Permalänk
Medlem

Köpråd: Acer Aspire 5632WLMi

Letar efter bärbar arbetsdator i prisklassen 6000-7500kr. Behöver en dator som klarar att köra tyngre program som Photoshop och Visual Studio etc.. Vill även att datorn ska vara tyst. Givetvis vill jag inte lägga pengar på något som kommer vara helt värdelöst om 1 år.

Hittade denna på prisjakt:

----

Acer Aspire 5632WLMi

1,6GHz DC Intel Core 2 Duo T5500
1GB DDR2
120GB ATA/100
DVD±RW
15.4" WXGA

----

Mer information: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=152709

Vad tror ni? Något att ha?

Tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv

riktigt schysst processor till det priset! som arbetsdator så kommer den nog att funka utmärkt ett bra tag framåt.

grafikkortet var ingen hit med det skulle du väl inte andända så mkt?

Permalänk
Medlem

Om du vill att den ska vara tyst så rekommenderar jag starkt att du klämmer på den i butik. Har haft en Acer och den var inte tyst vill jag lova

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren!

Jag får hoppas att den är tyst, beställde den nämligen igår
Tror att det är upp till en veckas leverans, ska berätta hur den är då jag fått hem den!

-------------------------------

EDIT:

Dessvärre fick man inte skriva två gånger i rad, i samma tråd.

Hur som helst...

Inet.se levererade datorn väldigt snabbt, gjorde beställning den 17:e juni och fick datorn den 20:e juni. Är nöjd med datorn än sålänge. Anser att den arbetar ganska snabbt. Fläkten är tyst och batteriet varar ca 3 timmar.

Acer hade lagt in en hel del egna programvaror, dessa plockade jag bort då jag ansåg att jag inte ville ha / behövde dessa program. När jag skulle ha igång det trådlösa nätverket fick jag problem direkt. Detta var för att jag tagit bort Acers egna program : eNET tools. När jag installerade om detta program hade jag inga problem att få igång det trådlösa nätverket. Resten av Acers egna program verkar man dock inte behöva!