Permalänk

UltimAir.se - ny layout

Jag har skapat en ny layout på http://www.ultimair.se som jag vill att ni kommenterar.

Tack!

Visa signatur

Driver shop.ultimair.se och hyrgolvslip.se

Permalänk
Medlem

Jag gillar den skarpt.

Enda jag har lite synpunkter på är att texten ser lite för stor / "hård" / naggad ut. Rubrikerna ser lite för starka ut mot designen.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än förra tycker jag, dock som någon sa i den tråden, grönt känns inte som det prefekta färgvalet, kanske nått i blågrått och benvitt...

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Klart det ska vara grönt. Fler gröna hemsidor åt folket!

Permalänk

Helt ok. Dock är jag emot Flash så en 7/10.

Permalänk

Håller med om att grönt inte passar, blåaktigt vore mycket bättre, blått känns mer "rent" vilket passar produkterna bättre. Annars ser det fint ut (minus för flash dock)

Permalänk

Ser ni att Flashen fungerar bättre än andra sajter. Den där ramen runt kommer inte upp iaf.

Kanske en lite gråaktig ton i texten kan ge mjukare intryck. Vet inte om det är bättre om man ska konvertera besökaren till en kund, en svart text är väl lättare att läsa.

Färgvalet ska jag labba med senare, om jag t.ex ändrar bakgrundsbilderna till mer blå ton kanske det passar in till himmelsblå i flashen.

Visa signatur

Driver shop.ultimair.se och hyrgolvslip.se

Permalänk
Medlem

jag tycker det är dåligt att designen ändrar sig ehlt när man trycker på en produkt. Sidan är svårnavigerad. DEssutom tycker jag att produkterna ska visas upp mot vitt. Skulle ge lite vila åt ögonen.
Den grå/blå javascript-menyn tilltalar mig inte alls. Byt ut den.

I största allmänhet tycker jag att den design som man hamnar på när man trycker på en produkt ska gälla för hela sidan. Den menyn är mycket mycket snyggare.

Annars mycket fint!

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Bättre form på den helt klart än innan.

Den gröna färgen stör mig fortfarande även om det blåa i flashen känns bättre.

Skulle även lägga krut på texten. En copy som kan sin sak hade verkligen gjort skilnad!

Bättre än innan, men kan bli bättre helt enkelt!

Permalänk

Håller med om att det borde vara enhetligt med shop och landningsida. Jag tar åt mig den kritiken. Det ska inte kännas att man byter till en annan layout... Ska jobba på det.

Visa signatur

Driver shop.ultimair.se och hyrgolvslip.se

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar designen, men jag vet inte riktigt om innehållet men jag antar att du gör det på uppdrag? Tekniksidan tar upp en massa humbug.

Permalänk
Medlem

Jag tycker förövrigt att det är "lagom mycket flash" i flashen. Inget störande, utan endast grejer som ger lite mer liv åt designen.. Att klaga på att sidan innehåller flash känns bara töntigt engligt mig. Mycket fint som sagt! kul att någon vågar använda lite starkare färger. Absolut ett plus.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Nu har jag även lagt till lite här. Nyheter RSS feeds som uppdateras hela tiden från Google News. Använder nyckelord som är relevanta för innehållet.

http://www.ultimair.se/media.html

Jag har kontakt med en "copywriter" som jag hjälper ibland. Ska ge henne uppdrag att se över texten. Om det blir något bättre sen. Ska även lägga vit bakgrund mot produktsidan inne i shoppen.

Själv gillar jag starkgrön och tror många andra också gör det. Flash är bra på många sätt, ska t.ex göra en videopresentation i flashvideo snart. Mer levande innehåll alltså.

De som tror att text och stillbild är framtiden.... har nog fel!

Visa signatur

Driver shop.ultimair.se och hyrgolvslip.se