Stämmer det att alla 22" WS skärmar har TN-panel?

Permalänk
Medlem

Stämmer det att alla 22" WS skärmar har TN-panel?

I så fall borde det inte vara så stor skillnad mellan olika 22" WS skärmar..
Och man slipper ju fundera på vilken panel typ man ska satsa på..

Permalänk
Medlem

Knappast alla men en del av de.

Permalänk
Medlem

alla har TN panel ja, Artman du får gärna linka till någon konsument 22" ws skärm som har någon annan typ av panel.

Permalänk

Vad jag vet dom flesta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ingen idag har kunnat bevisa motsatsen.
Alla 22 har TN panel.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Det är dumt att utgå från att alla är TN. Vad händer den dagen S-IPS kommer in? Alla kommer utgå från att alla >22" är TN.

Dåligt på alla sätt att generalisera på detta vis.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Det är dumt att utgå från att alla är TN. Vad händer den dagen S-IPS kommer in? Alla kommer utgå från att alla >22" är TN.

Dåligt på alla sätt att generalisera på detta vis.

Nu har alla 22" så vitt jag vet iaf TN-paneler.

När och om det kommer 22"-paneler av annan typ så ändras det såklart.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Nu har alla 22" så vitt jag vet iaf TN-paneler.

När och om det kommer 22"-paneler av annan typ så ändras det såklart.

Ja, men då måste man sitta i detta forum och bli lika trött varje dag då det uppkommer "Nej, 22" har alltid varit TN-paneler". Visst, det ändras. Men det tar lika lång tid att övertala dem att det INTE är så.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ja, men då måste man sitta i detta forum och bli lika trött varje dag då det uppkommer "Nej, 22" har alltid varit TN-paneler". Visst, det ändras. Men det tar lika lång tid att övertala dem att det INTE är så.

Så istället ska det ljugas nu och sägas att alla INTE är TN fast de (nu vad de insatta(?) säger) nuvarande är alla TN.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

För närvarande har jag bara sett TN paneler på 22WS skärmar, dock skulle jag inte bli förvånad om det fanns ett 22" med någon annan panel.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Knappast alla men en del av de.

Alla jag har sett har det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Det är dumt att utgå från att alla är TN. Vad händer den dagen S-IPS kommer in? Alla kommer utgå från att alla >22" är TN.

Dåligt på alla sätt att generalisera på detta vis.

Vad som händer i framtiden kan vi bara spekulera om men idag stämmer det faktum att alla 22" WS har TN-panel. Så det hela handlar bara om att du tolkade frågan fel.

Permalänk
Medlem

Idag har alla 22" skärmar TN-panel. Om det ändras i framtiden blir det lätt att bevisa, det är bara att gå in på tillverkarnas hemsida och leta upp panelen. OBS: panelen, inte skärmen för där ljugs det friskt.

Leedow: Alla 22", alla över 22" har så vitt jag vet INTE TN panel.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Curly: Det finns nu en 24" med TN-panel, Samsungs 245B