Permalänk
Medlem

angry videogame nerd

några av er känner säkert till james rolfe (angry videogame nerd)

för er som inte vet så recenserar han gammla tv-spel på ett otroligt roligt sätt med ett språk som man inte trodde var möjligt

http://cinemassacre.com/Movies/Nes_Nerd_videos.html

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Visst är han rolig på sina sätt, men gud vad jag avskyr honom.
Anledningen till hälften av hans kritik är ju att han antingen inte fattar vad man ska göra eller är för dålig för att göra det. Jag menar seriöst, hoppet i Turtles, det tog mig typ, 2 försök, och det går att klara genom att hoppa. Och att han har mage att racka ner på Sega och kalla sig för tvspelsnörd... Jag blir nästan förbannad.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är inne på belgas linje, det hela är lite fånigt på något vis, det som verkligen är roligt med att titta är nostalgitrippen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

HAn är rätt fånig, håller med.
Men ändå laddar jag ner hans filmer ändå direkt när dom kommer från gametrailers.com

Nostalgitrippen är underbar

Permalänk

Är ingen fan av hans videos precis. Dock var det förbannat kul när han fick till den omöjliga Top Gun landningen när han testade Power glove till NES, så jäkla klockrent

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Är ingen fan av hans videos precis. Dock var det förbannat kul när han fick till den omöjliga Top Gun landningen när han testade Power glove till NES, så jäkla klockrent

Det skulle ju betyda att
A. Powerglove suger inte eftersom han lyckas med nått han själv kallar omöjligt
B. Topgun suger inte då det faktiskt är möjligt bara att han inte klarar av det.

Eller så kanske det är så att det funkar betydligt bättre om man inte sitter och viftar med hansken 2mm framför sensorerna, för det fungerade inte med min heller Men jag håller med om att det var sjukt kul när han satte landningen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det skulle ju betyda att
A. Powerglove suger inte eftersom han lyckas med nått han själv kallar omöjligt
B. Topgun suger inte då det faktiskt är möjligt bara att han inte klarar av det.

Eller så kanske det är så att det funkar betydligt bättre om man inte sitter och viftar med hansken 2mm framför sensorerna, för det fungerade inte med min heller Men jag håller med om att det var sjukt kul när han satte landningen

Damn, hade du en Power glove(it's so baad), lyllos. Sådan lyx hade man inte själv när man var yngre...

Håller med dig om att recensionen är ganska värdelös då han sitter och viftar precis framför tvn. Jämför man det med att spela Wii så nära tvn så fattar man varför det inte funkar...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

har fortfarande inte klarat turtels spelet fan vad det suger när man kommer till stället man ska simma och dearmaera bomberna liksom sjögrös som skadar,sen alla fiender som inte har med turterls att göra.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Tycker hans recensioner är underhållande.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Meningen är ju givetvis inte att han ska göra vanliga recensioner. Han tar ju bitar i spelen som man stört sig lite (eller mycket) på och blåser upp dom.

Tex hoppet i Turtles så minns jag också att jag inte fattade först. Jag gick inte och tog livet av mig och jag klarade av det efter ett par försök men jag störde mig fortfarande på det. Och när han tar upp det på ett ganska omoget men träffande sätt så tycker jag det är roligt.
Samma sak med Top Gun, tog skitmånga försök att klara, inte omöjligt men löjligt svårt eftersom det inte kändes som att man kunde påverka utgången (därav att han lyckas med powerglove).

Jag förstår dock inte folk som tycker det är bra på grund av att han svär så mycket. Det skulle jag kunna klara mig utan. Lagom sur ska han dock vara för det ska nördar vara (se comic book guy i simpsons).

Edit: fixade några stavfel.

Permalänk
Medlem

Han är mycket rolig.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

han är för jefla go

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Testpilot

Tycker dom är klockrena och på hans sida står det ju faktiskt det här:

Citat:

Q: Do you really suck at that game that bad?!
A: Remember this is for comedy. Sure my gripes with the games stem from truth, but they are exaggerated. The whole point is to play bad. If you want to see somebody play good, go watch a speed run.

Q: How dare you pick on that game?
A: If you take my reviews seriously, you are missing the whole point. Think for yourself. I may actually like some of the games I'm complaining about. I only focus on the negative. Some of my complaints may be legit and others far fetched. Remember, in the long run, its just a joke meant for a few laughs.

Det är liksom inte seriöst

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett dom innan, skrattade en hel del faktist