Leadtek WinFast PX7900GT TDH EXTREM 256MB? Bra eller dålig?

Permalänk
Medlem

Leadtek WinFast PX7900GT TDH EXTREM 256MB? Bra eller dålig?

Kommer får hem Leadtek WinFast PX7900GT TDH EXTREM 256MB grafikkort i slutet av månad så jag undra ifall nån som har erfaren av detta kort, bra eller dålig?? Kan ej så mycker angående datorer..

Mvh

Permalänk

Det funkar nog kalas på dom nuvarande spelen.. Om resten av din dator är bra..

Till spelen som kommer så är det nog lite "out of date"..

Permalänk
Medlem

kan säga så hära... om inte du vill ha det så tar jag det mer än gärna! :D..
jag skulle väl tro att det är i klass med ett x1900pro
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Jag har exakt detta kort och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd! Har inte haft några problem att tala om och kortet är mycket klockvänligt

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

ok.. vad bra!! Vad rekommandera du/ni för moderkort till den samt räcker min 400W nätagregat tror?

Jag har en del gamla grejer från min nuvarande datorn som jag hade tänk att behållar.

*AMD 64 3500+ Winchester s939
Soltek K8TPro-939 (Agp)
Leaktek Winfast A6600 GT (Agp)
*Corsair 3200 TwinX DDR 4x512Mb

Processorn och minnen hade jag tänk att behålla men moderkortet kommer bytas ut, många av nya moderkort används oftas av DDR2 men mina är vanliga DDR. Vilken moderkort rekommanderas , har hört att Asus samt MSI ska vara stabila...?

Mvh

Permalänk
Medlem

Köp ett billigt för typ 500 spänn..

Permalänk
Medlem

Om du ska byta till ett moderkort med DDR2 måste du byta ut processorn och minnena också, bättre å köpa ett kort med nforce4-sli chipset till socket 939.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Jag har exakt detta kort och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd! Har inte haft några problem att tala om och kortet är mycket klockvänligt

Kör du din original grafikfläkt? Eller behöver man byta till en Zalman?

Permalänk
Medlem

För moderkort kolla kompletts Fyndsida, brukar vara massa billiga trevliga s939 moderkort där med pci-express.

Edit: Från 220kr och uppåt, var rastlös så jag kollade.
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10071&sortBy=p&minprice=&...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puma78
Kör du din original grafikfläkt? Eller behöver man byta till en Zalman?

Jag har bytt fläkten på min, mest för att originalet väsnades mer och för att kunna klocka högre utan strul med temperaturer, med den nya fläkten har jag 2 lägen, quiet och performance. Tempen sjönk från 48-56c IDLE (original) till 37-42c IDLE, på full load med högsta möjliga klockning så vägrar den gå över 52c de gånger jag prövat, och då skiljer det över 20c mellan Zalmanen och originalet. Så en ny fläkt är definitivt att rekommendera om du ska klocka och köra mycket krävande applikationer.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb