Min personliga åsikt är att lägga till ett fristående grafikkort är onödigt om du inte ska spela med den datorn - det ska vara en enkel arbetsstation. Ett fristående grafikkort kan komma till användning om du behöver eller vill använda flera datorskärmar.
Här är några nackdelar...
- det blir en till vara i lådan, som kan gå sönder.
- ett fristående grafikkort drar mer ström vilket gör en dyrare elkostnad att driva datorn, om du betalar elen själv.
- har ett grafikkortet en fläkt, får man också mer oljud från lådan - vilket är ofta irriterande oljud på en arbetsdator.
Ja, tror du att du kommer att behöva mer lagringsutrymme inom snar framtid - köp då till en till hårddisk redan nu. Annars, lägg undan de pengar du har till något annat som du kanske behöver till t.ex. dig själv eller för något annat i ditt hushåll.
Här är ett tips... då datorn ska fungera som enkel arbetsstation, skulle jag själv uppskatta om datorn är så tyst den kan vara av sig d.v.s. jag skulle köpa till en annan kylare än standard, som kyler bra och är riktigt tyst - kanske passiv kylning? Sedan är det bara ett svagt susande från nätaggregatsfläkten och mindre surrande från disken eller diskarna kvar när de jobbar. Vill du kan du och om du behöver kan du även förse lådan med någon tyst glid- eller vätskelagrad fläkt för bättre allmän ventilation.
Lycka till med din dator.
/Saint25