Permalänk

My Life Story

- Kommentera inte, den är under uppbyggnad!

To Grown up to be a Fantasy Geek

Jag föddes 1991 och mitt intresse för teknik och elektronik har alltid funnits där så länge jag kan minnas.
Det hela började egentligen med att min pappa köpte en dator till familjen 1996.

Det var en Pentium på 75Mhz med 16 megabyte internminne. som köptes OEM med Windows 3.11, men min pappa hade lyckats att klämma i ett fungerande exemplar av Windows 95.

Jag spelade mest Command & Conquer som släpptes tidigt under 1995.

Command & Conquer - 8 år

...Sedan år 1999 när Windows 98 var inne, gick datorn inte längre att uppgradera, 16MB internminne var helt enkelt inte tillräckligt för att installera Windows 98.

Det var då som jag köpte min första egna dator.

Jag var ivrig när jag varje dag gick ut 07:00 på morgonen och hämtade in den lokala tidningen för att sedan bläddra igenom annonserna.

Sedan en lördag, fullträff!
Jag hittade en 266Mhz Pentium (inte en P2:a än) med 64 megabyte internminne där Windows 98 redan fanns installerat.

- Jag köpte den direkt!

Det finns inte så mycket att berätta under denna tidsperiod men jag lärde mig Windows från grunden under de nätterna jag låg i sängen med datorn stående inom räckhåll, för sova, det var ingen idé.

Jag låg mest och lekte med en hel del olika defragmenterings- och komprimeringsprogram såsom O&O Software Defrag Professional och de olika versionerna som släpptes under åren.

- "O&O Software is one of the world s leading providers of performance, data recovery and data security software for Windows."

Permalänk
Medlem

"cool"

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Lol, wtf?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Hedersmedlem

"- Kommentera inte, den är under uppbyggnad!"

Vad är då vitsen med tråden?

*tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe