Permalänk
Medlem

flytta windows xp

jag har två diskar: en där windows finns och en där alla dokument finns. Jag vill flytta windows från den mindre hårddisken till den stora hårddisken där alla dokument ligger. Är det möjligt utan att flytta windows utan att behöva tömma den stora disken med alla dokument?

Jag har tittat på Acronics men då måste disken man flyttar till vara tom.

Permalänk
Medlem

Det finns program som Acronics och Norton Ghost med flera.
Men du kommer nog inte undan att flytta över windows till en annan disk utan att den disken du flyttar i är tom. Ett alternativ är ju att säkerhetskopiera det du vill spara på den delen och tömma disken och lägga över en klon kopia på den andra delen och sen ta bort den befintliga. Men som sagt får du ominstallera en del saker som ligger på den delen som du tömmer.
Jag skulle inte hålla på att bråka så mycket med det för det är ofta det blir fel i regestreringsposter. Felaktiga sökvägar. Det enda som fungerar till 100 % är att ominstallera windows på den disk du vill ha den.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.