergalaktiskt forskningsnät?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPhoenix
14h 10min tills jag får slagskepp

Men kan nån svara mig på om det går fortare att forska med ett forskningslabb på högre level, och vad menas med intergalaktiskt forskningsnät?

Ja det går fortare att forska ju högre lvl du har. Sedan går det snabbare också när du forskar fram intergalaktiskt forskningsnät. Den gör så att du kan "koppla ihop" forskningslabb på andra planeter, så tex lvl7 på en lvl6 på en annan = lvl13 forskningslabb.

Notera du måste ha ett sånt nät på varje planet, de som sedan har kopplas ihop.

Permalänk

Oj, det var så bra

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man ska kunna forska fram Gravitonteknologi, kräver ju 300000 i energi?! Ska man bygga 10000 solsatteliter eller nåt då tro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Ja det går fortare att forska ju högre lvl du har. Sedan går det snabbare också när du forskar fram intergalaktiskt forskningsnät. Den gör så att du kan "koppla ihop" forskningslabb på andra planeter, så tex lvl7 på en lvl6 på en annan = lvl13 forskningslabb.

Notera du måste ha ett sånt nät på varje planet, de som sedan har kopplas ihop.

hmm, behöver man göra den forskningen på alla forsknings labb, eller räcker det att man får upp det till lvl 12?

Permalänk
Medlem

Nu lämnar jag skitspelet Ogame. Den som vill ha kontot kan skicka ett PM så ger jag inloggningen till den som lämnar en bra förklaring till varför du ska ha det
Är rankad ca 250 i spelet och tillhör swc alliansen, hetat samma som här, Pippirull, men tröttnat nu.
OCH, den som tar över, var beredd på att bli farmad av en */-!!!??!"** som heter Henko 1:492:10. Starkt bidragande till att jag lessnat.
Någon ur M4D eller nåt kan ju vara snäll mot den som tar över och spränga han åt skogen!

Permalänk

Jag är sugen på att joina SWC alliansen, jag är med i en annan allians just nu. Men en av medlemarna lämnade oss och jag känner att jag inte känner nån av dom andra så mycket.
Jag har runt 7000 poäng just nu och klättra vidare för varje dag som går. Skicka gärna ett pm här på forumet jag är inne här flera gånger varje dag.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Fattar inte hur man ska kunna forska fram Gravitonteknologi, kräver ju 300000 i energi?! Ska man bygga 10000 solsatteliter eller nåt då tro?

Brukar behövas från ca. 7500 - 8000 solsatteliter för att forska fram graviton..

edit: ojdå.. såg nyss att du skulle lämna ogame.. lite synd.. är ju "bara" att bygga försvar och inte ress/fleetsava om man blir attackerad.. men men.. lycka till IRL då..

Permalänk

kan jag gå med i SWclocker alliansen?

Permalänk

Lvl:s

Metallgruva : 30 | 15000 per timma
Kristall : 25 | 5000 per timma
Detrium : 20 | 1500 per timma

Jag har 8 olika planeter, 2 st där jag har lvl:arna här ovanför! Dom andra 6 så bygger jag interplanetära missiler och skickar mot planeter! ;D

"Snart kan jag bygga dödsstjärnor" ;D nån som vet hur priserna ligger på sånna?

Permalänk
Medlem

5/4/1M går en ds på.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

har just skaffat en egen liten planet få se hur det går kommer väl in å frågar om det är nåt

Permalänk

Ohh, gamla SWC alliansen, synd att jag var inte med och joinade er när jag började!

Om det finns någon kvar som är sugen på att spela så kommer ogame byta "look" snart. Kommer att se ut mycket snyggare nu!

http://ogame.org/

Tryck på "screenshots" för att kolla.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Naruto och planet 2(?). Tyckte inte det var så speciellt. Påminner om alla dessa "mafia" spel som ser precis likadant ut -.-

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Haha gamla SWC, det var tider det...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Haha gamla SWC, det var tider det...

Spelar du fortfarande?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

hur byter jag namn på min hemvärld ? går det? annars Fabola heter jag

annars bra spel lätt att lära sig .

EDIT Fixade sig Heter Karkz Dome

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Bra, det är inte så svårt som du märkte.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64