Permalänk
Medlem

Tangentbordet hänger sig/fördröjs!

God dag.

Ett lite speciellt problem har plågat mig under en längre tid. Problemet ifråga visar sig när jag spelar, då mitt tangentbord med oregelbundna mellanrum hänger sig!
Det är en smula skumt. Säg att jag springer rakt framåt i ett spel. Plötsligt försöker jag springa ät vänter, men fortsätter bara att röra mig framåt. Efter några ögonblick så rör sig karaktären åt vänster, och är även då okontrollerbar. Det verkar med andra ord som om det blir någon slags fördröjning.
Om jag under tiden börjar trycka på fler tangenter så är det inte ovanligt att den lilla varningshögtalaren inuti datorn tjuter vanvettigt.

Detta är såklart oerhört irriterande, och detta leder tyvärr till att mina prestationer inuti spel sjunker, då detta ofta leder till min död, och i vissa spel även mina lagkamraters.

Då jag redan har prövat att byta tangentbord, utan effekts, så misstänker jag att det är något problem med PS/2-porten.

Någon som har någon idé?

Permalänk
Medlem

USB eller PS2 tangentbord?

EDIT : Såg att det är PS2, dessa kan bara hantera ett fåtal knapptryckningar innan det blir ett pip.

Skaffa ett nytt tangentbort, eller en adapter

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Det finns många PS2-tangentbord som kan hålla ned fler än ett fåtal knapptryckningar innan det piper.

Permalänk
Medlem

Jaha, trodde det var i porten som begränsningen sitter i.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Nej, saken är att detta problem inte existerat förr, utan har dykt upp för några månader sedan. Innan dess fungerade allting klockrent.

Har förövrigt fått tag i ett gammalt USB-tangentbord nu, så vi får se om det löser någonting. Om inte, så har jag faktiskt ingen aning om vad problemet kan vara.

Permalänk

jag har samma problem på mitt logitech G15 (USB)tangentbord när jag kör i full screen eller vad man ska säja men om jag startar spelet i window mode så funkar det testa om du får lika dant.

var likadant för mig på mitt gammla Logitech Media nånting (ps2/usb) oavsett om jag körde ps2 eller usb

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows