Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Slayer / South of Heaven - I mitt tycke deras bästa platta, inte en dålig sekund.

Riktigt bra skiva, Hell Awaits är dock den Slayer-skiva som ligger mig varmast om hjärtat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Entombed / To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth - Sveriges bästa metalplatta, ever.

Hur menar du då? Senast jag lyssnade på den så tyckte jag att den saknade i princip allt som de tidigare tre plattorna hade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Riktigt bra skiva, Hell Awaits är dock den Slayer-skiva som ligger mig varmast om hjärtat.

Hur menar du då? Senast jag lyssnade på den så tyckte jag att den saknade i princip allt som de tidigare tre plattorna hade.

Jag har aldrig varit speciellt mycket för tidiga Entombed/Nihilist, och just den plattan är så sjukt svettig och svängig. Mer min typ av gung.

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för Sabbat (UK), svingrym thrash från england, skivorna Dreamweaver och History of a Time To Come är klockrena båda två.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Bäst just nu är helt klart Vomitory - Terrorize Brutalize Sodomize. Brutalt rens helt enkelt

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag höjer näven till Dimmu Borgirs nya skiva.

Dimmu Borgir http://www.youtube.com/watch?v=eAmMcBQavKE

Amon Amarth http://www.youtube.com/watch?v=_WSAaRp7sVM

The Crown (nedlagt 2004 ) http://www.youtube.com/watch?v=aDgCyCytStI

God Dethroned http://www.youtube.com/watch?v=1ffbvbUOFoY

LastFM http://www.last.fm/user/Chemical4/

[EDIT] Thomas!
Your musical compatibility rating with exscape_ is: Super

Permalänk
Hedersmedlem

apanr4:

Fick mitt förbeställda ex av Sonic Syndicate - Only Inhuman idag, som väntat, som ett brev på posten (pun intended ), borde passa bra in i "midtempo är gay"-tråden rätt fint.
Halva albumet går att lyssna på direkt på hemsidan (www.sonicsyndicate.com).

Har inte lyssnat så värst mycket på Dimmu Borgir, får ta och kolla in nya skivan nån gång. Har en jäkla massa att lyssna på, och jag orkar/kan inte lyssna 24/7 heller

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar till 99% på metal. Helst heavy metal á la Maiden, eller symfonisk black metal á la Emperor, men även Stryper.

Av nytt så gillar jag Ensiferums nya "Victory Songs".
Annars de senaste 2 åren är Ihsahns "Adversary", Amorphis "Eclipse" och Dissections "Reinkaos" bäst (plus några kristna metal releaser som ingen här känner till).

Dimmu går utför ("Spritual..." är bäst), senaste är överproducerad och låtarna trista.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Annars de senaste 2 åren är Ihsahns "Adversary", Amorphis "Eclipse" och Dissections "Reinkaos" bäst (plus några kristna metal releaser som ingen här känner till).

Kul att fler än jag diggar "The Adversary", ett riktigt kanonsläpp!

Permalänk
Hedersmedlem

iTunes: Dark Tranquillity - Inside The Particle Storm [Fiction]

Fyfan så jävla bra. Mörkt och dystert men så GRYMT skön!

Genre: (Halv-)Melodic death metal.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Accept
Judas Priest
Halford
Saxon

Om man så var född några år tidigare och hade fått varit med om det ljuva 80talet

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Kreator - Lost, fastnade ganska ordentligt för dom när jag såg "Live at Dynamo '98" på taskig VHS för 6-7 år sen.
Pantera - från Vulgar Display of Power och framåt
Metallica - inget efter "black album" och helst inte den heller
Slayer - Seasons in the Abyss, mums
Arch Enemy - Gillar Gossows röst
Slipknot - Lyssna kan man ju alltid göra, sen vad som rör sig omkring skiten behöver man ju inte bry sig om...

Sen så är det massor med annat också.
Lyssnar även på lite äldre saker som Zeppelin, Purple, Motörhead (om man nu kan kalla dom för äldre).

Permalänk
Medlem

Det jag lyssnar på mest:

Children of Bodom
Amon Amarth
Arch Enemy
Opeth
Norther
Trail of Tears
Sirenia
Kalmah
Killswitch Engage
Dimmu Borgir
Soilwork
Eternal Tears of Sorrow

Permalänk
Medlem

Ulver
Watain
Absurd
Vrävarna
W.A.S.P.
Judas Priest
Immortal
Týr
Exodus
Shining

Enligt förra veckans last.fm-lista

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Det är för lite av The Project Hate MCMXCIX i denna tråd.

Dom är bra, fast Jonna sjunger inte bra så det förstör lite, imo.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

venom
metal church
crimson glory
leatherwolf
sabaton
Drill (3 demos)
slayer
mantas666
m.m

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
http://www.dimmu-borgir.com/images/music/in-sorte-diaboli.jpg

Jag höjer näven till Dimmu Borgirs nya skiva.

Dimmu Borgir http://www.youtube.com/watch?v=eAmMcBQavKE

Agreed, mycket trevlig döds-metall där

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Agreed, mycket trevlig döds-metall där

Dimmu Borgir är väl för tusan inte dödsmetall
Här har du döds http://www.youtube.com/watch?v=4-9Pw50H7xM

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Med risk för att låta gnällig så säger jag; Ge fan i att posta listor över era favoritband och skaffa er en satans last.fm-profil!

Permalänk
Hedersmedlem

Min Last.fm-profil och jag är inte helt överens om mina favoritband.
Man kan ju tycka om ett band mera än ett annat trots att man lyssnar mera på det senare.
Iron Maiden t ex, ligger högt på min lista, men de har ju en sjuk massa låtar också. Jag menar inte att de är dåliga, tvärt om, men Blinded Colony som jag har nio låtar av ligger ganska högt upp i jämförelse.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Med risk för att låta gnällig så säger jag; Ge fan i att posta listor över era favoritband och skaffa er en satans last.fm-profil!

Om man stöder artisterna man gillar och köper CD-skivor då?

Permalänk
Hedersmedlem

Höken: Man kan faktiskt helt lagligt rippa sina skivor och lyssna på datorn.
Det första jag gör när jag får en skiva i brevlådan är att slänga in den i datorn, låta iTunes rippa och tanka CDDB-info medans jag kollar igenom bookleten.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Höken: Man kan faktiskt helt lagligt rippa sina skivor och lyssna på datorn.
Det första jag gör när jag får en skiva i brevlådan är att slänga in den i datorn, låta iTunes rippa och tanka CDDB-info medans jag kollar igenom bookleten.

Visa mig hur du får in en vinylskiva i datorn

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Det första jag gör när jag köpt en skiva är att stänga av datorn.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Om man stöder artisterna man gillar och köper CD-skivor då?

Det är faktiskt inte omöjligt att lyssna på skivor i datorn eller rippa skivor som man har köpt. Det ena utesluter inte det andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Visa mig hur du får in en vinylskiva i datorn

Det går faktiskt att rippa vinylskivor också, även om det är lite mera jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Det går faktiskt att rippa vinylskivor också, även om det är lite mera jobb.

Ja, men tämligen onödigt att göra det bara för att du inte vill att man ska posta en lista över sina favoritband på swec Min stereo är dessutom värd mer än hela min dator och datorhögtalarna tillsammans så det vore ju dumt att inte utnyttja den.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Det är faktiskt inte omöjligt att lyssna på skivor i datorn eller rippa skivor som man har köpt. Det ena utesluter inte det andra.

Det är inte så att jag gör det bara för att posta statistik på Swec, som loaded skrev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Dimmu Borgir är väl för tusan inte dödsmetall
Här har du döds http://www.youtube.com/watch?v=4-9Pw50H7xM

Hehe, jag har alltid varit dålig på det dära med de olika metal-genrerna!
Vart hamnar Dimmu Borgir enligt dig?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Hedersmedlem

Dimmu Borgir är solklar Black metal, enligt så gott som alla (måste lägga till en disclaimer, någon håller förstås inte med ).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Hehe, jag har alltid varit dålig på det dära med de olika metal-genrerna!
Vart hamnar Dimmu Borgir enligt dig?

melodisk black metal typ

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.