Thinkpad och Santa Rosa

Permalänk
Melding Plague

Thinkpad och Santa Rosa

Intels nya plattform för bärbara datorer Santa Rosa är som bekant planerad att lanseras nu i maj. Flera datortillverkare har dock redan visat upp modeller baserade på den nya plattformen. Senast i ledet är IBM som i dagarna har lagt upp information om två nya modeller i sin Thinkpad-serie nämligen T61 och R61.

Läs nyheten: Thinkpad och Santa Rosa

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Mer information om de nya modellerna T61 och R61 hittar du på IBM:s webbplats."
Länkarna T61 och R61 funkar inte. =/ Kommer till IBM's error-sida.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att de använder Intels grafikkrets GMA X3100. Den har nog drivrutiner med öppen källkod skulle jag tro.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

nvida quadro tycker jag låter intressant, men antar hej villt att den kanske inte har så mkt med deras grafik-grafikkortserie vid samma namn men hoppas kan man ju.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Har inte IBM sålt ut sin avdelning för bärbara datorer till Lenovo?

Permalänk
Medlem

Var information om en Core2Duo X60t version för ett tag sen också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
nvida quadro tycker jag låter intressant, men antar hej villt att den kanske inte har så mkt med deras grafik-grafikkortserie vid samma namn men hoppas kan man ju.

Nej, Quadro (och FireGL), är grafikkort med för högt pris. De som skiljer är mest drivrutiner typ. Man har kunnat "låsa upp" vissa GeForce kort till Quadro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syntax-Error
Har inte IBM sålt ut sin avdelning för bärbara datorer till Lenovo?

Jo, det stämmer.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!