Permalänk

Paket från gillette

Damp ner ett litet paket till mig som det stod gillette på. Blev lite glad när jag öppnade skiten, däri låg en sån här ny gillette fusion, tillsammans med en rabattkupong på gillette-produkter och nån after shave-salva man fick prova på. Nån mer som fått det? Haha alltså jag älskar gillette, fick en mac 3 turbo året jag fyllde 18 också. Fatta cash man tjänar in

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

fick inget när jag blev 18

Permalänk
Medlem

jag fick också en rakhyvel när jag fyllde 18, fast någon billig budget grej och mach3 turbo några månader senare och hoppas nu att jag får fusion oxå, fast jag använder numera rakapparat så jag har ju ingen direkt användning för det

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Fick en jag med när jag fyllde 18...

Det var sju år sen.

Permalänk
Medlem

Jag fick inget sånt när jag fyllde 18 heller. :/ Var en precis likadan tråd på den gamla goda tiden. Så jag hade näst intill räknat med att få ett sånt paket, men icket.

Permalänk

De har gjort detta sedan minst början 90 talet, men de har haft uppehåll några gånger som sagt.
Det är väldigt schysst av gillette, men även smart av dem att göra reklam så. Gillette fusion bladen är ju inte precis gratis så de tjänar snabbt in detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr suger ju Fusion ganska hårt. =/ Tycker mycket bättre om Mach3. Har fortfarande kvar min Mach3 som jag fick när jag var 18.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Moahahahaha! Jag fick också en Fusion idag och jag har en Mach3 Turbo sen innan. Kaching!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Tyvärr suger ju Fusion ganska hårt. =/ Tycker mycket bättre om Mach3. Har fortfarande kvar min Mach3 som jag fick när jag var 18.

Äh, du behöver bara vänja dig. Körde också med min gratis mach3 tills jag köpte en Fusion för några månader sen, tycker Fusion tar bra mycket mer och irriterar huden mindre. Enda negativa är att den är så bred, men där man inte kommer åt funkar bladet på baksidan. Däremot är skakfunktionen helt värdelös, skulle tagit den billigare och sluppit det löjliga, plastiga skaftet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Tyvärr suger ju Fusion ganska hårt. =/ Tycker mycket bättre om Mach3. Har fortfarande kvar min Mach3 som jag fick när jag var 18.

Du kan inte kritisera den lite mer konstruktivt?

Tror mig ha hört att de som har riktigt kraftig skäggväxt och rakar sig ofta lättare kan få irriterad hud när de rakar sig med hyvlar som har fler blad. Mer vet jag dock inte.

Själv har jag en Mach3, och den är jag nöjd med.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

haha detta är ju en grym grej liksom gratis, rak prylar tackar man inte nej till,men liksom 5 blad haha för varje ny gillette som kommer så är det bara mera blad snart kommer väll det en rak hyvel med Mp3 spelare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Hms, min yngre bror som nyss fyllt 18 fick en Fusion idag men inte fick jag någon? Jag fick ju min Mach3 när jag fyllde 18.

Konstigt att vissa fått två gånger.
'avundsjuk'

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Äh, du behöver bara vänja dig. Körde också med min gratis mach3 tills jag köpte en Fusion för några månader sen, tycker Fusion tar bra mycket mer och irriterar huden mindre. Enda negativa är att den är så bred, men där man inte kommer åt funkar bladet på baksidan. Däremot är skakfunktionen helt värdelös, skulle tagit den billigare och sluppit det löjliga, plastiga skaftet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Du kan inte kritisera den lite mer konstruktivt?

Tror mig ha hört att de som har riktigt kraftig skäggväxt och rakar sig ofta lättare kan få irriterad hud när de rakar sig med hyvlar som har fler blad. Mer vet jag dock inte.

Själv har jag en Mach3, och den är jag nöjd med.

Sorry, jag ska vara mer konstruktiv. Faktum är att de rakhyvlarna jag föredrar mest är dem billigare Gilette med endast två blad. Mach3 funkar den med. När jag rakade mig med Fusion kändes det som att jag slet loss skägget istället för att raka bort det. Var oerhört obekvämt och det gjorde ont! Sen blev huden grymt irriterad, å andra sidan har jag rätt känslig hud.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Jag fick 2st likadana idag, båda skickade till mig!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har min älskade Mach3 Turbo, den ferrariröda

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Jag fick en mach3 innan jag fylde 18 och så fick jag en fusion idag gratis är bra.

Permalänk

Är det off-topic om man frågar vad folk använder för rakgel/raklödder?

Själv använde jag Eldorados ett tag. Tänkte, "det kan ju inte vara någon skillnad. Kostar ju inte ens hälften av vad de andra kostar.". Sist köpte jag dock Niveas rakgel. Det första jag märkte när jag smort in nyllet var att det... typ... sved. Läste på burken och såg att det innehöll massa mint. Kände nästan mint-smaken genom huden.

I vilket fall är det snyggare att ha deras flaska i skåpet än en rostig flaska från Eldorado.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Fick också en mach3 (har jag för mig det var) när jag fyllde 18 för 12 år sedan. Kul att dom tuggar på med samma kampanj fortfarande

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

haha fick min idag

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fick en jag med när jag fyllde 18...

Det var sju år sen.

Tiden går...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag fick minsan en mach 3 turbo på 18-årsdagen också, så man kanske skall hålla utkik i brevlådan i dagarna? har ju precis fyllt 20

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Är det off-topic om man frågar vad folk använder för rakgel/raklödder?

Själv använde jag Eldorados ett tag. Tänkte, "det kan ju inte vara någon skillnad. Kostar ju inte ens hälften av vad de andra kostar.". Sist köpte jag dock Niveas rakgel. Det första jag märkte när jag smort in nyllet var att det... typ... sved. Läste på burken och såg att det innehöll massa mint. Kände nästan mint-smaken genom huden.

I vilket fall är det snyggare att ha deras flaska i skåpet än en rostig flaska från Eldorado.

Det är en vanesak. Men det finns ju massor av olika gelér/lödder från exempelvis Nivea och Gilette, en del är mildare än andra. Bara testa sig fram.

Testade en gång ICA's raklödder, vilket var helt kasst.

OnT: Jag fick fasenimig inget "startkit" när jag fyllde 18, vilket faktiskt är, 18 år sedan... Hm, man borde ju ha fått en rakkniv iallafall!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Testade en gång ICA's raklödder, vilket var helt kasst.

Jag måste nog säga tvärt om, tycker det funkar bra

Nu har jag dock köpt en rakapparat, tycker det är bekvämare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vafan är det här för kvinno-diskriminering! Jag ville också ha en rakhyvel när jag fyllde 18 (iofs ett par år försent nu)

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Är det off-topic om man frågar vad folk använder för rakgel/raklödder?

Själv använde jag Eldorados ett tag. Tänkte, "det kan ju inte vara någon skillnad. Kostar ju inte ens hälften av vad de andra kostar.". Sist köpte jag dock Niveas rakgel. Det första jag märkte när jag smort in nyllet var att det... typ... sved. Läste på burken och såg att det innehöll massa mint. Kände nästan mint-smaken genom huden.

I vilket fall är det snyggare att ha deras flaska i skåpet än en rostig flaska från Eldorado.

Allt jag provat av gilette har funkar änsålänge bra.

Alla andra billigare märken jag har provat har känts som det svider rakt igenom hela ansiktet som du sa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Är det off-topic om man frågar vad folk använder för rakgel/raklödder?

Själv använde jag Eldorados ett tag. Tänkte, "det kan ju inte vara någon skillnad. Kostar ju inte ens hälften av vad de andra kostar.". Sist köpte jag dock Niveas rakgel. Det första jag märkte när jag smort in nyllet var att det... typ... sved. Läste på burken och såg att det innehöll massa mint. Kände nästan mint-smaken genom huden.

I vilket fall är det snyggare att ha deras flaska i skåpet än en rostig flaska från Eldorado.

Absolut inte. Kanske ska göra om den till "stora rakningstråden" Men jag kör med whatever farsan har, orka köpa eget. Just nu är det nån gillette nitro-grej han kör med. Och det funkar fint.

Och jag måste säga att fusion är bra mycket skönare än mach3 turbon. Den är lenare, mjukare liksom, mycket lättare att raka med tycker jag. Förut gjorde det nästan lite ont när jag rakade under näsan, men nu känns det inget alls. Kan iofs ha med bladen att göra.. aldrig bytt sen jag fick den Ett år sen ungefär haha.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Kan iofs ha med bladen att göra.. aldrig bytt sen jag fick den Ett år sen ungefär haha.

fan va äckligt - bakteriehärd ftw

Permalänk
Medlem

Själv fick jag 2 st mach3 när jag fyllde 18 (7 år sedan) Men jag kan tänka mig att Gillette har tjänat rätt mkt pengar på mig genom åren p.g.a det. Man har ju förbrukat en hel del av deras svindyra rakblad. Det är helt enkelt en bra affärsmetod för dem.

Den intresserade kan ju läsa mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Razor_and_blades_business_model

Permalänk
Medlem

Jag fick då ingen hyvel när jag fyllde 18.. och jag har inte fått nån efter det heller...
Skulle ju vara riktigt nice ju.. dags för nya blad.
Smart reklam dock, det måste ju sägas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Sorry, jag ska vara mer konstruktiv. Faktum är att de rakhyvlarna jag föredrar mest är dem billigare Gilette med endast två blad. Mach3 funkar den med. När jag rakade mig med Fusion kändes det som att jag slet loss skägget istället för att raka bort det. Var oerhört obekvämt och det gjorde ont! Sen blev huden grymt irriterad, å andra sidan har jag rätt känslig hud.

Du med! Gilettes två-blads modeller är bäst... mach3 funkar helt ok, men skakfunktion bara resulterar i kliande och sveda tycker jag... och jag faktiskt inte särskilt känslig hud

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.