Permalänk
Medlem

No signal, dåligt nätagg?

Datorn fungerar helt perfekt när jag surfar och ser på film men när jag t.ex. spelar NFSU eller HL2 kan datorn få fel och gå till vilo läge eller dyl (No Signal..). Kan ej komma ur läget och måste starta om datorn mycket irriterande problem.

Hur vet jag om nätaggregatet levererar för lite ström ? Kyler för dåligt ? Har noll koll på datorer så tacksam för hjälp...

Dator:
Asus Extreme Radeon X1950Pro.
Gigabyte GA-965P-S3.
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB.
In-Win C603 Midi Tower ATX 350W Nätagg.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

det nätagget pallar med min dator i oblivion iaf, men ditt kanske har ett produktionsfel..

min dator iaf:

gigabyte m55-s3
amd athlon dualcore 4200+ 2,2ghz
geforce fx 7300le
2gig ram
samsung spinpoint 250gb hdd 16mb cache,

borde ju dra ungefär lika mkt som din.. din kanske drar lite mer...

vad har du för temp på processorn och grafikkortet? rena kylflänsar? hur många fläkat i chassit fungerar grafikkortsflääkten och processorfläkten?

Permalänk
Hedersmedlem

jag har haft samma problem och då var grafikkortet för varmt.

Permalänk
Medlem

Kan vara nätagget men även temperaturer på gpu och cpu.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Kontrollerat i bios så ditt viloläge är S3 och inte S1?
Brukar finnas en inställning som heter "Recall VGA bios on s3" prova att ändra denna om det kan hjälpa.
(antar att meddelandet visas på skärmen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Kontrollerat i bios så ditt viloläge är S3 och inte S1?
Brukar finnas en inställning som heter "Recall VGA bios on s3" prova att ändra denna om det kan hjälpa.
(antar att meddelandet visas på skärmen)

Hittade bara "ACPI Suspend Type S3 (STR)" som den var inställd på.

Permalänk

Kan också vara ett ostabilt system redan från början. När du satt ihop delarna, kört Prime95 och SuperPi, typ 8MB?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Kan också vara ett ostabilt system redan från början. När du satt ihop delarna, kört Prime95 och SuperPi, typ 8MB?

Nej, vad menar du och hur gör man det ? Länk förutom google

Mvh

Permalänk
Medlem

No signal? Inte fel upplösning då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
No signal? Inte fel upplösning då?

Använder just nu 1440 x 900, Högst 32-bitar, 60Hz (max är 75Hz) på en widescreen (HP w19b http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/21067-314865-31...).

Går fortfarande ner till något "viloläge" och No Signal poppar upp.

GPU: 56 C
CPU: 54 C

Vad ska tempraturen ligga på normalt och vad är max?

Mvh

Edit: Uppdatering.