Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort haverar

Mitt grafikkort är kapput, det ser ut såhär och lite olika kombinationer av CP både i och utanför windows. Var först orolig för att grafikkortet var för värmt så jag rensa datorn på damm och nu ligger systemtemperaturen iallafall på runt åtta grader mindre men om det hade något med värme och göra är skadan redan gjord för det hjälpte inte. Här har ni screenshot:

http://72.232.196.210/~fjulll/haveri.jpg

Några ideér?

Se specs nedan

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

har du klockat kortet? kan vara minnena som är körda och isåfall är det inte mycket attt göra. var glad för att det iaf var ett gamalt kort. men trist. Hoppas någon annan kanske har någon lösning-

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
har du klockat kortet? kan vara minnena som är körda och isåfall är det inte mycket attt göra. var glad för att det iaf var ett gamalt kort. men trist. Hoppas någon annan kanske har någon lösning-

Jag har nog aldrig klockat kortet.. Jag höll på med att klocka datorn för cirka ett år sedan men jag tog tillbaka standardinställningarna och har sen dess inte rört något sådant.

Om kortet är kaputt, något med ett lika värdelöst kort att donera i sthlm? Vill vänta att köpa ny dator tills efter sommarn / runt jul.

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

kmr dessa grafikbuggar upp konstant nu (även under bootscreen?) eller är det efter en stunds användande ? för om det är det sistnämnda så är kortets kylning kapput skulle jag tro, o det löser man enkelt genom o fixa nån fin zalman/arctic cooling tredjepartskylare. lycka till, annars är det inte hela världen, ett 9700pro hittar man billiga ersättare till nuförtiden :).

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
kmr dessa grafikbuggar upp konstant nu (även under bootscreen?) eller är det efter en stunds användande ? för om det är det sistnämnda så är kortets kylning kapput skulle jag tro, o det löser man enkelt genom o fixa nån fin zalman/arctic cooling tredjepartskylare. lycka till, annars är det inte hela världen, ett 9700pro hittar man billiga ersättare till nuförtiden :).

Konstant (även under bootscreen).

Tycker inte det är så billigt, kanske är jag snål men då barnbidraget ligger på 1050kr är 500 kr (vilket det verkar som man måste betala för något lika bra) lite för mycket.

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande ett år sen, en ominstallation av drivrutiner och DirectX fixade det för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvy
Jag hade något liknande ett år sen, en ominstallation av drivrutiner och DirectX fixade det för mig.

Good news!

Jag skall återkomma då jag provat detta, du har inte lust att säga i vilken ordning du gjorde detta?

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

skulle ge max 300kr för ett 9700pro idag.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Var får man tag på ett 9700 för 300 kr är frågan?

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk
Medlem

tja. man får ha tålamod och pruta. Du ska inte ge 500kr för 9700pro då det är ett sjukt överpris, kortet är väl typ 4år nu om nte mer.. du kanske kan få ett 6600gt eller 6800le för det priset. vet inte riktigt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |