Ursprungligen inskrivet av belga
Fortfarande, att kalla en individ för svartskalle är inte hets mot folkgrupp... det är en förolämpning... så länge han nu inte är en amöba och kan dela på sig så att han blir flera. ordet svartskallar yttrat till en grupp av människor skulle däremot kunna utgöra hets mot folkgrupp.
Jag är medveten om vad en folkgrupp är, men likt förbaskat har folk dömts till hets mot folkgrupp när de uttalat sig om invandrare.
”Jag tror inte jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer har våldtagits av invandrarhorder”.
Dom orden fick Björn Björkqvist fälld för hets mot folkgrupp med 2 månaders fängelse som påföljd.
Det lustiga är att han inte nämnde en specifik folkgrupp utan använde ordet invandrare.
Att svenskar inte skyddas av lagen beror på att det är frågan om ett skydd mot minoritetsgrupper.
Ge mig ett exempel där en invandrare dömts för hets mot folkgrupp när han kallat en svensk för svenne.
Jag upplever dina argument för att tillåta pedofiler att sprida sina värderingar genom olika medier, och som i detta fallet en hemsida, helt sakna logik.
Du angriper mig genom att påstå att jag kanske vill förbjuda tv, radio etc.
Det är absurt, jag vill att barn ska prioriteras och att det ska lagstiftas så att man inte får sexualisera barn i media.
Sen vidare så erkänner du att det numera är vanligt med att barn målas upp som sexsymboler.
Det är ganska nytt med barn som klär upp sig och använder push-up bh och därför har vi fortfarande en chans att ändra samhällsvärderingarna.
Vi ändrar samhällsvärderingar genom lagstiftningar och förbud, då förbud och lagar är som direkta signaler till samhällsmedborgaren om vad som är moraliskt fel.
Barnen idag har det sämre än någonsin och du tycker inte vi ska göra något alls verkar det som, utan bara acceptera situationen som den är.
Det är skrämmande tycker jag.
Sluta snacka om yttrandefrihet när du inte ens läser länkarna jag postat om förbud av skrifter som anses samhälls farliga.
Eller är det så att du tycker att det inte är så viktigt i sammanhanget?
Du kanske tycker det är positivt att nazister inte får ge ut viss typ av musik, böcker eller t.o.m. kläder?
Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]